شهردار بروجرد گفت: ۳۵۱ کارگر شهرداری بروجرد حکم رسمی دریافت کردند، این کارگران تاکنون به صورت بیمه پرداز بوده و از بسیاری از حقوق و مزایا محروم بودند.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 19 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، یحیی عیدی بیرانوند عصر امروز در مراسم اهدا حکم تطبیق کارگران شهرداری بروجرد که در سازمان اجتماعات شهرداری برگزار شد افزود: سالیان سال است که کارگران شهرداری به عنوان بیمه پرداز در شهرداری بدون مزایا و حقوق کم در شهرداری فعالیت کردند، متاسفانه در شهرداری و شورا‌های قبل کسی به فکر این کارگران نبوده است.

وی اظهار داشت: در شورا و شهرداری جدید و پیگیری‌های به عمل آمده و تلاش‌های فراوان مجوز طرح تطبیق کارگران گرفته شد.

شهردار بروجرد گفت: یکهزار و ۴۲ نفر نیروی کارگری و کارمندی در شهرداری فعالیت دارند، که ۱۳۱ نفر نیز بازنشسته شده است، که ظرف یک هفته کل سنوات پرداخت می‌شود.

عیدی بیرانوند افزود: بابت سنوات کارگران بازنشسته حدود ۴۰ میلیارد تومان برای مشاغل سخت و سنوات آنان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: هن اکنون نیز بخشی از نیرو‌های شهرداری شرکتی هستند، شرکت‌ها حق و حقوق کارگران را پرداخت نمی‌کنند، که باید اقدامات لازم در دولت برای رفع مشکلات کارگران شرکتی انجام شود.

شهردار بروجرد گفت: پایه حقوق کارگران باید افزایش داده شود تا با شرایط اقتصادی بتوانند امرار معاش کنند، کرامت کارگران باید حفظ شود، بانوان در مجموعه‌ها باید تا ۲۰ سال بازنشسته شوند تا به خانه داری و همسرداری بهتر رسیدگی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این مراسم گفت: سال‌های گذشته کارگران بیمه پرداز شهرداری در حال اخراج بودند، ولی امروز به همت شورا و شهرداری و کار جهادی، رسمی شدند و مزد سال‌ها تلاش و کوشش را دریافت کردند.

محمد پاپی نژاد افزود: دولت انقلابی آیت اله رئیسی در همه مراحل باید جهادی عمل کند، نمونه کار جهادی و شبانه روزی عملکرد شورا و شهرداری بروجرد است، امروز شورا و شهرداری بروجرد با تلاش کارگران خدمات بسیاری برای رفاه حال مردم انجام داده است.

وی اظهار داشت: امروز مدیران شهرداری و شورای شهر بروجرد در کف میدان هستند و خدمات به مردم را عملا پیگیری می‌کنند، دولت برای خدمات دهی به مردم با یک ابتکار عمل و جلسات با شهرداران و شورا‌ها مشکلات خدمات دهی به مردم را سرعت ببخشند.

رییس شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: شهرداری بروجرد ۹۰ میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را قسط بندی و پرداخت کرده و شهرداری بروجرد امروز به هیچ سازمانی بدهی ندارد.
منبع/فارس

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار