شب گذشته در حالی نشست کمیته انرژی استان ایلام با حضور نماینده عالی دولت و مسئولان مرتبط در مرکز استان برگزار شد که برخی مسئولان شرکت های فعال منطقه از جمله مدیر ان جی ال دهلران با ارائه آمارکذب تلاش کرده تا انتقادات و حاشیه های در بحث جذب نیروی بومی و از همه مهمتر برگزاری آزمون شرکت ایکو که در ماه گذشته برگزار شده با رفتار چاله میدانی خود فرار رو به جلو کند!
کد خبر: ۱۱۴۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 12 January 2024

تابناک ایلام - مجتبی کاور ::همواره بحث اشتغال نیروی های بومی در پروژه های نفت و گاز فعال در استان ایلام که تنها فرصت اشتغال برای جوانان جویای کار و فارغ التحصیلان بیکار در این استان بوده و هست متاسفانه آن طور که باید و شاید این شرکت ها در زمینه جذب و اشتغال نیروی بومی خوب عمل نکرده اند مورد بحث بوده است . 

 شهرستان دهلران یکی از شهرستان های استان ایلام است که به واسطه وجود میادین های متعدد نفت و گاز بیشترین فرصت شغلی را فراهم کرده است حال اینکه این شرکت ها تا به امروز چقدر در جذب نیروهای بومی و مسئولیت های اجتماعی خوب عمل کرده اند یا نه موضوعی است که همواره مورد انتقاد مسئولان اجرایی تا مردم شهرستان قرار گرفته است .

 شب گذشته در حالی نشست کمیته انرژی استان ایلام با حضور نماینده عالی دولت و مسئولان مرتبط در مرکز استان برگزار شد که برخی مسئولان شرکت های فعال منطقه از جمله مدیر ان جی ال دهلران با ارائه آمارکذب تلاش کرده تا انتقادات و حاشیه های در بحث جذب نیروی بومی و از همه مهمتر برگزاری آزمون شرکت ایکو که در ماه گذشته برگزار شده با رفتار چاله میدانی خود فرار رو به جلو کند!

آبان ماه سال جاری بود که خبرگزاری تابناک نیز در راستای شفاف سازی جذب نیروهای بومی و غیر بومی در حاشیه یک جلسه از مدیر ان جی ال تلاش کرد گفتگویی با مدیر سایت داشته باشد که بعد از پرسش خبرنگار مدیر سایت ان جی ال در کمال تعجب عنوان کرد می توانم نیروی غیر بومی را جذب می کنم که خبرنگار تابناک با انتشار یک یاداشت با عنوان این منیت و توان را چه کسی یا کسانی به شما داده اند که این چنین جولان می دهید ! (اینجا ) منتشر کرد . 

حال با گذشت حدود دو ماه از انتشار این یادداشت در کمال تعجب مدیر پترو پالایش (ان جی ال ) در نشست کمیته انرژی استان عنوان کرده که 87درصد نیروهای این شرکت بومی هستند و راهبرد پترو پالایش حمایت از فارغ التحصیلان بیکار استان و... است .

 به راستی اگر راهبرد شما جذب نیروی های فارغ التحصیل بومی در این شرکت است چرا آن زمان در مقابل پرسش خبرنگارتابناک سراسیمه و پریشان حال با منیت عنوان کردید که توان جذب نیروی غیر بومی دارید حال چه شد آن منیت نیروهای غیر بومی را تبدیل به 87درصد نیروی بومی کرد ؟ آن هم با ارائه آمار کیلویی و کذب !

در بخش دیگر از این نشست جانشین مدیر سایت شرکت اویکو نیز عنوان کرده 2050نفر برای جذب در این شرکت که زیر مجوعه ان جی ال دهلران است ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1147نفر واجد شرایط شرکت در این آزمون بودند و از این تعداد 454نفرنفر از این میزان نمره قبولی و وارد مرحله مصاحبه شده اند که از این تعداد در نهایت 200نفر جذب می شوند که تا اینجای کار مورد پذیرش افکار عمومی است .

 اما به راستی چقدراز این تعداد با رعایت درصد جذب نیروی بومی (شهرستان دهلران ) برای اشتغال در این پروژه مهم دیده شده است ؟ 

چرا مدیر سایت ان جی ال تلاش کرده با ارائه آمار کلی و کیلویی در این نشست همه چیز را در بحث جذب نیروهای بومی گل بلبل نشان بدهد !

متاسفانه مدیر سایت ان جی ال دهلران هنوز آداب حضور در جلسات رسمی که با حضور مدیران عالی دولت در استان و شهرستان برگزاار شده نمی داند و پیش از اینکه نقش یک مدیر با تدبیر و رعایت حدود و عرف جایگاه خود را بداند تلاش کرد با رفتار چاله میدانی با رسانه ها ودر این نشست با برخی مدیران استانداری برخورد کند که غیر قابل پذیرش برای افکار عمومی است که کسی که عنوان مدیریت را یدک می کشد باید مدیر گونه در جلسات رفتار و در گفتار خود آداب را رعایت کند !

بدون شک آنچه که مشهود است آمار نیرو های غیر بومی در ان جی ال دهلران بیشتر از نیرو های بومی بوده و این نیروهای بومی مشمول کل استان می شود نه شهرستان دهلران !

باشد که مدیر عامل ان جی ال و پترو پالایش برای تغییرات در بحث مدیریت ان جی ال دهلران اقدام کنند و از دستگاه های نظارتی وامنیتی، دادستان و کمیسیون کارگری شهرستان به صورت ویژه درخواست می شود در بحث آمار ارائه شده و آزمون برگزار شده ورود کنند و از همه مهمتر اجازه جولان و کادر سازی را به مدیر سایت ان جی ال دهلران با رفتار چاله میدانی خود ندهند و اگرروند مدیریتی در ان جی ال دهلران اصلاح نشود ابعاد پشت پرده برای افکار عمومی در رسانه ها منتشر خواهد شد. /م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
مهندس شیمی بیکار دهلران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
من بچه بومی شهر دهلران هستم هیچوقت یادم نمیره چطور من دهلرانی رو راه ندادن ب داخل شرکت برای شنیدن حرف و گفتن نیرو نمیخوایم و جلوی چشمانم افراد غیر بومی جذب میکردن،الانم ک ازمون گرفتن اصن معلوم نیست چطور میخام اولویت بدن ب بچه های بومی دهلران.من و دوستام هنوز بیکاریم و دوستان از شهرستانهای ایوان و ایلام و ..اینجا اومدن سر کار،بعد ب ما میگن شرکت نیرونمیخاد ،این ازمون هم گرفتن برای سرپوش گذاشتن تا راحتتر افراد غیر بومی جذب کنن
جعفرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
درود بر شرف وقلم توانمند شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار