مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خبر داد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: آیین اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در شهرستان آبدانان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 13 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی هوشمند اظهار داشت: آیین اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در شهرستان آبدانان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این آیین روز یکشنبه ۲۴ دی ماه ساعت ده صبح در روستای پشت قلعه آبدانان برگزار می شود.

هوشمند افزود: این آیین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود:«جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود. بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند. برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستا معرفی کنند.

هوشمند با بیان اینکه روستای پشت قلعه آبدانان به‌عنوان یکی از روستاهای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کشور معرفی شده است، تصریح کرد: دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، امور کتابخانه‌ها، مدارس و سایر نهادی فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی روستاهای دوستدار کتاب دارند./م

بیشتر بخوانید: 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار