نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نشست ائمه جمعه استان در ضیاءآباد گفت: در هفته وحدت گامی به سوی همدلی بیشتر برداریم.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 01 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه شهر ضیاءآباد برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: در هفته وحدت قرار داریم، باید این هفته را به‌عنوان یک فرصت مهم قدر دانست، خدای متعال در آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران فرمود «واعتصموا بحبل الله جمیعا»، هیچ آیه‌ای نداریم که ما را دعوت به وحدت کرده باشد، این آیه هم که مشهور به آیه وحدت است، ما را دعوت به توحید کرده است، هیچ وحدتی بدون توحید نمی‌تواند ماندگار و بدون آسیب باشد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: این‌که اقوام مختلف هر کدام بخواهند جداگانه با هم وحدت کنند، هر کدام از این وحدت‌ها معارض‌های جدی پیدا می‌کنند و چالش و تنش ایجاد می‌کنند، اما اگر همه جمع شویم بر اساس قرآن کریم وحدت توحیدی را پایه‌ریزی کنیم، چنین وحدتی «ما عندالله باق» خواهد بود، خداوند در آیه ۹۶ سوره نحل فرموده «مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ»، یعنی (آنچه پیش شماست تمام مى ‏شود و آنچه پیش خداست پایدار است).

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه از هر گونه تنش در حل مسئله مهاجرین افغانستانی پرهیز شود، تأکید کرد: در مسأله مهاجرین افغانستانی اگر بخواهیم تنش‌ها و چالش‌ها را از میدان برداریم راه آن صمیمت و گفتگو است، تلاش کنیم در هفته وحدت گامی به سمت همدلی برداریم تا ببینیم دولت جمهوری اسلامی در باب افغانستانی‌های مقیم ایران قرار است چه تدابیری را بیندیشد.

وی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید آغاز شده است، باید با مدارس و معلمان ارتباط برقرار کرد، حضور در مدارس و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانش‌آموزان بسیار می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: محوریت قرآن و محافل قرآنی نیز حائز اهمیت است، یک امام جمعه اگر هفته‌ای یک جلسه تفسیر قرآن نداشته باشد هم به خودش، هم به مردمش و هم به قرآن جفا کرده است، به صورت هفتگی محافل قرآنی داشته باشید، در این جلسات خواص اطراف شما حضور پیدا می‌کنند، افراد دیگری هم توسط آن‌ها جذب این جلسات می‌شوند، این محافل می‌تواند برکات زیادی را به همراه داشته باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمود خانه‌ای که زیاد در آن قرآن خوانده می‌شود و زیاد در آن یاد خدا مطرح است، این خانه بابرکت می‌شود، ملائکه در آن خانه حاضر می‌شوند و شیطان از آنجا فاصله می‌گیرد، این خانه در آسمان‌ها آنچنان دیده می‌شود که گویی ستاره‌ای درخشان است.



وی یادآور شد: اینکه حضرت فرموده ملائکه در آن خانه حاضر می‌شوند یعنی مهربانی، حکمت، علم، نماز و محبت به آن خانه می‌آید و اینکه حضرت فرموده شیطان از آن خانه دور می‌شود یعنی کینه، عداوت، بدی و دروغ گناه ا‌ز آن خانه رخت بر می‌بندد، اما وقتی قرآن در خانه‌ای تلاوت نشود، شیطان وارد آن خواهد شد، برکت در آن خانه نمی‌ماند و ملائکه از آن خانه دور می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام صادق (ع) این حدیث را در مورد خانه فرموده است، اگر یک شهری هم رنگ و بوی قرآن بگیرد کینه، عداوت، طلاق، آدم‌کشی، تضییع حق دیگران، اکل مال به باطل و نزاع‌های قومی از آن شهر دور می‌شوند و محبت، اتحاد و انسجام توحیدی در آن شهر پا می‌گیرد، چرا که حضور فرشتگان در آن شهر نمایان خواهد شد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ما امیدواریم همه ما از جهت احیای حقایق قرآنی، مشمول «إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» نشویم و یک نهضت قرآنی و حرکت قرآنی به جا و ارزشمند در این زمینه داشته باشیم.

گفتنی است آیت‌الله عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با حضور در مسجد جامع شهر ضیاءآباد، در جمع نمازگزاران این شهر نیز سخنرانی کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار