مدیرکل راه و شهرسازی ؛
مدیرکل راه و شهرسازی گفت :تونل دوم آزادی ایلام 20درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حدود 650متر از آن حفاری شده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 04 January 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد دوستی در نشست مجازی کار و کرامت با اصحاب رسانه  استان  بیان داشت :پروژه احداث تونل آزادی که از سال ۱۴٠٠ آغاز شده، تاکنون با پیشرفت فیزیکی ۲۰درصد در جریان است.

وی ادامه داد: جهت تسریع در روند کاری این پروژه عملیات اجرایی به طول ۳ هزار و ۳٠۳ متر از دو طرف تونل دنبال می‌شود.

دوستی یادآور شد: هزار میلیارد ریال به صورت نقد و پنج هزار میلیارد ریال به صورت اوراق در قالب ماده ۵۶ تسهیلات بانکی برای احداث خط راه آهن استان ایلام تامین شده است.

وی اضافه کرد:مکاتبات لازم برای تزریق و تامین اعتبار این طرح با وزیر راه و شهرسازی انجام شده است و در دور دوم سفر رییس جمهور به ایلام عملیات احداث راه آهن استان شتاب بیشتری خواهد گرفت. 

دوستی افزود : در دهلران ۶۵۰ و مهران ۴۲۰ قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن و برای پروژه جوانی جمعیت نیز در مهران ۷۰۰ و دهلران ۲۶۰ قطعه زمین برای متقضیان تامین شده است.

وی  گفت :  پروژه کنار گذر شهر ایوان به طول ۹ کیلومتر با قراردادی معادل یک هزار و ‌۷۴۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

دوستی با بیان اینکه تاکنون اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکار پرداخت نشده است، افزود: در مجموع این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد :  با تدابیر خاص استاندار ایلام مشکل معارضان برطرف شده که امید است در سفر رییس جمهور به استان برای این پروژه و کنارگذر هفت چشمه اعتبارات لازم تامین و این پروژه ها تکمیل شوند.

وی خاطرنشان کرد : در دولت سیزدهم در اکثر پروژه ها چون تونل کبیره کوه اعتبارات ملی از محل سفر رییس جمهور در نظر گرفته شد، در مسیر مهران صالح اباد تونل شماره ۲ تکمیل و هم اکنون در حال تکمیل تونل شماره یک در این مسیر هستیم.

دوستی تاکید کرد : پروژه های کنار گذر ایوان و ایلام از اعتبارهای استانی پیشرفت مناسبی نداشتند اما از محل اعتبارات سفر رییس جمهور پیشرفت این پروژه ها از پیشرفت مناسبی برخوردار شده است.

 حذف پیچ خطرناک در مسیر دهلران محور نصریان که یکی از پیچ‌ های حادثه خیز استان محسوب می شود در دست اقدام است و همچنین پروژه تونل آزادی شماره ۲ که تا کنون ۶۵۰ متر آن حفاری‌شده است در این دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار