رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: یک هزار و ۹۹۳ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور در حوزه بخش کشاورزی در استان جذب شده‌ است.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 24 December 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان، صالح محمدی در حاشیه جلسه پیگیری مصوبات سفر اول رییس جمهور به گیلان در بهمن ۱۴۰۰ اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان در مجموع ۱۷ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال برای ۱۷ پروژه بخش کشاورزی مصوب و مقرر شد که این رقم اعتباری تا سال ۱۴۰۳ به طور کامل اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: این حجم از اعتبار در نظر گرفته شده در بخش‌های مختلف جهاد کشاورزی بود که از این رقم فقط ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به سازمان جهاد کشاورزی و بقیه مربوط به خانواده جهاد شامل منابع طبیعی و آبخیزداری، شیلات، شرکت شهرک‌ها و حوزه تحقیقات بود.

محمدی با بیان اینکه عمده پروژه‌های جهاد کشاورزی مکان محور نیست، اظهار کرد: پروژه‌های جهاد کشاورزی در مناطق مختلف گیلان شامل طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی، لایروبی آبندان‌ها، انتقال آب و سامانه‌های نوین آبیاری می شود که معمولا در محدوده زمانی خاص در (فصل پاییز و زمستان) قابل اجراست از این‌رو درخواست می‌شود که اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها به موقع اختصاص داده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پی‌گیری برای جذب ۲۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل ردیف وزارتخانه برای اجرای سه پروژه حوزه کشاورزی گفت: این اعتبار برای تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، سدهای انحرافی، شبکه‌های فرعی و سامانه‌های نوین آبیاری هزینه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:۵۵۰ میلیارد ریال به منظور اجرای طرح احیای و بازسازی آب‌بندان‌ها در سطح استانی به سازمان جهاد کشاورزی گیلان ابلاغ شد که در حال مبادله موافقتنامه هستیم و به محض تخصیص کار احیاء و بازسایی آبندان‌ها اجرایی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال از سال‌های کم بارش است برای مدیریت آب کشاورزی در کنار آب منطقه‌ای ضروری است تا اعتبارات به موقع در اختیار این سازمان قرار گیرد.

وی در ادامه با تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال، بهره‌برداری از قرنطینه نباتات آستارا و فاز اول کلکسیون بین‌المللی رودبار در حوزه زیتون را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.

محمدی اضافه کرد: از مجموع کل اعتبارات مصوب سفر حدود ۸۰ درصد مربوط به بخش آب و خاک می‌باشد که بخشی از آن باید در کنار مشارکت سازمان برنامه بودجه کشور و سایر دستگاه‌های ملی و استانی از محل فروش اموال مازاد توسط وزارت جهادکشاورزی تامین و تخصیص یابد که در حال پیگیری از طریق مبادی مربوطه در وزارت متبوع هستیم.

وی با بیان اینکه عمده نگرانی در بخش کشاورزی به دلیل عدم فروش اموال است، اظهار کرد: با هماهنگی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان مکانی در روستای فخرآباد بخش لشت نشا شهرستان رشت مشخص و کارهای نهایی درحال انجام است که در صورت فروش زمین بخشی از اعتبارات حاصله جهت پروژه های سفر در حوزه آب و خاکی انجام خواهد شد.

گفتنی است جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری امروز (شنبه) به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در استانداری برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار