حضرات مسئول ! نقش کمسیون کارگری و مصوبات آن چرا عملیاتی نمی شوند ، اگر می شوند چطور و بر اساس موافقت چه کسی یا کسانی شاهد جذب نیروهای غیر بومی در شرکت های منطقه هستیم !
کد خبر: ۱۱۳۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 22 November 2023

تابناک ایلام : مجتبی کاور :: دهلران ومردمان حماسه ساز روزهای سخت ، دهلران و 240کیلومتر مرز، دهلران با ثروت های خدادادی نفت و گاز ؛عسلویه ی دیگر ، دهلران قطب کشاورزی... این کلمات کلید واژه تمام کسانی که در استان و این شهرستان مسئولیت گرفتند و یا خواهند گرفت است ! 

 اما به راستی ؛ مردمان دهلران از این کلیدواژه ها چه بهره ای برده اند ؟ آیا مردمان حماسه ساز روزهای سخت که جانانه و دلیرانه در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح مقاومت کردند شهرآنها به معنای واقعی کلمه، توسعه یافته است ؟ 

به راستی دهلران با داشتن 240کلیومتر مرز امن آیا اراده ای برای راه اندازی بازارچه چیلات وجود دارد ؟ 

اگر دهلران عسلویه ی دیگر است چرا از این همه شرکت فعال که روزانه از نفت گرفته تا گازاز زیر پای مردمان این دیار استخراج می کند سهم جوانان بومی بیکاری و یا در حد نیروی کارگری ساده است ؟ 

به راستی اگر دهلران قطب کشاورزی است چرا باید اراضی مستعد کشاورزی را به افراد غیر بومی واگذار و افراد بومی در این واگذاری ها دیده نشوند ؟

آقا یان مسئول !دیگر این کلید واژه ها گره از مشکلات انباشت شده مردمان این دیار بخصوص جوانان که با هزاران امید آرزو و به واسطه شرکت های فعال منطقه و پتروشمی... تشکیل خانواده دادن ، تسهیلات گرفتن ، خانه اجاره کردند ،و وعده یک زندگی شرین برای همسران و فرزندان خود ترسیم کردند امید بخش نیست !

متاسفانه مسئولان اجرایی شهرستان دهلران طوری در جلسات و تریبون ها از پیگیری و جدیت جذب نیرو در شرکت های فعال منطقه سخنوری می کنند گویی که دیگر جوان بیکاری در این شهرستان یافت نخواهد شد !

اما گویا این سخنوری ها بازار گرمی بیش نیست و مسئولان تنها برای ژست در افکار عمومی و حفظ جایگاه خود جوانان جویای کار را سپر مدیریت خود قرار داده اند تا مورد انتقاد افکار عمومی قرار نگیرند تا دوران مسئولیت آنها به پایان برسد !

 اما آقایان مسئول به چه قیمتی با روح و روان جوانان که با هزاران امید و آرزو درس خوانده اند ؛فارغ التحصیل شدند ، تشکیل خانواده داده اند ، مرز داری می کنند وبه انقلاب و آمان های آن وفا دار هستند این چنین بازی می کنید ؟ 

حضرات مسئول ! نقش کمسیون کارگری و مصوبات آن چرا عملیاتی نمی شوند ، اگر می شوند چطور و بر اساس موافقت چه کسی یا کسانی شاهد جذب نیروهای غیر بومی در شرکت های منطقه هستیم !

  مسئولان دلسوز ! شرکت ایران افق طی هفته های گذشته گویا حدود40نفر نیرو را از استان های جنوب غربی برای تقویت پست برق کارخانه بهره برداری پایدار غرب فکه و به تامین برق کارخانه و چاه های اطرف جذب کرده است حال نقش نظارتی شما و کمسیون کارگری وسهم جوانان جویای کار دهلران سرزمین رشادت ها کجاست !

آیا در استان ایلام و شهرستان های تابع آن فارغ تحصیلانی و شرکت های پیمانکاری در حوزه برق وجود نداشته که پیمانکار و نیروی کاری آن از استان های جنوب غربی بیایند و جوانان ما حسرت یک لقمه نان در سرزمین مادری خود بخورند !

مسئولان دستگاه های اجرایی! برخی شرکت ها به خاطر جذب نکردن نیرو بومی خدمات اندکی در قالب مسئولیت های اجتماعی به برخی ادارات شهرستان ارائه می دهند که اهداف خود و نیروهای غیر بومی را جذب کنند و این خدمات اندک باعث شده در سایه غفلت شما واندک خدمات مهر سکوت بر لب مسئولان در مقابل این همه ناحقی که در بحث جذب نیرو است باشد 

امید است برابر قانون دستگاه های اجرایی علاوه بر سهم خواهی از شرکت های فعال در بحث مسئولیت های اجتماعی برابر براساس ماده (47) قانون برنامه پنج ساله ششم 

به کارگیری نیروهای بومی استانی در شرایط برابر از نظر علمی و تجربی و با الویت محل سکونت نزدیک یعنی شهرستان دهلران را از آنها مطالبه کنند و تا تنور داغ است مانع جذب این نیروها غیر بومی که شنیده حکایت از آن دارد که یک مهندس بومی در حال آموزش این 40نفر است تا بعداز آموزش های لازم جذب شوند ، به قول رئیس دولت سیزدهم فوری، سریع، انقلابی مانع شوید و جوانان بومی را جایگزین کنید ، و اگر توان اداره امور را ندارید لطفا استعفا کنید ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار