مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: میزان اشتغال به کار در استان ۱۵ درصد بیشتر از تعهد است.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 10 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،امیدی اظهار کرد: جمعیت شاغل در استان در سال ۱۳۹۹ سیصد و ۷۴ هزار نفر بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسیده که خود از افزایش ۱۵ هزار و ۷۲۰ نفری جمعیت شاغل استان در دو سال اخیر است.

وی گفت: تعهد اشتغال استان امسال ۱۰ هزار و ۹۹۶ نفر بود که تعداد مشاغل ثبت شده در سامانه ملی رصد اشتغال، ۱۲ هزار و ۶۳۵ شغل است که نشان از افزایش ۱۵ درصدی نسبت به تعهد استان دارد.

امیدی گفت: در سال ۱۴۰۱ در استان مرکزی ۲۳ هزار و ۴۷۷ کارگاه فعالیت می‌کرد که این رقم در امسال به ۲۴ هزار و ۳۱۵ کارگاه رسید.
او از کاهش دادخواست‌های واصله در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد دادخواست‌های واصله در سال گذشته به پنج هزار و ۵۶۰ پرونده رسید. این رقم در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ هزار و ۷۱۹ پرونده بود.

وی افزود: در مهر ماه ۱۴۰۱ بیمه شدگان اجباری استان ۲۲۷ هزار و ۶۸۶ نفر بود که این رقم در مهرماه امسال به ۲۳۴ هزار و ۹۸۸ نفر رسید که نشان می‌دهد سه و ۲ دهم درصد رشد را به همراه داشته است. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تشکل‌های کارگری استان از رشد ۱۸ درصدی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن برخوردار بود و از ۲۷۷ تشکل به ۳۲۶ تشکل رسید.
امیدی همچنین با اشاره به حوادث کارگری ادامه داد: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۰، ۴۰۵ مورد بود که به ۳۸۲ حادثه در سال ۱۴۰۱ کاهش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار