معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بیان داشت : تردد زوار اربعین در سال گذشته از مرز مهران را ۳ میلیون و ۶۰ هزار نفر بود که این میزان در اربعین امسال با افزایش ۹ درصدی به ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار نفر رسید.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 11 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید هژبری بیان داشت : در اربعین امسال ۲۴ هزار نوبت اتوبوس نسبت به جابجایی مسافران اقدام کردند که جمعیتی افزون بر ۵۸۸ هزار نفر با ناوگان اتوبوسی سفر زیارتی داشته اند.

وی افزود : میزان سفرهای زائرین با ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۶ درصد بوده است.

هژبری ادامه داد: ۱۸۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اربعین انجام گرفت و محور پل صلواتی نیز تعریض و به بهره برداری رسید.

وی گفت : در سال جاری مسیر ایلام- مهران چهار خطه شد و تونل شماره ۲ اربعین به بهره برداری رسید و تونل شماره ۱ اربعین هم آسفالت و عبور ترافیکی از آن انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بیان داشت : احداث ۸۱۶ سرویس بهداشتی و حمام در مسیرهای پنجگانه اربعین بستر مناسبی برای تسهیل در سفر زائرین است و علاوه بر آن در سایر مناسبت ها از جمله کاروان راهیان نور و سفرهای نوروزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد : بهسازی و توسعه پایانه برکت شامل ۳۶ هکتار آسفالت معابر و ایجاد ۱۰ هزار متر مربع سایبان و سکوی مسافرین، احداث نمازخانه و محل استراحت زائرین بستر مناسبی جهت بهبود خدمات حمل و نقل به زائرین را فراهم کرده است.

هژبری اظهار کرد : در سطح استان تعداد تصادفات منجر به فوت نسبت به اربعین سال قبل ۲۸ و نیم درصد کاهش؛ تعداد افراد متوفی ۲۳ و سه دهم درصد و در تعداد تصادفات جرحی و افراد مجروح نیز به ترتیب ۴۴ و چهل درصد کاهش داشته است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار