معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با راه اندازی این فاز، ۵۰ درصد به ظرفیت تولید محصولات پنجگانه تولیدی پالایشگاه افزوده می شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ 11 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ شهریار عباسی در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام، با بیان اینکه فاز دوم این پالایشگاه طراحی و برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: توسعه صنعت پتروشیمی در استان ایلام به نوعی به تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام وابسته شده است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی فاز ۲ پالایشگاه گاز ایلام ۵۰ درصد به ظرفیت تولید محصولات پنجگانه پالایشگاه و همچنین تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی ایلام افزوده می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه با تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام به توسعه زنجیره کامل پتروشیمی مواد اولیه و محصولات پتروشیمی منجر می شود، تصریح کرد: این مجموعه در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباسی با اشاره به اینکه فاز ۲ پالایشگاه برای ۵۰۰ نفر در مرحله عملیات اجرایی ایجاد شغل کرده است، گفت: همچنین با تکمیل این فاز، برای ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با حوزه نفت و گاز و کارگران فنی شغل ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز ایلام نیز در این بازدید با اشاره به استقبال سرمایه گذاران صنایع پایین دستی برای حضور در استان و تولید محصولات پتروشیمی، گفت: تکمیل فازدوم پالایشگاه گاز ایلام، گام بزرگی در راستای توسعه صنعت پتروشیمی در استان خواهد بود.

"روح الله نوریان" با اشاره به تولید پنج محصول در این پالایشگاه و تحویل به پتروشیمی ایلام، اظهار کرد: روزانه ۳۸۰ تن اتان، ۶۵۰ تن گاز مایع خام و سه هزار و ۳۰۰ بشکه میعانات گازی در این مجموعه تولید و به پتروشیمی ایلام تحویل داده می شود.

وی همچنین با بیان اینکه روزانه ۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای مصارف خانگی و صنعتی در روز به شبکه تزریق می شود، افزود: تولید ۲۵۰ تن گوگرد در روز از دیگر ظرفیت‌های پالایشگاه گاز ایلام است.

نوریان خاطرنشان کرد: گوگرد تولید شده در این پالایشگاه با خلوص ۹۹.۹۹ درصد بوده که با حفظ کیفیت شاهد رشد کمیت نیز بوده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار