کارشناس مسوول بهداشت اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مرکز بهداشت ایلام گفت: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان نذورات، همه عوامل محیطی، انسانی و مواد اولیه مورد نیاز در پخت نذری مورد نظارت و ارزیابی کارشناسان و ناظران مرکز بهداشت در سراسر استان قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 17 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام، مژگان صفی پور  اظهار کرد:همه مساجد، تکایا، منازل و اماکنی که به ماه محرم به صورت انبوه اقدام به پخت غذای نذری می کنند باید تاییدیه مرکز بهداشت استان را دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از پخت و توزیع احتمالی غذاهای نذری آلوده و مسموم کننده توسط اماکنی که این نذورات را به صورت انبوه پخت می کنند، گروه های نظارت بر طبخ این غذا ها از سوی مزکر بهداشت و دستگاه های مرتبط تشکیل شده است.
وی افزود: در هر شهرستان یک گروه و در مجموع 10 گروه امر نظارت وبازرسی بر طبخ و یخت غذاهای نذری انبوه را بر عهده دارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا نکاتی که ناقض موازین بهداشتی باشد با خاطی با همکاری مراجع قضایی برخورد قاطع صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در طرح نظارت بر این اماکن مواد غذایی تشکیل دهنده نذورات، محل طبخ و خود تهیه کنندگان و افراد آشپز مورد بازرسی و نظارت گروه های بازرسی مرکز بهداشت قرار می گیرند و در صورت تایید به آنها کارت سلامت داده می شود.
صفی پور با بیان اینکه گروه های نظارتی از یک ماه پیش از آغاز محرم فعالیت های نظارتی خود بر اماکنی چون مساجد، تکایا، حسینه ها و دیگر مکان هایی که احتمال پخت غذای نذری انبوه وجود دارد، یادآورشد: فهرست این اماکن و نیز افرادی که به صورت شخصی اما انبوه اقدام به پخت غذای نذری می کنند از طریق دستگاه های متولی برای نظارت و بازرسی در اختیار مرکز بهداشت قرار گرفته شده است./ ز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار