مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد یک هزار و ۳۷۶ قطعه زمین کشاروزی سند دار شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۲٠۷درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 15 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی مرادپور اظهار کرد: در ۹ماهه امسال تعداد ۲۸ هزار و ۲۱۶ مورد سند مالکیت در استان ایلام صادر شده است.

وی افزود: این اسناد شامل کلیه اسناد المثنی صادره، مسکن مهر، اراضی صادره کشاورزی، اراضی موات، اراضی ملی، بافت فرسوده، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، موقوفات و تعیین تکلیف اسناد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام با توضیح اینکه وصول مطالبات بانک‌ها شامل مطالبات اسناد رهنی و وثیقه یا قراردادهای تنظیمی در اجرای ماده ۱۵ قانون عملیات بانکی بدون ربا است، یادآور شد: در مدت یاد شده بیش از یک هزار و ۳۵۲ میلیارد و ۵۷٠میلیون ریال از مطالبات بانک‌ها پرداخت شده است،

مرادپور با اشاره به اینکه این مطالبات در ۹ ماهه امسال توسط واحدهای اجرایی ثبت عملکرد وصول شده است، تصریح کرد: این میزان صول مطالبات برابر با تمام مطالبات وصول شده در یک سال گذشته بوده است.

وی گفت: همچنین در مدت یاد شده در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر سند دار شدن متر به متر اسناد کشاورزی و اهمیت بالای این موضوع، یک هزار و ۳۷۶ قطعه زمین کشاروزی به مساحت ۲۳ هزار و ۶٠۵ هکتار سند دار شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲٠۷درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام گفت: با توجه به اینکه سازمان ثبت اسناد تقاضا محور است، از کشاورزان هم استانی درخواست می‌شود، در راستای جلوگیری از تداخل و تعارض در زمین‌های خود با مجاورین هرچه سریعتر نسبت به صدور اسناد زمین‌های کشاورزی مربوط به خود اقدام کنند.

مرادپور در ادامه با اشاره اجرای قانون تعیین تکلیف اسناد اراضی و ساختمان، گفت: این قانون به منظور مشخص شدن وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به اجرای این قانون، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تعداد ۶ هزار و ۶۲۳ مورد از اراضی مختلف یاد شده در استان ایلام تعیین تکلیف شده که نسبت به سال گذشته ۱۴۱ درصد رشد نشان می دهد.

مرادپور همچنین با اشاره به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، یادآور شد:بر این اساس، اسناد ساختمان در روستاهای بالای پنج خانوار و شهرهای زیر۲۵هزار نفر جمعیت از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جمع آوری و برای صدور سند مالکیت به اداره کل ثبت اسناد استان معرفی و تحویل می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام خاطرنشان کرد: در ۹ماهه امسال تعداد چهار هزار ۲۶۲مورد سند مالکیت در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن صادر در استان شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار