در شورای برنامه ریزی گیلان مطرح شد؛
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خروج ۸۴ درصد محصولات کشاورزی به سمت اورآسیا از طریق پست قرنطینه نباتی آستارا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 31 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان  صالح محمدی عصر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه مردم گیلان در تأمین امنیت و اقتدار غذایی نقشی بی بدیل ایفا می‌کنند، اظهار کرد: بر همین اساس ۵۰ درصد از اقتصاد و ۳۰ درصد اشتغال گیلان به کشاورزی وابسته است.

وی با بیان اینکه توانمندی‌ها و قابلیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی این استان وجود دارد، گفت: محصولات ارزشمندی مانند برنج، چای، زیتون، کیوی، گل گاوزبان و فندق و در حوزه آبزی‌پروری ماهیان خاویاری و ماهیان گرمابی نشان از قابلیت‌های بالای گیلان در حوزه کشاورزی است.

محمدی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۳۶۰ میلیارد تومانی در حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اضافه کرد: تأمین ۷۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است و انتظار داریم تأمین باقیمانده تعهدات سازمان برنامه و بودجه انجام شود تا برای اجرای پروژه‌های آب و خاک، تعمیر و بهسازی آب‌بندان‌ها به عنوان یک پهنه آبی برای تأمین آب شالیزارها صرف شود.

وی با بیان اینکه گیلان دارای بیشترین اراضی شالیزاری کشور است، افزود: در بخش تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری به منظور مدیریت بهینه آب و همچنین ورود مکانیزاسیون نیاز است که اعتبارات لازم در این حوزه تأمین شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به تصویب ۱۹ میلیارد تومان اعتبار در دور اول سفر رئیس جمهور به استان گیلان اضافه کرد: تکمیل اعتبار پروژه‌هایی مانند ایستگاه تحقیقات ملی کیوی و فندق و پست قرنطینه آستارا علاوه بر اثرات مثبت بر کشاورزی منطقه به بهبود صادرات کمک خواهد کرد.

محمدی با بیان اینکه ۸۴ درصد محصولات کشاورزی به سمت اورآسیا از طریق پست قرنطینه نباتی آستارا خارج می‌شود، گفت: تأمین اعتبارات مورد نیاز در حوزه کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر لزوم کاهش ضایعات برنج افزود: حمایت ویژه از حوزه برنج، چای و نوغانداری کشاورزان گیلان مورد تاکید است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار