رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است، گفت: تا پایان دی ماه چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵ 08 January 2024

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی امروز در جلسه با معاون بهبود تولیدات دامی که در سالن جلسات برگزار شد، با بیان اینکه تا امروز ۱۸ سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است، اظهارکرد: تا پایان دی ماه چهار میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از این مقدار جوجه ریزی ۸ هزار تن گوشت مرغ تولید و در اواخر اسفند وارد بازار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه این مقدار مرغ تولیدی بیش از نیاز استان است، گفت: به دلیل تولید مازاد، بخشی از این مرغ‌ها منجمد می‌شود تا در مواقع کمبود وارد بازار یا به سایر استان‌ها ارسال شود.

شاهرخی به راه‌اندازی کارخانه جوجه کشی که حدود دو سال در استان تعطیل بوده است نیز اشاره کرد و افزود: این واحد ۱۵ درصد نیاز استان را تأمین می‌کند و مرغداران با هزینه و در مسافت کمتر جوجه مورد نیاز خود را تأمین خواهند کرد.

وی با اشاره به تأمین ۳۵ هزار تن کنجاله سویا و ذرت مورد نیاز مرغداران گفت: این خوراک به صورت ۲ سوم نسیه و یک سوم نقد به مرغداران تحویل داده می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار