مدیرکل آموزش و پرورش ایلام:
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 29 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام عنوان کرد: در راستای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان جهت ورد به سال تحصیلی آینده برنامه ملی غربالگری‌های سنجش این نوآموزان به دبستان و پیش دبستانی آغاز شده است. 

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، ضروری است والدینی که دارای نوآموزان پیش دبستانی (ت تولد از ۹۶/۰۷/۰۲ تا ۹۷/۰۷/۰۱) هستند از طریق سامانه my.medu.ir و یا از پنجره خدمات الکترونیک درگاه دولت اقدام به نوبت گیری اینترنتی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد:ه والدین گرامی باید پس از پایان مراحل نوبت گیری و هنگام مراجعه به مرکز سنجش این مدارک معتبر از قبیل شناسنامه والدین و نوآموز، عکس ۴×۳ نوآموز را به همراه داشته باشند.

درویشی با اشاره به اینکه والدین هنگام نوبت گیری فقط مرکز جامع سنجش شهرستان خود را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: در صورت نوبت گیری برای شهرستانی غیر از محل سکونت، پذیرش در مرکز سنجش انجام نخواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: والدین نوآموزان در شهرستان‌های چوار، سیروان و موسیان، به دلیل نداشتن مرکز سنجش  می بایست در شهرستان‌های مجاور نوبت گیری کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام افزود: در استان ایلام ۱۳ مرکز سنجش سلامت  آماده پذیرش نوآموزان بوده که از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان ایلام فعالیت دارند. 

وی با بیان اینکه هر مرکز آمادگی نوبت دهی به ۲۰ نوآموز در طول روز را دارد، اظهار کرد: از هم استانی های عزیز درخواست داریم در زمان مناسب به نوبت گیری برای فرزندان خود اقدام کنند.

ابتدای سال تحصیلی جاری ۱۱۰ هزار دانش‌آموز ایلامی در یک هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل شدند./ح

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار