استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام بیان داشت :یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش معضلات اجتماعی تقویت جایگاه مشاوران در مدارس است که انتظار می رود آموزش و پرورش در این زمینه بیش از گذشته اهتمام کند.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 29 November 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا گفت : دانش‌آموزان در این سنین دچار تصمیمات احساسی هستند و با بسیاری از مسائل به دلیل کم تجربگی، برخوردی عاقلانه ندارند که در این حالت وجود مشاور دلسوز و دغدغه‌مند می‌تواند با نقش آفرینی خود از بسیاری از رفتارهای مخاطره آمیز جلوگیری کند.

وی بیان داشت : کمبود مشاور در مدارس استان یکی از آسیب‌هایی است که فقدان آن زمینه‌ساز آسیب‌های دیگری خواهد شد و آموزش و پرورش استان باید در مواجه با آسیب‌های اجتماعی، نسبت به افزایش تعداد مشاوران در مدارس اقدام کند.

بهرام نیا ادامه داد : آموزش وپرورش استان نسبت به جمع‌بندی گزارش عملکرد مشاوران مدارس اقدام و ضمن احصا آمار تعداد مراجعین و نحوه راهنمایی، نتایج حاصله را اعلام کند.

وی گفت : مکالمات تلفنی که توسط اشخاص با اورژانس اجتماعی بهزیستی گرفته می‌شود باید ضبط و هر ۶ ماه یکبار ضمن خروجی این مکالمات، تحلیل، کار تحقیقی و میدانی انجام و نتیجه آن نیز در جلسات بعدی منعکس شود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد : در دین مبین اسلام، هیچ بن بستی نداریم و در واقع بن‌بست در این مذهب معنایی ندارد، از طرفی یأس و ناامیدی نیز گناه به حساب می‌آید.

وی  با بیان اینکه نرخ اقدام به خودکشی در استان در سنوات گذشته ۲۴ درصد هزار نفر بوده که هم اکنون این میزان کاهش پیدا کرده و به ۱۹ درصد هزار نفر رسیده که قانع کننده نیست و حتی یک مورد هم برای ما سنگین است، لذا جای کار بسیاری دارد و همه دغدغه‌مندان باید ورود کنند.

بهرام نیا افزود : این موضوع یک زنجیره است و نباید یک دستگاه خاص را متولی آن دانست، بلکه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، رسانه‌ها است تا مهار شود؛ همچنین نیاز داریم از همه اقشار و همه انجمن ها و حلقه های میانی و مردم استفاده کنیم که مکمل فرابخشی و فرادستگاهی است.

وی گفت : نیازمند تقویت امید و نشاط با برگزاری مسابقات، اردوها و هدایت آنها به سمت محلات هستیم.

استاندار ایلام  یادآور شد :  جامعه همانطور که نیاز به معنویت دارد به امید و نشاط نیز نیازمند است منتها چارچوب‌دار و نظام‌مند، ایجاد فضای مفرح و شاد، چارچوب‌دار و نظام‌مند مورد تأکید است.

وی  با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد مجتمع‌های شوق زندگی هستیم و شهرداری ایلام در این زمینه موظف به همکاری است، گفت : کمیته ها باید هر دو هفته یکبار اقدامات عملی خود را به بصورت مکتوب و مستند تهیه و به معاونت سیاسی امنیتی استانداری تحویل نمایند./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار