استاندار قزوین گفت: «خوشنویسی» یکی از برجستگی های جغرافیای پرافتخار هنر قزوین است که ظرف تعالی سایر هنرها به شمار می رود.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 19 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، محمد مهدی اعلایی در آیین افتتاحیه هفتمین دو سالانه ملی خوشنویسی ایران که عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین شاهراه ارتباطی مخلوقات با خالق از طریق هنر بوده و این امر باعث شده تا از استان به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران یاد شود.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از نعت اصالت هنر برخوردار است و همین عامل مردم را در این دیار ثابت قدم نگه داشته تا به سوی تعالی و کمال حرکت کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هنر را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم، تصریح کرد: «خوشنویسی» یکی از برجستگی‌های جغرافیای پرافتخار هنر قزوین است که ظرف تعالی سایر هنر‌ها به شمار می‌رود.

اعلایی میزبانی هفتمین دوسالانه خوشنویسی را یک افتخار بزرگ برای استان قزوین برشمرد و عنوان کرد: دوران هنر در دولت سیزدهم بسیار پرافتخار و مهم محسوب می‌شود و در این بین خوشنویسی از جایگاه والایی برخوردار است.

وی در پایان گفت: از مردم اقصی نقاط کشور دعوت می‌کنیم تا سفر به استان قزوین را در اولویت خود قرار دهند و از آثار باستانی پایتخت خوشنویسی کشور دیدن کنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار