نماینده مردم ایلام در مجلس؛
نماینده مردم ایلام در مجلس بیان داشت : مقرر شد میدان نفتی چنگوله با یک چاه اکتشافی و ۵ چاه توسعه‌ای شروع به کار نماید اما هنوز با یک چاه اکتشافی شروع به کار کرده که روند فعالیت بسیار ضعیف است و نیاز به سرعت عمل بیشتری دارد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 19 October 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی اکبر بسطامی افزود : مقرر شد فاز دوم میدان نفتی آذر با ۱۸ چاه جدید شروع به کار کند که هم‌اکنون در مرحله مطالعه اولیه قرار دارد.

وی گفت :  توسعه میدان نفتی آذر، یکی از مطالبات اصلی استان در مسیر توسعه و دستیابی به اشتغال پایدار، در مرحله بهره برداری و واگذاری به شرکت ملی نفت مرکزی قرار دارد.

بسطامی ادامه داد : ایجاد فرصت اشتغال برای نیروهای بومی، تامین منافع ملی، رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در استان ایلام از شاخص‌های بی نظیر طرح توسعه میدان نفتی مشترک آذر است.

نماینده ایلام در مجلس  افزود :   از 18 چاه میدان نفتی، یک چاه توصیفی و ۱۷ چاه توسعه‌ای می‌باشد و در صورت موفقیت نیز به پنج چاه قابل ارتقاء خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد :  فاز دوم پالایش گاز ایلام در حوزه معاونت وزارت نفت و با مساعدت مهندس چگینی پیشرفت قابل توجهی دارد، اما در حوزه نفت مرکزی عملیات اجرایی آن آغاز نشده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار