رییس کل دادگستری استان قزوین از آزاد سازی بیش از 185 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از 370 میلیارد ریال در نیمه نخست سال‌ جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ 02 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، علی شعبانی اظهار کرد: در راستای اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه، آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی از اولویت‌های دادگستری کل استان می‌باشد.

وی ادامه داد: نگاه دستگاه قضایی در حوزه صیانت از اراضی ملی، مقابله و پیشگیری به موازات یکدیگر است و تلاش می‌کنیم اقدامات به سمت و سویی هدایت شود که نتیجه مثبت آن در جامعه محسوس باشد.

رییس کل دادگستری کل استان قزوین افزود: در همین راستا با تلاش همکاران قضایی و دستگاه‌های متولی در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۸۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال آزاد سازی شده است.

شعبانی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون در راستای پیشگیری از ساخت وساز‌های غیرمجاز و صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، ۳۵ بنا و مستحدثات غیر مجاز پس از ابلاغیه‌های صادره به مالکان و عدم تمکین صاحبان تغییر کاربری‌های غیر قانونی به اخطاریه‌های صادره قلع و قمع شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: همچنین در این مدت بر اساس اقدامات انجام شده در راستای (تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی) از تغییر کاربری ۸۹۴ مورد در استان جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه آزادسازی حریم و بستر رودخانه باید با همکاری دستگاه‌های متولی صورت بگیرد، گفت: در حال حاضر موضوع آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به طور جدی از سوی دستگاه قضایی استان مورد رصد قرارگرفته و در جهت صیانت از حقوق بیت المال طی ۶ ماه اخیر از ۵.۸۶ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف شده است.

شعبانی اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با ورود دستگاه قضایی استان قزوین پر و مسلوب المنفعه شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه دست اندازی افراد سود جو به منابع ملی و طبیعی را نخواهد داد و با متصرفان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار