سرپرست جهاد کشاورزی ایلام:
سرپرست جهاد کشاورزی ایلام گفت: سطح زیر کشت گل نرگس در استان پانصد هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۵ میلیون شاخه گل از نرگس زار‌های استان برداشت شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 28 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت عزیزان اظهار داشت: زمان برداشت گل نرگس از نرگس زار‌های استان، حدود ۲ هزار نفر در این عرصه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: گل نرگس در استان به دو صورت دیم و آبی پرورش داده می‌شود که برداشت آن از مزارع آبی از نیمه دوم آذرماه آغاز و تاواخر دی ماه ادامه دارد.

سرپرست جهادکشاورزی ایلام عنوان کرد: نیاز آبی کم، برداشت آسان، نیاز بازار و کارخانه‌های فرآوری به فرآورده‌های این گل، توجیه اقتصادی و درآمدزایی برای بهره برداران از مزایای گل نرگس است.

عزیزان بیان داشت: سطح زیر کشت گل نرگس در استان پانصد هکتار است که پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۵ میلیون شاخه گل از نرگس زار‌های استان برداشت شود.

وی یادآور شد: گل نرگس در استان به دو صورت دیم و آبی پرورش داده می‌شود که برداشت آن از مزارع آبی از نیمه دوم آذرماه آغاز و تاواخر دی ماه ادامه دارد.

سرپرست جهادکشاورزی ایلام گفت: نیاز آبی کم، برداشت آسان، نیاز بازار و کارخانه‌های فرآوری به فرآورده‌های این گل، توجیه اقتصادی و درآمدزایی برای بهره برداران از مزایای گل نرگس است.

وی بیان داشت: شهرستان‌های دره شهر، آبدانان و دهلران عمده‌ترین تولید کننده این گل اقتصادی در استان هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار