معاون پروژه‌های شرکت پتروپالایش دهلران؛
معاون پروژه‌های شرکت پتروپالایش دهلران گفت : عملیات اجرایی کارخانه NGL ۳۱۰۰ دهلران با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال آغاز می شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 14 December 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی تشکری افزود: کارخانه NGL ۳۱۰۰ با هدف جلوگیری از سوزاندن گاز با ارزش همراه نفت میادین دهلران، دانان، آذر، چشمه خوش و پایدار غرب و تامین خوراک پتروشیمی، خاموش کردن مشعل ناشی از گاز‌های سرچاهی در دهلران و تولید محصول با ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش در حال احداث است.

وی گفت : در حال حاضر پیشرفت این کارخانه ۸۸ درصد است و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و در ابتدای سال آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

تشکری ادامه داد :  شرکت پترو پالایش فارغ از کارخانه NGL ۳۱۰۰ طرح‌های بالادستی مانند ایستگاه چشمه خوش را که سال‌های سال، متولی برای آن وجود نداشته است را در اختیار گرفته است و هدف از آن، تامین خوراک کارخانه NGL ۳۱۰۰ است.

وی مطرح کرد : اگر این طرح به اتمام برسد و این خوراک مطابق با مشخصات فنی تامین شود می‌توان گاز‌های مشعل سال‌های متمادی در منطقه دهلران وجود داشته را خاموش کرده و مردم منطقه نیز می‌توانند از منافع اقتصادی و اشتغالزایی آن بهره‌مند شوند.

 این پروژه، علاوه بر کارخانه گاز و گاز مایع شامل احداث ۹ خط لوله انتقال خوراک و محصول به همراه ۷ ایستگاه شیرآلات بین راهی و احداث پست اصلی برق و خط انتقال برق از نیروگاه است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار