رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضائی سمنان نسبت به تخریب محیط‌زیست و تلف شدن گونه‌های در معرض انقراض حیات‌وحش بی‌تفاوت نیست و در این زمینه اقدام قانونی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 05 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان عصر امروز در نشستی در شاهرود اظهار کرد: نسبت به تخریب محیط‌زیست و تلف شدن گونه‌های در معرض انقراض بی‌تفاوت نبوده؛ بلکه در راستای حفظ حقوق عامه و زیست‌گاه‌های جانوران مصمم هستیم.

وی بیان کرد: با بازدید‌های میدانی و دعوت از مسؤولان مربوطه و اتخاذ تصمیمات لازم در سطح استانی و کشوری، صیانت از گونه‌های حیات‌وحش را مهم دانسته و از هیچ اقدام قانونی دریغ نشده است.

به گزارش فارس؛ اخیراً در شهرستان شاهرود ۳ قلاده خرس قهوه‌ای تلف شدند و تعداد زیادی از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی نیز در شرق استان سمنان تا امروز قربانی جاده‌ها شده‌اند.

ورود قانونی به مسأله معادن طرود

عبداللهی موضوع ورود قانونی به معادن طرود و امنیت جاده آن منطقه را مهم برشمرد و افزود: در سال جاری ۲ مرحله بازدید میدانی از معادن آن منطقه انجام شده و ساماندهی وضع معادن به نحوی که با مدیریت اهالی، انتفاع به دست آمده صرف عمران و آبادی منطقه شود، مطالبه و پیگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: برای جاده طرود دستورات قانونی به دادستان عمومی و انقلاب شاهرود صادر شده است تا از اداره راه و شهرسازی شرق استان و نهاد‌های متولی، ساماندهی آن محور را پیگیری کند و نتایج عام‌المنفعه هرچه زودتر حاصل شود.

نگرانی از وضع کودکان کار در شاهرود

وی بیان کرد: دستگاه قضائی استان سمنان نگران وضع کودکان کار در شاهرود است. دادستان شهرستان جلساتی را با نهاد‌های متولی برای ساماندهی وضعیت این کودکان در دستور کار قرار داده است و چنانچه اشخاصی با اهداف شوم و منفعت‌طلبانه قصد سوء‌استفاده از این طیف مظلوم را داشته باشند، با برخورد قانونی و بازدارنده مواجه خواهند شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار