نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:
علی عسکری گفت: در انتخابات پیش رو، عقلانیت حکم می‌کند باید حب و بغض‌های شخصی کنار گذاشته شود و نمایندگانی کارآمد، فعال و شجاع موردتوجه مردم قرار گیرند زیرا توسعه و پیشرفت کشور در سایه کارآمدی مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری و نظارت رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 01 December 2023

به گزارش تابناک رضوی، علی عسکری، مجلس را از نظر قانون اساسی و نظام مردم‌سالاری دینی، خانه ملت و امید اساسی مردم دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل بر ولی‌نعمت بودن مردم تأکید داشتند، پس وقتی گفته می‌شود میزان رأی ملت است بدان معنا بوده که مجلس باید عصاره ملت باشد.
نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در دوره هفتم مجلس شورای اسلامي تأکید کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تنها مرجع تقلیدی بود که توانست دموکراسی که مسئله نوپدید جهانی بود را بر مبنای دین و ارزش‌های دینی قرار داده و حاکمیت را در خدمت دموکراسی و نظام برخاسته از مردم بنیان کند.
وی بیان کرد: وکالت مردم در نظام اسلامی بدان معناست که باید اراده و خواست مردم در نظر گرفته شود و در چهارچوب همین اراده عمل صورت بگیرد.
وی مهم‌ترین فلسفه حکومت را رضایتمندی مردم برشمرد و تصریح کرد: نمایندگان ملت باید مطالبات مردم را ازنظر امیدآفرینی مدنظر قرار دهند و بهترین نماینده کسی است که همین مطالبات را در راستای خواسته و نیاز مردم پیگیری کند.
عضو پیشین کمیسیون اقتصادی اصل ۴۴ در مجلس شورای اسلامي بابیان اینکه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ایران دارای مرزبندی سه‌گانه دولتی، خصوصی و تعاونی است ، تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون‌های مهم و تأثیرگذار به شمار می‌آید، به‌طوری‌که بر اساس حقوق عامه می‌توان شکایات مردم و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را از نحوه فعالیت سه قوه در آن بررسی کرد.
وی با اشاره به این نکته که تحقیق و تفحص از قوه قضائیه با دستور مستقیم رهبری توسط بنده به عنوان نائب رئیس اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم و تعداد کثیری از نمایندگان آن دوره انجام شد، تصریح کرد: نتیجه ارزیابی و نظارت و تحقیقات در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای اطلاع مردم قرائت شد و  این نشان می‌دهد که در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی نقش نظارتی فعال، مؤثر و کارآمدی وجود داشت.
وی  بابیان اینکه پرونده‌های زیادی ازجمله پرونده معروف به ساختمان خیابان فاطمی، زمین‌خواری در استان‌های شمالی و حاشیه کلان‌شهر تهران و ... از کمیسیون اصل ۹۰ به دادگاه ارجاع شده بود تا حقوق مردم تضییع نشود، ادامه داد: مقام معظم رهبری از عملکرد این کمیسیون در مجلس شورای اسلامی و اعضای آن در پیگیری بسیاری از موضوعات به‌صورت مکتوب اعلام رضایت داشته‌اند.
نماینده پیشین مردم مشهددرمجلس شورای اسلامی، شهید مدرس را نمونه بارز یک نماینده مردمی و عدالت‌خواه خواند که باید الگوی نمایندگان امروز مجلس قرار داشته باشد و بیان کرد: به‌جرئت می‌توان گفت اولین دوره مجلس شورای اسلامی بعد از انقلاب  قوی‌ترین مجلس تاکنون بوده زیرا چهره‌هایی همچون مقام معظم رهبری، شهید دیالمه و افراد مؤثر دیگری از حزب جمهوری در آن حضور داشتند که قاطعانه رأی به عدم‌کفایت سیاسی بنی‌صدر دادند و همین گویای کارآمدی مجلس اول است.
وی کارآمدی و مدیریت کشور را وابسته به کارآمدی مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری و نظارت دانست و خاطرنشان کرد: امسال که مردم می‌خواهند حضور پرشوری از خود در پای صندوق‌های رأی برای انتخاب  نماینده مجلس نشان دهند باید دو تجربه و یک آینده نگری را مدنظر قرار دهند که دو تجربه همان تجربه از گذشته و تجربه فعلی و جاریست که تحلیل شرایط موجود خواهد بود و در نظر گرفتن آینده نگری برای پیشرفت و توسعه منطقه میباشد.
عسکری تأکید کرد: عقلانیت حکم می‌کند باید حب و بغض‌های شخصی کنار گذاشته شود و نمایندگانی کارآمد، فعال و شجاع موردتوجه مردم قرار گیرند.
وی با یادآوری این موضوع که انتقاد زمانی سازنده است که در نقد اوضاع و شرایط و حتی نمایندگان، جامعیت فکری و اجتماعی مبنا قرار داده شود، گفت: زمان آزمون‌وخطا سپری‌شده زیرا یکی از دلایل پیشرفت در هر شهر و منطقه‌ای به نماینده منتخب مردم بازمی‌گردد که میتواند به بهبود شرایط کمک کند.
عسکری اضافه کرد: وقتی نماینده در کار تیمی چهره‌های مؤثر و نیروی انسانی شهر را مبنا قرار داده باشد، می‌تواند در کنار پاسخ به مطالبه گری مردم، تعاملی سازنده و جدی به‌منظور حل مشکلات پایه گذاری کند.
عضو پیشین کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مهم‌ترین عامل توسعه کشور، توسعه نیروی انسانی بوده و می‌تواند مبنای پیشرفت، کارآمدی و رضایت مردم باشد، تصریح کرد: دولت و مجلس هم باید تلاش کنند تا امیدآفرینی در میان اقشار مؤثر جامعه همچون اساتید، معلمان، دانشجویان و دانش آموزان نهادینه شود.
عسکری مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه سال جاری را یکی از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و گفت: همه دست‌اندرکاران نظام باید کار مؤثر و مفیدشان برای حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی، امیدآفرینی و جلب رضایت ولی‌نعمتان خود باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار