بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 19 October 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


موسسه میزان به سه متقاضی فروخته شد

سه نفر متقاضی که در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید، این موسسه را خریداری کرده اند.

به گزارش پارسینه ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضعیت موسسه مالی غیرمجاز میزان، تاکید کرد: طبق جلسات برگزار شده مقرر شد سه نفر متقاضی که در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید، این موسسه را خریداری کرده و به تسویه بدهی آن اقدام کنند. وی ادامه داد: درخصوص برخی مطالبات طلبکاران موسسه مالی غیرمجاز میزان نیزمقرر شد مقداری از بدهی‌های آن ازسوی بانک صادرات با خرید ساختمان‌های این موسسه تسویه شود.

تصادف شدید حسام نواب صفوی در سوادکوه+تصاویر

تابناک گیلان به نقل از مهر، حسام نواب صفوی بازیگر سینما و تلویزیون دیروز یکشنبه ۲۶ مهرماه در جاده شمال دچار واژگونی خودرو شد.

خودروی حسام نواب صفوی واژگون شد +عکس

سخنگوی مرکز اورژانس فوریت‌های پزشکی مازندران در تشریح این اتفاق به  گفت: پیش از ظهر امروز با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو درمسیر سوادکوه منطقه عبور خطیر کوه تماس گرفته شد.

زکریا اشکپور اظهار داشت: همکاران اورژانس دوآب سریعاً به منطقه اعزام شدند و خوشبختانه در این حادثه آسیب جدی به حسام نواب صفوی وارد نشد.

وی عنوان کرد: همکاران بعد از انجام اقدامات درمانی وی را به بیمارستان شهدای زیرآب منتقل کردند.

اشکپور درباره وضعیت حسام نواب صفوی گفت: وی هم‌اینک از بیمارستان ترخیص شده است.


حرکت ارزشمند علی دایی پیش از بازی پرسپولیس که دیده نشد

تابناک گیلان: پرسپولیس و صبا اولین بازی قرمزها بدون هادی نوروزی بود. پسر هادی در ورزشگاه حاضر شد و در مراسم آغاز بازی بازوبند پدرش را به نورمحمدی داد و بعد از گلی که طارمی به ثمر رساند نیز همه سراغش رفتند و او را در آغوش کشیدند تا شاید کمی جای خالی پدرش را پر کنند.

آن روز اما خیلی ها یاد یک نفر افتادند. مهدی نفر خبرنگار پرسپولیسی نویس که مانند هادی در جوانی رفت و چندی پیش سالگرد درگذشتش بود و آن روزها هم همه نگران فرزندش علیرضا بودند.

جمعه علاوه بر هانی، علیرضا هم در ورزشگاه بود اما کمتر دیده شد و انگار خیلی زود همه آن یک نفر را فراموش کرده اند و می توان از حالا نگران بود که با گذشت زمان، هانی را هم فراموش می کنند.

باز هم جای شکرش باقی است که علی دایی با علیرضا عکس گرفت تا باور نکند که پرسپولیسی ها پدرش را فراموش کرده اند.


واکنش ارشاد به لیست خوانندگان ممنوع‌ الکار

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار لیستی از احتمال ممنوع الکاری 24 خواننده کشورمان گفت: روند ممنوع‌الکاری خوانندگان نیز روند ساده‌ای نیست؛ بر این اساس که ابتدا به آنها تذکر داده می شود و بعد از طی مراحلی و عدم رسیدگی به تخلف از سوی آنها، ممنوع‌الکار می شوند؛ لذا هیچ گاه وزارت ارشاد لیستی را به این شکل رسانه ای نخواهد کرد.
خبرگزاری خانه ملت: معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از برخی رسانه‌های داخلی که خط ایجاد تشویش در حوزه فرهنگ و هنر کشور را دنبال می‌کنند، گفت: برخی رسانه‌ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند در حالی که ضوابط قانونی در خصوص تمام آثار هنری وجود دارد.

حسین نوش آبادی در خصوص خبری که در برخی رسانه ها مبنی بر تکخوانی زن در جریان اجرای اپرای عاشورا در تالار وحدت منتشر شد، اعلام کرد: به هیچ وجه تکخوانی در جریان کار این گروه کـُر وجود نداشته است و این برنامه با اجرای 60 نفر است که در بخش‌هایی همخوانی زنان اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: فیلمی که از سوی یکی از رسانه ها در این خصوص منتشر شد، صرفا فیلم زمان تمرین این گروه کـُر بوده است و آنها در حال اجرای رسمی نبوده اند و حتی در زمان تمرین هم تکخوانی صرف نبوده است ولی به خاطر فیلمبرداری از نمای نزدیک، این تصور به ذهن متبادر می شود که تکخوانی صورت گرفته است.

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه برخی به دنبال حاشیه‌سازی علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و این امر برای جامعه هنری و فرهنگی ما پسندیده نیست، تأکید کرد: گروه ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای "اپرای عاشورا" مجوز وزارت ارشاد را به صورت همخوانی و گروه کـُر دارد و ضوابط قانونی به صورت کامل در آن رعایت شده است.

وزارت ارشاد هیچ گاه ممنوع‌الکاری هنرمندان را به صورت لیست، رسانه‌ای نمی‌کند

نوش آبادی همچنین در ادامه در خصوص انتشار لیستی از احتمال ممنوع الکاری 24 خواننده کشورمان در شبکه های خبری مجازی به خانه ملت گفت: این مطلب که کلیپ‌های صوتی و آثار هنری هنرمندان داخلی کشوی در شبکه های تلویزیونی، رادیویی و ماهواره ای خارجی پخش شود، امری بدیهی است که نیازی به همکاری هنرمندان مربوطه با این شبکه ها ندارد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تنها آنجایی خلاف ضوابط قانونی امری صورت می پذیرد که هنرمندی به صورت عامدانه و آگاهانه با شبکه‌های خارجی همکاری کند لذا لیستی که اخیرا در شبکه‌های مجازی و خبری منتشر شده، رسمی نبوده و صرفا گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

وی افزود: روند ممنوع‌الکاری خوانندگان نیز روند ساده‌ای نیست؛ بر این اساس که ابتدا به آنها تذکر داده می شود و بعد از طی مراحلی و عدم رسیدگی به تخلف از سوی آنها، ممنوع‌الکار می شوند؛ لذا هیچ گاه وزارت ارشاد لیستی را به این شکل رسانه ای نخواهد کرد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندانی که اسم آنها در این لیست منتشر شده است می توانند با احراز محل انتشار اصلی این لیست، مراتب شکایت خود را اعلام کنند و این قضیه قابلیت پیگیری دارد و قطعا با عاملان آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.


روایت رهبر انقلاب از یک بدعت عجیب و غریب

تابناک گیلان: رهبر معظم انقلاب بیان کردند: عدّه‌ای وقتی این حرف را بشنوند، مطمئناً از روی دلسوزی خواهند گفت «خوب بود فلانی این حرف را امروز نمیزد.» نه؛ من بایستی این حرف را میزدم. من باید این حرف را بزنم. بنده مسؤولیتم بیشتر از دیگران است.
خبرگزاری میزان: رهبر معظم انقلاب بیان کردند: عدّه‌ای وقتی این حرف را بشنوند، مطمئناً از روی دلسوزی خواهند گفت «خوب بود فلانی این حرف را امروز نمیزد.» نه؛ من بایستی این حرف را میزدم. من باید این حرف را بزنم. بنده مسؤولیتم بیشتر از دیگران است.

روایت رهبر انقلاب از یک کار خلاف در محرم/ عدّه‌ای وقتی این حرف را بشنوند، مطمئناً خواهند گفت «خوب بود فلانی این حرف را امروز نمیزد»خبرگزاری میزان-گروه سیاسی: رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از روحانیون کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 17 خرداد 1373 بیان کردند:

« بنده خیلی متأسفم که بگویم در این سه، چهار سال اخیر، برخی کارها در ارتباط با مراسم عزاداری ماه محرّم دیده شده است که دستهایی به غلط، آن را در جامعه ما ترویج کرده‌اند. کارهایی را باب میکنند و رواج میدهند که هر کس ناظرِ آن باشد، برایش سؤال به‌وجود می‌آید. به‌عنوال مثال، در قدیم‌الایام بین طبقه عوام‌النّاس معمول بود که در روزهای عزاداری، به بدن خودشان قفل میزدند! البته، پس از مدتی، بزرگان و علما آن را منع کردند و این رسمِ غلط برافتاد. اما باز مجدّداً شروع به ترویج این رسم کرده‌اند و شنیدم که بعضی افراد، در گوشه و کنار این کشور، به بدن خودشان قفل میزنند! این چه کارِ غلطی است که بعضی افراد انجام میدهند!؟

قمه‌زدن نیز همین‌طور است. قمه‌زدن هم از کارهای خلاف است. میدانم عدّه‌ای خواهند گفت: «حق این بود که فلانی اسم قمه را نمیآورد.» خواهند گفت: «شما به قمه‌زدن چه‌کار داشتید؟ عدّه‌ای میزنند؛ بگذارید بزنند!» نه؛ نمیشود در مقابل این کارِ غلط سکوت کرد. اگر به‌گونه‌ای که طىّ چهار، پنج سال اخیرِ بعد از جنگ، قمه‌زدن را ترویج کردند و هنوز هم میکنند، در زمان حیات مبارک امام رضوان‌اللَّه‌علیه ترویج میکردند، قطعاً ایشان در مقابل این قضیه میایستادند. کارِ غلطی است که عدّه‌ای قمه به‌دست بگیرند و به سر خودشان بزنند و خون بریزند. این کار را میکنند که چه بشود؟! کجای این حرکت، عزاداری است؟! البته، دست بر سر زدن، به نوعی نشانه عزاداری است. شما بارها دیده‌اید، کسانی که مصیبتی برایشان پیش می‌آید، برسروسینه خود میکوبند. این نشانه عزادارىِ معمولی است.

اما شما تا به حال کجا دیده‌اید که فردی به خاطر رویکرد مصیبتِ عزیزترین عزیزانش، با شمشیر برمغز خود بکوبد و از سرِ خود خون جاری کند؟! کجای این کار، عزاداری است؟! قمه‌زدن، سنّتی جعلی است. از اموری است که مربوط به دین نیست و بلاشک، خدا هم از انجام آن راضی نیست. علمای سلف دستشان بسته بود و نمیتوانستند بگویند «این کار، غلط و خلاف است.» امروز روز حاکمیت اسلام و روز جلوه اسلام است. نباید کاری کنیم که آحاد جامعه اسلامىِ برتر، یعنی جامعه محبِ‌ اهل‌بیت علیهم‌السّلام که به نام مقدس ولىِّ عصر ارواحنافداه، به نام حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام و به نام امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام، مفتخرند، در نظر مسلمانان و غیرمسلمانان عالم، به‌عنوان یک گروه آدمهای خرافىِ بیمنطق معرفی شوند.

من حقیقتاً هر چه فکر کردم، دیدم نمیتوانم این مطلب - قمه‌زدن - را که قطعاً یک خلاف و یک بدعت است، به اطّلاع مردم عزیزمان نرسانم. این کار را نکنند. بنده راضی نیستم. اگر کسی تظاهر به این معنا کند که بخواهد قمه بزند، من قلباً از اوناراضیام. این را من جدّاً عرض میکنم. یک وقت بود در گوشه و کنار، چند نفر دوْرِ هم جمع میشدند و دور از انظار عمومی مبادرت به قمه‌زنی میکردند و کارشان، تظاهر - به این معنا که امروز هست - نبود. کسی هم به خوب و بدِ عملشان کار نداشت؛ چرا که در دایره محدودی انجام میشد.

 اما یک وقت بناست که چند هزار نفر، ناگهان در خیابانی از خیابانهای تهران یا قم یا شهرهای آذربایجان و یا شهرهای خراسان ظاهر شوند و با قمه و شمشیر برسر خودشان ضربه وارد کنند. این کار، قطعاً خلاف است. امام حسین علیه‌السّلام، به این معنا راضی نیست. من نمیدانم کدام سلیقه‌هایی و از کجا این بدعتهای عجیب و خلاف را وارد جوامع اسلامی و جامعه انقلابی ما میکنند؟!

اخیراً یک بدعت عجیب و غریب و نامأنوس دیگر هم در باب زیارت درست کرده‌اند! بدین ترتیب که وقتی میخواهند قبور مطهّر ائمّه علیهم‌السلام را زیارت کنند، از درِ صحن که وارد میشوند، روی زمین میخوابند و سینه‌خیز خود را به حرم میرسانند! شما میدانید که قبر مطهّر پیغمبر صلواةاللَّه‌علیه و قبور مطهّر امام حسین، امام صادق، موسیبن‌جعفر، امام رضا و بقیه ائمّه علیهم‌السّلام را همه مردم، ایضاً علما و فقهای بزرگ، در مدینه و عراق و ایران، زیارت میکردند.

آیا هرگز شنیده‌اید که یک نفر از ائمّه علیهم‌السّلام و یا علما، وقتی میخواستند زیارت کنند، خود را از درِ صحن، به‌طور سینه‌خیز به حرم برسانند؟! اگر این کار، مستحسن و مستحب بود و مقبول و خوب مینمود، بزرگان ما به انجامش مبادرت میکردند. اما نکردند. حتی نقل شد که مرحوم آیت‌اللَّه‌العظمی آقای بروجردی رضوان‌اللَّه‌تعالیعلیه، آن عالم بزرگ ومجتهد قوی و عمیق و روشنفکر، عتبه‌بوسی را با این‌که شاید مستحب باشد، منع میکرد. احتمالاً استحبابِ بوسیدن عتبه، در روایت وارد شده است. در کتب دعا که هست.

به ذهنم این است که برای عتبه بوسی، روایت هم وجود دارد. با این‌که این‌کار مستحب است، ایشان میگفتند «انجامش ندهید، تا مبادا دشمنان خیال کنند سجده میکنیم؛ و علیه شیعه، تشنیعی درست نکنند.» اما امروز، وقتی عدّه‌ای وارد صحن مطهّر علی‌بن‌موسیالرّضا علیه‌الصّلاةوالسّلام میشوند، خود را به زمین میاندازند و دویست متر راه را به‌طور سینه‌خیز میپیماند تا خود را به حرم برسانند! آیا این کار درستی است؟ نه؛ این‌کار، غلط است. اصلاً اهانت به دین و زیارت است. چه‌کسی چنین بدعتهایی را بین مردم رواج میدهد؟ نکند این هم کار دشمن باشد؟! اینها را به مردم بگویید و ذهنها را روشن کنید.

عرض کردم: عدّه‌ای وقتی این حرف را بشنوند، مطمئناً از روی دلسوزی خواهند گفت «خوب بود فلانی این حرف را امروز نمیزد.» نه؛ من بایستی این حرف را میزدم. من باید این حرف را بزنم. بنده مسؤولیتم بیشتر از دیگران است. البته آقایان هم باید این حرف را بزنند. شما آقایان هم باید بگویید. امام بزرگوار، خطشکنی بود که هرجا انحرافی در نکته‌ای مشاهده میکرد، با کمال قدرت و بدون هیچ ملاحظه‌ای، بیان میفرمود. اگر این بدعتها و خلافها در زمان آن بزرگوار میبود یا به این رواج میرسید، بلاشک میگفت.

 البته عدّه‌ای هم که به این مسائل دل بسته‌اند، متاذّی خواهند شد که چرا فلانی به موضوع مورد علاقه ما این‌طور بی محبّتی کرد و با این لحن از آن یاد نمود. آنها هم البته، اغلب، مردمان مؤمن و صادق و بیغرضی هستند؛ اما اشتباه میکنند. وظیفه بزرگی که آقایان روحانیون و علما، در هر بخش و هرجا که هستید، باید برعهده داشته باشید، همانهاست که عرض شد. مجلس عزای حسین علیه‌الصّلاةوالسّلام، مجلسی است که باید منشأ معرفت باشد.»


دلیل تن فروشی در ایران

‌رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفت: 22 درصد از زنانی که قبل از تن فروشی شاغل بودند در بخش‌های مختلفی بدین شرح مشغول به کار بودند: 8 درصد کارمند اداری، 7 درصد منشی‌گری، 4 درصد فروشنده، 7 درصد آرایشگری، 5 درصد کارگری و 2 درصد کارسیاه و غیرقانونی که عمدتاً فروش مواد مخدر بود. زنانی که قبلاً شاغل بودند شغلشان به گونه‌ای نبوده است که درآمد کافی را برای اداره زندگی آنها تأمین کند.

خبرگزاری تسنیم: نشست مشکلات زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن فروشی در مرکز مطالعات و تحقیقات زنان با حضور مینو محرز استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران و رئیس مرکز تحقیقات ایدز، ژاله شادی طلب استاد جامعه شناسی، ناهید خداکرمی عضو هیئت علمی مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هما داوودی حقوقدان و جرم شناس برگزار شد.

ژاله شادی طلب استاد جامعه شناسی در این نشست اظهار داشت:‌ تن فروشی پدیده جدیدی نیست و از دوره مادها این پدیده را شاهد بودیم که یک پدیده جهانی است اما شناخت علل رفتن به سوی تن فروشی به عنوان یک شغل مهم است.

وی افزود:‌در مورد تعداد زنان تن فروش در تهران یا کل کشور عدد و رقم دقیقی ندارم اما در سال 1386 پژوهشی را آقای سعید مدنی به همراه تعدادی از اساتید دیگر در شهر تهران انجام دادند که این پژوهش به سفارش وزارت بهداشت بود.

این استاد جامعه شناسی گفت: در این پژوهش به غیر از زنان تن فروش راجع به مشتریان آنها نیز بررسی‌هایی صورت گرفته است.تعداد زنان تن فروشی که در این پژوهش با آنها صحبت شده حدود 300 نفر است که این افراد عمدتاً از خیابان‌ها انتخاب شده‌اند و این گونه نبوده که به سراغ زنان بازداشت شده یا مراجعه کننده به یک مرکز حمایتی بروند.300 پرسشنامه در این تحقیق به همراه 75 مصاحبه عمیق تکمیل شد.

76 درصد زنان نخستین بار با اجبار همسر به تن فروشی روی آورده‌اند

شادی طلب درخصوص وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان قبل از تن فروشی براساس پژوهش صورت گرفته عنوان کرد: 76 درصد زنان تن فروش سابقه فرار از منزل نداشتند. 23 درصد قبل از تن فروشی سابقه مصرف مواد مخدر داشتند. 12 درصد سابقه بازداشت و زندان داشتند. 7 درصد از آنها اعلام کردند که تن فروشی را اولین بار برای تهیه مواد آغاز کردند. 9 درصد اولین تن فروشی را با اجبار همسر و 18 درصد با اجبار والدین که عمدتاً پدر بود، آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زنان تن فروش جوان بودند، ادامه داد:‌ 70 درصد زنان تن فروش کمتر از 5 سال بود که این کار را شروع کرده بودند.

دلایل تن فروشی

این جامعه شناس درخصوص مهترین عومامل مؤثر بر تن فروشی گفت:‌مسئولیت تامین مخارج چند نفر مهمترین دلیل گرایش زنان به این کار بود و در رده‌های بعدی عواملی همچون سابقه بازداشت و جرم پدر، وضعیت تأهل، حضور در بین دوستان تن فروش قرار داشتند.

شادی طلب با اشاره به وضعیت فعالیت اقتصادی زنان قبل از تن فروشی عنوان کرد: 22 درصد شاغل بودند و 80 درصد عنوان کردند که قبل از تن فروشی هیچ شغلی نداشتند. 43 درصد بیکار و 15 درصد خانه دارد بودند.

وی بیان کرد:‌22 درصد از زنانی که قبل از تن فروشی شاغل بودند در بخش‌های مختلفی بدین شرح مشغول به کار بودند: 8 درصد کارمند اداری، 7 درصد منشی‌گری، 4 درصد فروشنده، 7 درصد آرایشگری، 5 درصد کارگری و 2 درصد کارسیاه و غیرقانونی که عمدتاً فروش مواد مخدر بود. زنانی که قبلاً شاغل بودند شغلشان به گونه‌ای نبوده است که درآمد کافی را برای اداره زندگی آنها تأمین کند.

وضعیت سنی زنان تن فروش

شادی طلب با اشاره به گروه‌های سنی زنان تن فروش اظهار داشت:‌اغلب آنها از سن 20 سالگی این کار را آغاز کرده بودند که بعد از 5 سال فعالیت در این کار در سن 25 سالگی قرار داشتند همچنین نخستین ازدواج دائم آنها بین سنین 15 تا 18 سال بود. 11 درصد ازدواج دائم، 42 درصد مجرد، 39 درصد مطلقه و 4 درصد بیوه بودند.

وی درخصوص سطح تحصیلات زنان تن فروش گفت:‌6 درصد بیسواد و 14 درصد مدرک بالای دیپلم داشتند که این موضوع یک هشدار جدی است.

این جامعه شناس درخصوص مشتریان زنان تن فروش بیان کرد:‌ اکثر این زنان گفته بودند که مشتریان هوس‌باز آنها بین سنین 30 تا 50 سال هستند و نیمی از آنها متأهل هستند. 25 درصد مشتریان مجرد، اغلب دارای تحصیلات عالی و‌80 درصد شاغل و جزو گروه‌های پردرآمد هستند.

شادی طلب درخصوص روش‌های جذب مشتری توسط زنان تن فروش افزود:‌ روش جذب آنها در ابتدا از کنار خیابان بود اما پس از مدتی فعالیت 42 درصد از طریق روابط اجتماعی، 22 درصد کنار خیابان و 25 درصد از طریق تماس تلفنی مشتریان خود را جذب می‌کردند. بسیاری از مشتریان این زنان را به خانه می‌بردند زمانی که همسرشان خانه نبوده است.

وی ادامه داد: تعداد مشتریان این زنان در طول هفته 9 نفر بود و عمده مشتریان از شمال و مرکز شهر بودند.

این جامعه شناس درخصوص آلودگی زنان تن فروش به ایدز گفت:‌ 75 درصد این زنان درباره ایدز اطلاعاتی ندارند و 68 درصد مجردها و 75 درصد از مطلقه‌ها هرگز آزمایش ایدز نداده‌اند.

افزایش مصرف شیشه در بین زنان تن فروش

در این نشست مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز طی سخنانی اظهار داشت: از نظر علمی کلمه تن فروشی را انگ می‌دانیم و به این زنان می‌گوییم کارگر جنسی.

وی افزود: در حال حاضر 500 زن معتاد خیابانی در سطح شهر تهران وجود دارد که اکثرا برای تأمین مواد به این شغل روی آورده‌اند. همچنین 30 هزار نفر در کشور مبتلا به ایدز هستند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز با اشاره به اینکه باید مهارت نه گفتن به آسیب‌های اجتماعی را به فرزندانمان آموزش دهیم، گفت: هم اکنون راه انتقال ایدز از طریق تماس جنسی رو به افزایش است. روش انتقال ایدز از طریق خون‌های آلوده بود پس از آن از طریق سرنگ‌های آلوده معتادان منتقل می‌شد. اما هم اکنون از طریق تماس جنسی است.

محرز بیان کرد: در طول 10 سال ابتلای زنان به ایدز دو برابر شده است یعنی زنانی را داریم که رفتارهای پرخطر نداشته اند و از طریق ازدواج و تماس جنسی به ایدز مبتلا شده‌اند. درصد کودکان کار که در گروه سنی 8 تا 18 سال قرار دارند به ایدز مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه درسال 91 تحقیقی را در رابطه با تن فروشی انجام داده‌ایم ادامه داد: 161 زن را از قسمت‌های مختلف تهران مورد مطالعه قرار دادیم که 5 درصد آنها مبتلا به ایدز و 13 درصد به مبتلا به هپاتیت C بودند. سن این افراد بین 18 تا 56 سال بود و به طور متوسط در سن 38 سالگی قرار داشتند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفت: 86 نفر از زنان یعنی 53 درصد آنها مطلقه بودند و 56 درصد یک بار تجربه ازدواج موقت را داشتند. 56 درصد برای مشتری یابی در خیابان‌ها فعالیت می‌کردند.

80درصد زنان تن فروش به محل کار یا زندگی مشتریان خود می‌روند

محرز با اشاره به اینکه 80 درصد زنان تن فروش به محل کار و محل زندگی مشتری می‌رفتند، گفت: این زنان به طور متوسط 7 روز در هفته کار می‌کردند و حدود 4 مشتری داشتند. سن مشتریان آنها بین 35 تا 45 سال قرار داشت.

وی بیان کرد: 49.5 درصد از زنان تن فروش با دوستان یا همسر موقت خود تماس جنسی داشتند که در هنگام تماس جنسی از کاندوم استفاده نمی‌کردند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز افزود: مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در بین زنان تن فروش بالا است به گونه‌ای که 112 نفر از آنها عنوان کردند که مشروبات الکلی را مصرف می‌کنند.

مصرف شیشه برای افزایش قدرت جنسی زنان تن فروش

محرز با اشاره به اینکه اغلب زنان تن فروش از شیشه استفاده می‌کنند، عنوان کرد: استفاده از شیشه در بین زنان تن فروش رو به افزایش است.

وی عنوان کرد: تأثیر مشکلات اجتماعی مانند طلاق در سوق دادن زنان به رابطه جنسی پرخطر باید بررسی شود همچنین اغلب این زنان در راه‌های محافظت از خود آگاهی پایینی داشتند که پیشنهادهایی بدین شرح ارائه می‌شود: احداث کلینیک‌های زنان آسیب‌پذیر، آموزش و توانمندسازی زنان آسیب‌پذیر و ارائه خدمات تخصصی و بهداشتی به آنها.

اگر تن فروشی حذف شود، پدیده تجاوز به عنف زیاد می شود

شفقنا هم از این نشست چنین گزارش داد: در ادامه خانم دکتر داوری جرم شناس گفت: در ابتدا نگاه حقوقی و نگاه جرم شناسی خود را در این باره ارائه می کنم و از دو نگاه سیاست جنایی تقلیلی و اجرایی به این موضوع می پردازم. یکی از مشکلات موجود در قوانین ما این است که افرادی که برای یک بار به این مسأله اقدام می کنند دستگیر شده و به کیفر خود می رسند اما افراد تن فروش در سایه به کار خود ادامه می دهند. اوایل انقلاب در اقدامی مراکز این افراد تخریب شد و باعث شد تا این پدیده به صورت مخفی در جامعه ادامه پیدا کند و در حال حاضر به شرایطی برسیم که نتوانیم این پدیده را از منظر عرض و طول بشناسیم.

این جرم شناس افزود: یکی دیگر از مشکلات این است که اگر با مسأله تن فروشی به نوعی برخورد شود که از جامعه حذف شود، پدیده تجاوز به عنف افزایش پیدا خواهد کرد. زنا از شمول حد است و فرد تن فروش زناکار است. در زمانی روابط نامشروع با شدیدترین نوع برخورد مواجه می شد و بازرسی های اجتماعی شدید بر آن حاکم بود به قدری که گاهی پلیس وارد خانه آنها می شد این در حالی است که هم در شرع و هم قانون از جمله مواردی هستند که برای اثبات آن قوانین بسیار سختی را قائل شدند به نوعی که انگار قانونگذار نمی خواهد آن را ثابت کند.

قوانینی مانند وجود چهار شاهد عادل و یا اقرار چهار بار متهم به نوعی که عنوان شده است اگر متهم انکار کرد انکار او را بپذیرید؛ در شرایطی است که این اتفاق برای قتل تنها یک بار رخ می دهد. در شرع آمده است اگر سه شاهد عادل به این موضوع اعتراف نموده و عنوان کرده اند که یک شاهد عادل در راه است منتظر آن یک نفر نبوده و سه شاهد را کیفر نمایید. تمامی این قوانین از آن جهت است که هر چه این موضوع بیشتر ثابت شود بنیان های اخلاقی از بین خواهد رفت. از همین جهت سیاست های اجرایی به شدت مورد ارزیابی قرار گرفته و برخورد با این افراد متعادل تر شده است؛ به نحوی که در سال 78 در ماده 43 قانون گفته شده قاضی حق تحقیق در مورد موضوع منافع عفت را ندارد در حالی که در موضوع قتل قاضی باید تمام مراحل را بگذراند تا قاتل را بیابد.

وی اظهار کرد: در گام بعدی قانونگذار گفته است زنا و لواط مستقیم به دادگاه برود و به دادسرا ارجاع نشود. در سال 92 قانون به نوعی تنظیم شده است که گویا این مسأله جرم نیست در حالی که جرم است. از آن جهت که این جرم قابل رسیدگی نیست مگر آنکه شاکی خصوصی و یا جرم مشهود داشته باشد. زنای به عنف چون شاکی خصوصی دارد قابل رسیدگی است. از طرف دیگر زنایی که ثابت شود مجازات رجم دارد اما می توان آن را به مجازات درجه شش و یا قتل تبدیل نمود. در این بین باید به تفاوت فرق جرم و انحراف بپردازم و تفاوت آن در این است که جرم عملی است که قانونگذار به آن واکنش نشان می دهد اما انحراف مسأله ای است که فرد از عرف ها زاویه می گیرد بنابراین با تغییراتی که در جامعه ما رخ داده است باید موضوع تن فروشی را انحراف دانست که یکی از علل آن آموزش ناکافی و سست شدن عقاید اخلاقی است این مسأله ای است که غرب هم به آن رو آورده است و نهادهای جامعه پذیر مانند کلیسا، خانواده و مدارس را موظف کرده است تا در این زمینه فعالانه عمل کنند.

داوری ادامه داد: در این موضوع زنان هم بزهکار هستند و هم بزه دیده؛ آنان قربانی شرایط خانوادگی و اجتماعی خود هستند. اما به طور کلی این عمل جرم است ولی در سیاست قضایی ما عنوان شده تا متعرض به این افراد نشویم و مانند جرایم مترو به آن نگاه کنیم. پیشنهاد ما این است که قانونگذار باید همه مسأله را در تمام ابعاد نگاه کند و از تمامی دانشمندان در این زمینه استفاده نماید تا مسایل به درستی حل شود و ما شاهد مسایلی مانند افزایش جمعیت فرزندان غیرقانونی این روابط نباشیم.


فهرست تحریم‌هایی که لغو می‌شوند

تابناک گیلان:  همزمان با آغاز اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا نیز لغو و متوقف شد. اما بر اساس دستور جدید آمریکا و اروپا، کدام تحریم‌ها لغو می‌شوند؟

در این رابطه، فهرست بخشی از تحریم‌هایی را که قرار است در این روز فرمان لغو یا توقف آنها صادر شود، به شرح زیر اعلام کرده است:

اتحادیه اروپا

تدابیر مالی، بانکی و بیمه


نظام ممنوعیت و اخذ مجوز حاکم بر نقل و انتقال مالی به یا از ایران / تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های بانکی / تحریم‌های مربوط به بیمه / تحریم‌های مربوط به خدمات پیام‌رسانی مالی / تحریم‌های مربوط به حمایت مالی برای تجارت با ایران / تحریم‌های مربوط به کمک‌های بلاعوض، کمک‌های مالی و وام‌های ترجیحی

بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی

تحریم‌های مربوط به واردات نفت و گاز از ایران / تحریم‌های مربوط به واردات فرآورده‌های پتروشیمی ایران / بخش‌های کشتیرانی، کشتی‌سازی و حمل و نقل / طلا، سایر فلزات گرانبها، اسکناس و سکه / تحریم‌های مربوط به طلا، فلزات گرانبها و الماس، اسکناس و سکه / تدابیر مرتبط با اشاعه هسته‌ای / تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای حساس اشاعه‌ای (کالاها و فن‌آوری، سرمایه‌گذاری و آموزش‌های تخصصی)

ایالات متحده آمریکا


تدابیر بانکی و مالی


تحریم‌های اعمالی بر افراد و اشخاص حقوقی، شامل: بانک مرکزی ایران و سایر مؤسسات مالی ایرانی فهرست شده در این الحاقیه؛ شرکت ملی نفت ایران، شرکت بازرگانی نفتیران (نیکو)، شرکت ملی نفتکش ایران، و سایر افراد و اشخاص حقوقی که توسط خزانه‌داری در این الحاقیه به عنوان دولت ایران شناسایی شده‌اند؛ و برخی افراد و اشخاص حقوقی مندرج در فهرست اتباع تحریم‌شده یا فهرست افرادی که اموال آنها مشمول توقیف است / تحریم ریال ایران / تحریم خرید و فروش اسکناس آمریکا به دولت ایران / محدودیت‌های تجارت دوجانبه بر درآمدهای ایران که در خارج از کشور است، شامل محدودیت‌های مربوط به نقل و انتقال درآمدها

بخش های نفت، گاز و پتروشیمی

تلاش‌ها برای کاهش فروش نفت ایران شامل محدودیت‌ها بر مقدار فروش نفت خام ایران و کشورهایی که می‌توانند نفت خام ایران را بخرند / تحریم سرمایه‌گذاری، شامل مشارکت در سرمایه‌گذاری‌های مشترک، کالاها، خدمات، اطلاعات، فناوری و دانش و کمک فنی برای بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی / تحریم خرید، تحصیل، فروش، حمل و نقل، یا بازاریابی نفت، فرآورده‌های پتروشیمی و گاز طبیعی از ایران / تحریم صادرات، فروش یا عرضه فرآورده‌های نفتی تصفیه‌شده و فرآورده‌های پتروشیمی به ایران / تحریم معامله با بخش انرژی ایران شامل معامله با شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت بازرگانی نفت ایران (نیکو)، شرکت ملی نفتکش ایران

کشتیرانی، کشتی‌سازی و بنادر

تحریم معامله با بخش‌های کشتی‌سازی و کشتی‌سازی ایران و عاملان بنادر شامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خطوط کشتیرانی جنوب، و شرکت بازرگانی نفتیران (نیکو)، و عاملان بندرعباس / طلا و سایر فلزات گرانبها / تحریم تجارت طلا و سایر فلزات گرانبها توسط ایران / تحریم خدمات تبعی برای هر دسته از تحریم‌های فوق

سایر فهرست‌های تحریمی

تحریم‌های اعمالی بر مشارکت‌های مربوط به استخراج معدن، تولید یا حمل و نقل اورانیوم / تحریم‌های اعمالی بر منع شهروندان ایرانی از تحصیل در مقاطع عالی در رشته‌های مرتبط با علوم هسته‌ای، مهندسی هسته‌ای یا بخش انرژی

سایر تدابیر مرتبط با تجارت

اجازه فروش هواپیمای مسافربری تجاری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران از طریق اعطای امتیاز در موارد زیر داده خواهد شد:

الف) صادرات، فروش، اجاره یا انتقال هواپیمای مسافربری تجاری انحصارا با کاربری غیرنظامی

ب) صادرات، فروش، اجاره یا انتقال قطعات یدکی و قطعات عمده برای هواپیمای مسافربری تجاری به ایران

ج) ارائه خدمات تبعی، از جمله ضمانت، نگهداری و خدمات تعمیر و بازبینی‌های ایمنی برای کلیه موارد مذکور، مشروط به اینکه قطعات و خدمات مجوز داده شده انحصاراً برای هوانوردی تجاری مسافری مورد استفاده قرار گیرند

تدابیر مالی و بانکی

انجام فعالیت‌ها، شامل عملیات مالی و بانکی، با دولت ایران، بانک مرکزی ایران، مؤسسات مالی ایرانی، و سایر اشخاص ایرانی، شامل اعطای وام، نقل و انتقال، حساب بانکی (شامل افتتاح حساب و ایجاد روابط کارگزاری و پرداخت از طریق حساب بین بانکی PTA) در مؤسسات مالی غیرآمریکایی، سرمایه‌گذاری، خدید و فروش اوراق بهادار، ضمانت‌نامه، خرید و فروش ارزهای خارجی (شامل نقل و انتقالات مرتبط با ریال)، صدور اعتبارات اسنادی، و معاملات بازارهای آتی کالا و اختیار، ارائه خدمات پیام‌رسانی تخصصی مالی و تسهیل دسترسی مستقیم یا غیرمستقیم به آنها، خرید یا تحصیل اسکناس بانکی آمریکایی توسط دولت ایران و خرید، پذیره‌نویسی یا ارائه خدمات مربوط به صدور اوراق قرضه دولت ایران

بخش‌های انرژی و پتروشیمی

اشخاصی که جزئی از بخش انرژِی ایران باشند؛ یا خرید، تحصیل، فروش، حمل و نقل، یا بازاریابی نفت و فرآورده‌های نفتی (شامل فرآورده‌های پالایش شده نفتی)، فرآورده‌های پتروشیمی، یا گاز طبیعی (شامل گاز طبیعی مایع) به یا از ایران؛ ارائه کمک، سرمایه‌گذاری (از جمله از طریق مشارکت)، کالا، خدمات (شامل خدمات مالی)، و فناوری که می‌تواند در رابطه با بخش انرژی ایران یا توسعه منابع نفتی آن یا تولید داخلی فرآورده‌های نفتی پالایش شده و فرآورده‌های پتروشیمی مورد استفاده قرار گیرند؛ یا فعالیت در بخش انرژی ایران شامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت بازرگانی نفتیران (نیکو) و شرکت ملی نفتکش ایران

بخش های کشتیرانی، کشتی سازی، و عاملیت اداره بنادر

اشخاصی که جزئی از بخش کشتیرانی یا کشتی‌سازی ایران باشند؛ یا تملک، اداره، کنترل، یا بیمه کشتی‌های مورد استفاده برای نقل و انتقال نفت خام، فرآورده‌های نفتی (شامل فرآورده‌های نفتی پالایش شده)، فرآورده‌های پتروشیمی، یا گاز طبیعی (شامل گاز طبیعی مایع)، از یا به ایران؛ اداره بنادر در ایران (شامل عاملیت اداره بندرعباس)، همکاری با بخش‌های کشتیرانی و کشتی‌سازی ایران یا عاملیت اداره بنادر ایران، یا ارائه خدمات مالی و سایر کالاها و خدمات مورد استفاده در ارتباط با بخش کشتیرانی و کشتی‌سازی ایران و با عاملیت اداره یک بندر در ایران، مشتمل بر خدمات بندری از قبیل سوخت‌رسانی و بازبینی، طبقه‌بندی، و تامین مالی، و فروش، اجاره و ارائه کشتی به ایران از جمله به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت خطوط کشتیرانی جنوب یا شرکت‌های تابعه آنها.


نوه سردار شهيد همداني در آغوش رهبر انقلاب + عکس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته با حضور در منزل سردار شهید حسین همدانی، ضمن تفقد از خانواده‌ی شهید، شهادت آن سردار سرافراز را تبریک و تسلیت گفتند. 

در عکس زير رهبر معظم انقلاب نوه سردار شهيد حسين همداني را در آغوش گرفته اند.


نوه سردار شهيد همداني در آغوش رهبر انقلاب + عکس



قیمت انواع خودرو در نمایشگاه + جدول

قیمت انواع خودرو در نمایشگاه به شرح جدول زیر است:

خودرو

قیمت

پژو پارس ‌LX

38 میلیون و 500 هزار تومان

لیفان X50

47 میلیون و 900 هزار تومان

پراید SE 131

19 میلیون و 850 هزار تومان

پژو GLX 405

28 میلیون و 700 هزار تومان

تیبا هاچ بک

25 میلیون و 600 هزار تومان

سمند LX

29 میلیون تومان

رانا LX

32 میلیون و 800 هزار تومان

رنو تندر 90 اتوماتیک

47 میلیون و 500 هزار تومان

پژو 206 تیپ 2

32 میلیون و 200 هزار تومان

سوزوکی گراند ویتارا

127 میلیون و 500 هزار تومان

هیوندای سانتافه مدل 2016

208 میلیون تومان

لیفان X50

55 میلیون و 700 هزار تومان

تیبا صندوقدار

23 میلیون و 950 هزار تومان

تویوتا کمری XLE

184 میلیون تومان

بی ام و X4 28

425 میلیون تومان

لکسوس NX200T

365 میلیون تومان

کیا اپتیما

147 میلیون تومان

هیوندای i20

76 میلیون تومان

هیوندای سوناتا LF

157 میلیون تومان

مزدا 3 جدید صندوقدار

112 میلیون و 500 هزار تومان

جک S5

76 میلیون تومان




نیکی کریمی و دو بازیگر دیگر در لهستان +عکس

نیکی کریمی بازیگر زن سینمای ایران به همراه ليلا زارع و امير حسين آرمان دو هنرمند حاضر در فیلم شیفت شب برای شرکت در جشنواره ورشو در لهستان به این کشور سفرکرده اند.

 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
يعني الان خبري از بانک صادرات، شرکت خارجي، موسسه عسگريه و ............. نيست. الان اين دروغي که ميگيد راسته؟ يعني ميشه اعتماد کرد؟ چرا اين قدر راحت دروغ مي گوييم و ملت را سرکار مي گذاريم. بابا به خدا دروغ زشت است از مسولين زشت تر. بيايم يه خورده بهم احترام بگذاريم.خير سرمان ما مسلمان هستيم و گذشته از آن ايراني آريايي اصيل. به خدا تو ديار کفر که اين قدر لعنت مي فرستيم کمتر دروغ مي گن و بيشتر عمل مي کنند. فراموش نکينم مهم ترين سرمايه هر جامعه سرمايه اجتماعي آن هست. خواهشن بيشتر از اين اين سرمايه را از دست ندهيد.
سپرده گذار میزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
پشت پرده های سیاسی بازی میزان خوب بلدند جنگ روانی برای مردم بره بیندازند.. خوب درسهایشان را آموختند.. با روح و روان مردم بازی نکنید که به ضررتان تمام خواهد شد.. آنانی که پولی در میزان داشتند اعتماد کرده بودند.. سو استفاده نکنید.. این مردم مرتکب چه اشتباهی شدند که باید اینگونه در رنج و عذا و سختی گذران عمر کنند.. رئیس دولت چرا توانایی حل این بحران را ندارد یا نمی خواهد حل کند یا صدای میزانی ها به گوشش نمی رسد.. و یا بی توفاوت هست.. این همه سرمایه ملی در این کشور است در حال حاضر باید جژئ ثروتمندترین کشورها باشیم و مردمانمان در آسایش زندگی کنند..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار