در گفت و گو با تابناک مطرح شد؛
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای طرح جامع گردشگری با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر در صومعه سرا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 20 January 2024

عزت الله ضرغامی در گفت و گو با خبرنگارتابناک گیلان اظهار کرد: ظرفیت‌های گیلان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کم نظیر است و هم پوشانی خوبی در این سه حوزه وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه گیلان در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جزو استان‌های پیش گام است، گفت: گیلان به جهت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کم نظیری که در بخش‌های مختلف دارد سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر و مسافر است.

ضرغامی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری در گیلان تقویت می‌شود، اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فراهم سازی امکانات می‌توان از مواهب ارزشمند تاریخی و طبیعی گیلان بهره گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف در حوزه تأمین و تقویت زیرساخت‌های گردشگری گیلان در ادوار گذشته افزود: دولت سیزدهم تلاش می‌کند در حوزه‌های مهم چالش‌ها و خلاء های زیرساختی را به ویژه در بخش گردشگری پر کند.

لزوم رفع موانع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به چندمین سفرش به گیلان بیان کرد: با بازدید از نقاط مختلف گیلان به دنبال حل ریشه‌ای مشکلات در همان منطقه و محل هستیم و تصمیماتی که در محل گرفته می‌شود اثرگذار تر است تا اینکه در پایتخت پیگیری شود.

ضرغامی با تاکید بر لزوم رفع موانع سرمایه گذاری حوزه گردشگری اضافه کرد: مانع زدایی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری بخش گردشگری مورد توجه است.

وی با اشاره به بازدید از مناره بازار صومعه سرا افزود: این بنای تاریخی از مهندسی و معماری خوبی تشکیل شده و پایداری و قوام قابل قبولی دارد و می‌تواند بستری برای سرمایه گذاری باشد.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه مناره بازار صومعه سرا فرصت سرمایه گذاری خوبی در حوزه گردشگری دارد، گفت: اراضی اطراف مناره بازار صومعه سرا تملک شده و آماده برای واگذاری به بخش خصوصی در راستای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.

ضرغامی از اجرای طرح جامع گردشگری در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در صومعه سرا خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این طرح بزرگ گردشگری در صومعه سرا برای بیش از ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای فی ما بین جهاد و میراث‌فرهنگی افزود: برای اجرای طرح جامع گردشگری در صومعه سرا با کمک جهاد کشاورزی موانع را بر می‌داریم.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به نقش بخش خصوصی در تقویت زیرساخت‌ها بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی و علاقه مندان حوزه گردشگری می‌توان بستر خوبی برای توسعه زیرساخت و امکانات فراهم کرد.

ضرغامی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در گیلان اضافه کرد: گیلان یکی از مقاصد اصلی گردشگری است و از این رو تأمین زیرساخت‌های این حوزه مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه گیلان فرصت‌های سرمایه گذاری خوبی در حوزه گردشگری دارد، افزود: قرارگیری گیلان در منطقه استراتژیک کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا می‌تواند این استان را به مقصد اصلی گردشگران خارجی تبدیل کند.

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم احیای غذاهای بومی و محلی گیلان بیان کرد: احیا و ثبت غذاهای بومی کشور به ویژه استان گیلان در اولویت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار