استاندار ایلام؛
استاندار ایلام بیان داشت : بیش از پنج هزار مرزنشین با راه‌اندازی بازارچه‌ها از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 08 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا افزود : اگر می‌خواهیم کشور و دنیای اسلام بیمه شود لازمه آن ترویج و نهادینه شدن سنت و سیره شهدا در جامعه است.

وی گفت : در دیداری که در ماه گذشته با رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور انجام شد چندین خواسته که در رابطه با معیشت و مطالبه مردم و توسعه استان بود مطرح شد و رییس جمهور نیز دستور صریح برای رفع مشکلات و موانع استان در همه حوزه ها را صادر کردند که با پیگیری های انجام شده این دستورات یکی پس از دیگری در استان در حال انجام است.

بهرام نیا ادامه داد : یکی از مطالبات و برنامه های استان که در این دیدار مطرح شد، موضوع بازارچه مرزی مشترک هلاله شمالی و بازارچه مهران در استان بود که نقش مهمی در راستای ارتقای معیشت مردم این مناطق دارد.

وی مطرح کرد : یکی از اهداف برای راه اندازی بازارچه های مرزی، بهره مندی مردم کنار مرز و استان از فواید و مزایای آن به صورت تجارت چمدانی است که در صورت تحقق، می تواند نقش مهمی در تقویت معیشت مردم منطقه داشته باشد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد : در مورد بازارچه مرزی چیلات مشکلی نداریم و مجوزهای آن صادر شده است و راه دسترسی لازم را دارد که باید پیگیری های بعدی در خصوص این بازارچه انجام شود.

بهرام نیا گفت : فاز اول  شهرک اربعین  در جنب پایانه برکت به وسعت ۲۳۰ هکتار ایجاد خواهد شد که این میزان تا ۴۶۳ هکتار افزایش خواهد یافت و یکی از ضروریات این شهرک، احداث سردخانه بوده که علاوه بر استفاده در ایام اربعین می‌توان برای سایر موارد از جمله برای برخی از مواد پروتئینی و سبزیجات در ایام غیر از اربعین نیز در جهت توسعه صادرات استفاده کرد که بسیار حیاتی و از ضروریات است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار