سرپرست مدیریت بحران گیلان:
سرپرست مدیریت بحران گیلان از انجام عملیات اطفای حریق در سطح ۲۵ هکتار از اراضی جنگلی استان خبر داد و گفت: وزش باد گرم تا ظهر فردا ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ 27 November 2023

محمدرضا حق‌بین دقایقی پیش در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به وزش باد گرم شدید در ارتفاعات و دامنه‌های استان گیلان، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت اخیر اقدام به اطفای حریق در سطح ۳۰ هکتار از اراضی جنگلی کردیم.

وی با بیان اینکه حریق در اراضی جنگلی رودبار و سیاهکل و لنگرود و ماسال اطفا شده است، افزود: هم اکنون عملیات مهار و اطفای آتش در سطح اراضی جنگلی شهرستان های فومن و آستارا و شفت و لاهیجان و تالش ادامه دارد.

سرپرست مدیریت بحران گیلان از انجام عملیات اطفای حریق در سطح ۲۵ هکتار از اراضی جنگلی استان خبر داد و عنوان کرد: عمده این آتش سوزی‌ها سطحی بوده و شاخ و برگ‌ و علوفه‌های خشک کف جنگل در حال سوختن است.

حق بین، از آمادگی استان برای استفاده از بالگرد جهت اطفای حریق خبر داد و گفت: حریق در کف جنگل است و فعلا نیازی به اطفای هوایی نداریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای یگان حفاظت و امدادی و آتش‌نشانی و مردمی در حال اطفای حریق شهرستان شفت هستند، خاطرنشان کرد: بیشتر مناطق درگیر آتش صعب العبور هستند و لذا از موتورکراس‌ها کمک گرفتیم.

سرپرست مدیریت بحران گیلان، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه دود و آتش در اراضی جنگلی و مراتع اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند و یادآور شد: نیروهای منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و بسیج و مردم محلی، پای کار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار