معاون سلامت دامپزشکی ایلام:
معاون سلامت دامپزشکی ایلام از برنامه ریزی دامپزشکی برای پیشگیری از وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 11 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ الهام جم زاده در جلسه با مسئولان محیط زیست استان برای هماهنگی در زمینه پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایلام اظهار کرد: با توجه به شروع هوای سرد و فصل مهاجرت پرندگان و بمنظور پیشگیری از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در ایلام، ستاد هماهنگی بین اداره کل دامپزشکی استان و محیط زیست استان برگزار شده است.

وی افزود: گروه‌های مشترک پایش و رصدحیات وحش توسط کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی برای سلامت پرندگان در ۱۴ زیستگاه آبی در استان فعال هستند که در صورت بروز موارد مشکوک، بلافاصله اقدام به نمونه‌گیری و انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی می شود.

معاون دامپزشکی ایلام تصریح کرد: به تمامی شهرستان‌های ابلاغ شده که مراقبت‌های لازم را مد نظر قرار دهند چراکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مهمترین بیماری‌های خطرناک و مشترک ویروسی است.

دکتر جم زاده گفت: در پرندگان این ویروس با واگیری و تلفات بسیاربالایی همراه بوده و موجب خسارات هنگفت در صنعت طیور می‌شود. شایان ذکر است که طی ۱۵ سال گذشته خوشبختانه هیچ موردی از بروز بیماری مذکور در طیور بومی، صنعتی و وحشی گزارش نشده است‌./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار