مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: امروز در شهری که مزین به زینت شهادت، رشادت و جوانمردی در مسیر انقلاب اسلامی یعنی تربت حیدریه حضور پیدا کرده‌ایم، تا به نام مبارک یکی از شهدای معزز این منطقه، کتابخانه‌ای را در یکی از هیاتهای محوری و انقلابی این شهرستان افتتاح کنیم
کد خبر: ۱۱۴۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱ 01 January 2024

به گزارش تابناک رضوی، آئین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی شهید رزم آرا شهرستان تربت حیدریه در راستای افزایش فضاهای کتابخانه ای به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت مجتمع فرهنگی مذهبی هیات عاشقان ثارالله(ع) شهرستان تربت حیدریه همزمان با آغاز هفته بصیرت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: امروز در شهری که مزین به زینت شهادت، رشادت و جوانمردی در مسیر انقلاب اسلامی یعنی تربت حیدریه حضور پیدا کرده‌ایم، تا به نام مبارک یکی از شهدای معزز این منطقه، کتابخانه‌ای را در یکی از هیاتهای محوری و انقلابی این شهرستان افتتاح کنیم. این از الطاف خفیه الهی است. ضمن سپاس از پیشگاه خدا از تمامی دست اندرکارانی که پیشگام این حرکت شده‌اند اعم از اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان و حسین زنگنه، جانباز دوران دفاع مقدس و خیر این کتابخانه قدردانی می‌کنم.
وی ضمن گرامیداشت هفته بصیرت با اشاره به دعای مردان همپای پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: در این دعا آمده است« خدایا گناهان ما را ببخش و زیاده روی در گناه و مصیت ما را ببخش و ما را در مسیری که قدم گذاشته‌ایم، ثابت قدم بفرما». در این دعا یک مسیریابی خوب وجود دارد، اینکه هر کس که در مسیر حق، خداوند و اسلام قرار می‌گیرد باید ثابت قدم نیز باشد.
سبزیان تصریح کرد: در دهه 80 رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع میلیونی بسیجیان می‌فرمایند«عزیزان من، بسیجی بودن مهم نیست، بسیجی ماندن مهم است». این جمله کلید واژه حرکت در مسیر الهی و ولایتمداری است. ایشان بر ثبات قدم بودن در مسیر اسلام تاکید دارند. اگر در مسیر دین و ارزشهای دینی بمانیم و آنها را حفظ کنیم، می‌توان گفت این حرکت از قدر و قیمت بالایی برخوردار است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: یکی از عوامل موثر در حفظ ثبات قدم در مسیر حرکت الهی، فرصت شناسی است. حضرت علی(ع) نیز می‌فرمایند«فرصتها مانند ابری در حال حرکت هستند، از این فرصتها به صورت مناسب استفاد کنید»؛ لذا برای موفقیت باید قدر لحظه‌ها را دانسته، تصمیم گرفته و اجرا کنید.
وی تاکید کرد: همه ما در هر مقام و مسندی که هستیم موظف به افزایش مشارکت مردم در امورات جامعه هستیم. برای مقابله با هنجارهای اجتماعی و اسلامی می‌بایست از مسیر فرهنگی عبور کنیم؛ چرا که فرهنگسازی موجب ثبات بیشتر در این مسیر می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به امر کتاب و کتابخوانی و خوانش بخشی از سخنرانیهای ایشان، بیان کرد: تقریظ نویسی ایشان، حضور چندساعته در نمایشگاه کتاب، اشاره به کتاب در سخنرانیهای خود نشان از این دارد که کتاب و کتابخوانی یک واجب و تکلیف انقلابی است. اگر کتاب وارد زندگی مردم بشود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
وی گفت: برای حرکت پرشتاب تر در این مسیر می‌بایست برنامه‌های فرهنگی همچون معرفی و خوانش کتاب برگزار شود. این مهم است که کتاب تبدیل به نیاز روز جامعه شود. احداث و افتتاح کتابخانه نیز بطور قطع دسترسی به کتاب را آسان می‌کند.
علی اکبر سبزیان افزود: همواره تاکید بر این داشته‌ام که حرکت ما به سوی ایران قوی است و برای این مهم باید به دنبال ایرانی کتابخوان باشیم.

در ادامه حسین زنگنه، خیر کتابخانه عمومی مشارکتی شهید رزم آرا شهرستان تربت حیدریه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم به امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت انتخابات طبق نظریه مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشانده شود.
وی با اشاره به روند احداث کتابخانه، اظهار امیدواری کرد این اقدام بتواند موجب رشد بیشتر فرهنگی منطقه است.

گفتنی است، کتابخانه عمومی مشارکتی شهید رزم آرا شهرستان تربت حیدریه واقع در خیابان شهید سردار سلیمانی با مساحت و زیربنای 300مترمربع و تعداد بالغ بر 2000 نسخه کتاب به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار