مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام گفت : ساختمان سد میمه و شبکه آبیاری و زهکشی واقع در شهرستان دهلران با هدف تأمین آب کشاورزی ۶۰۰۰ هکتار از اراضی دشت دهلران با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد تاکنون ۹۹۵۰ میلیارد ریال برای تسریع در تکمیل این پروژه، هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵ 29 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی مرادی اظهار داشت : ساختمان سد سیکان واقع در شهرستان دره‌شهر با هدف تأمین آب شرب شهرستان‌های بدره، دره‌شهر و آبدانان تا افق ۱۴۲۵ و نیاز صنعت شهرستان دره‌شهر ۶۳۳ میلیارد ریال برای آن اعتبار هزینه شده و با روی کار آمدن دولت اعتبار مصوب آن به ۲۶۸۶ میلیارد ریال افزایش یافت که ۹۱۳ میلیارد آن تخصیص داده شد.

وی گفت :تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان ایوان و روستاهای تابعه با ظرفیت ۲۳۰ لیتر بر ثانیه که میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۷۵ درصد بود با تزریق به موقع اعتبارات در نهایت با اعتبار هزینه شده ۱۷۵۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی آماده افتتاح برای سفر ریاست جمهوری است. 

علی مرادی ادامه داد : احداث سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی گدارخوش واقع در شهرستان‌های ایلام، چوار و مهران با هدف تأمین آب ۶۷۰۰ هکتار از اراضی دشت صالح آباد و تأمین ۵ میلیون نیاز صنعت منطقه با اعتبار اولیه ۲۶۹ میلیارد ریال با پیگیری‌های استاندار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نگاه ویژه وزیر نیرو به ایلام این مهم محقق شد.

وی مطرح کرد : سد مخزنی چناره واقع در شهرستان چرداول با هدف تأمین آب شرب شهرستان‌های ایلام، سیروان و چرداول تا افق ۱۴۲۵ و تأمین حق‌آبه برای پایین دست به میزان ۲۷۰۰ هکتار که تا قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم فقط ۳۴۹ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود و با مستقر شدن دولت سیزدهم و فقط در سال اول از ۲۰۰۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی این پروژه، ۴۹۷ میلیارد ریال هزینه شده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار