نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: امروز دشمن با "جنگ ترکیبی" یا همان جنگ شناختی مقابله خود را با ما آغاز کرده که بایستی در این راه هوشیارانه وارد عمل شویم.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ 15 September 2023

به گزارش تاببناک قزوین و به نقل از ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین اظهار کرد: دشمن این روز‌ها دیگر مانند گذشته وارد جنگ نمی‌شود و نمی‌تواند هم بشود چرا که موقعیتی برای این کار ندارد، زیرا هر کجا شعله جنگی را به راه انداخت در نهایت دامن خودش را گرفت و به همین خاطر به جنگ ترکیبی با ما روی آورده است.

وی ادامه داد: در این وضعیت، دشمن برروی ذهن جوانان ما کار می‌کند، زیر گوش آنان می‌خواند و او را به کوچه پس کوچه‌های خلوت مفسده برانگیز فضای مجازی می‌کشاند تا حالش را خراب کند و ضمن دستکاری برروی عقل او، شناخت جوان ما را نیز تغییر دهد و آن چیزی را که دوست دارد را در ذهن او وارد کند.

به گفته امام جمعه قزوین، جنایتکارانی که دست به قتل زدند و شهدای امنیت ما را مظلومانه به شهادت رساندند وقتی محاکمه شدند، حالت‌هایی را که دشمن برروی آن‌ها کار کرده بود را بیان می‌کردند.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه بایستی در این وضعیت حواسمان را جمع کنیم تا تحت تاثیر افکار شوم دشمن قرار نگیریم، افزود: دشمنان ما سعی در عوض کردن افکار ما دارند تا از برخی‌ها موجوداتی عوضی بسازند، با این کار خود خیالشان راحت می‌شود که دیگر کسی مقابلشان قرار نمی‌گیرد و به همین جهت نیز سال گذشته بعضی‌ها متاسفانه در این آزمون رفوزه شدند، آن‌هایی که زبان، ذهن و فضای مجازیشان را در خدمت دشمن قرار دادند.

نماینده، ولی فقیه در ادامه با اشاره به سالروز ۲ فاجعه بسیار دردناک برای فلسطینی ها، اظهار کرد: اولین فاجعه که "سپتامبر سیاه" نام گرفت، کشتار پناهندگان فلسطینی در اردوگاه‌های اردن توسط پادشاه این کشور بود که ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر مظلومانه به شهادت رسیدند و این جنایتی بود که رژیم صهیونستی و همدستانش مانند پادشاه اردن در آن دست داشتند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: اتفاق بعدی، هجمه و حمله به اردوگاه‌های "صبرا" و "شتیلا" بود که در آن سه روز تمام پناهندگان فلسطینی با قمه و اسلحه مورد هجوم قرار گرفتند و این حمله نیز با نقشه نخست وزیر سابق و معلون رژیم صهیونیستی صورت گرفت و سه هزار پناهنده جانشان را از دست دادند و شهید شدند.

وی یادآور شد: این مصیب‌ها را یادآوری می‌کنیم تا این باشد که هر روز خشم ما از صهیونیست‌ها بیشتر شود تا اینکه به زودی زود شاهد برچیده شدن این شجره خبیثه و غده سرطانی از نقشه جغرافیایی جهان باشیم، انشاالله.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرا رسیدن روز "شعر و ادب فارسی"، اظهار کرد: این روز به مناسبت درگذشت استاد عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مومن و بسیجی و ادیب بلند مرتبه استاد سید محمدحسین شهریار است که یادآور شعر حماسی و جاودانه "علی‌ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را - که به ما سوا فکندی همه سایه هما را، دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین - به علی شناختم من به خدا قسم خدا را" است که رحمت خداوند بر او باد.

امام جمعه قزوین با اشاره به دیدار اخیر مردم غیور سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری، گفت: به فرموده ایشان دشمن در ادامه راه ۲ هدف را نشانه گذاری کرده که اولین آن مشارکت حداقلی مردم در انتخابات پیش رو است که از همین الان بایستی حواسمان جمع باشد تا برای خنثی کردن این هدف، مشارکت حداکثری را در برنامه‌های خود داشته باشیم و در عین حال نیز بایستی بهترین نمایندگان را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به دومین هدف دشمن، خاطرنشان کرد: دشمن سعی دارد از موضوعات جزئی، ضمن منفی بافی آن را بزرگنمایی کند و این در حالی است که هیچ کاری با کار‌های مهم و بزرگ صورت گرفته ندارد و به همین جهت باید قدردان خدمات انجام شده از سوی نظام باشیم و البته مسوولان نیز به خاطر پذیرش مسوولیت باید خدمات خود را گسترده‌تر کنند

نماینده، ولی فقیه در استان به سیل ویرانگر لیبی هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه جمعیت زیادی از مردم این کشور در این حادثه جانشان را از دست دادند و از عده بیشماری هم خبری نیست، ما تسلیت مردم ایران را به مردم لیبی و زلزله زدگان مراکش می‌رسانیم و خودمان را نیز در غم آن‌ها شریک می‌دانیم و از خداوند می‌خواهیم تا بر درد‌های آن‌ها التیام ببخشد.

امام جمعه قزوین همچنین کسب رتبه نخست حاج مصطفی حسینی، از قاریان قزوین که چندی پیش عنوان نخست مسابقات بین المللی اندونزی را کسب کرد، تبریک گفت.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار