مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت:
تابناک هرمزگان- مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گفت: تقویت اتحاد میان شیعه و سنی باعث تقویت جهان اسلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 23 November 2023

حجت‌الاسلام احمد باوقار در همایش تخصصی ارمغان شافعی که بررسی نقش شخصیت و اندیشه امام شافعی در اعتدال و تقریب جامعه اسلامی می‌پردازد که با حضور مشاور رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و جمعی از علمای اهل سنت و شیعه استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در شهرستان قشم برگزار شد، با ذکر این نکته که جامعه اسلامی را باید یک پیکره واحد دانست و اظهار کرد: جامعه اسلامی اگر در مسیری که پیامبر ترسیم کرده است حرکت کننند به سعادت خواهند رسید و اگر افتراق در آن ایجاد شود در رسیدن به اهداف دچار چالش خواهد شد.

وی، با دکر این نکته که افراط و تفریط در اسلام قابل قبول نیست، عنوان کرد: بخشی از موضوعات مربوط به اتحاد اسلامی مربوط به احکام اسلامی و بخشی مربوط به اخلاق اسلامی است که باید به آن توجه کرد‌.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت بیان کرد: امروزه تقویت اتحاد میان شیعه و سنی باعث تقویت جهان اسلام خواهد شد و باعث می‌شود جهان اسلام به جایگاه واقعی خود برسد.

حجت‌الاسلام باوقار مطرح کرد: نقش و بنیانی که توسط امام شافعی ارائه و ایفا شد بسیار مهم بود و اعتدالی که ایشان در جامعه اسلامی ایجاد کردند بی‌نظیر و مثال‌زدنی بود.

وی خاطرنشان کرد: امام شافعی یکی از افرادی بودند که در ایجاد اعتدال در دوران افراط و تفریط نقش بسیار مهمی داشت.

حجت‌الاسلام باوقار، فلسطین را موضوع اول جهان اسلام دانست و گفت: تاکنون چندین هزار زن و بچه در فلسطین به شهادت رسیده‌اند آیا اگر جهان اسلام نقش خود را به خوبی ایفا می‌کرد امروز شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی در فلسطین نبودیم.

وی، مطرح کرد: هرچه گفتگو و مباحثه میان شیعه و سنی بیشتر شود تقریب جهان اسلام نیز افزایش پیدا می‌کند و جهان اسلام را در مسیر صحیح خودش برای تمدن‌سازی قرار خواهد داد.
انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار