دیوان عالی کشور با پذیرش درخواست اعاده دادرسی فرماندار سابق قزوین موافقت کرد و پرونده او باید دوباره در دادگاهی هم عرض مورد رسیدگی قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۵۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 23 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، با رأی شعبه نهم دیوان عالی کشور حکم حبس فرماندار سابق قزوین نقض و با اعاده دادرسی غلامحسن اسلامی صدر موافقت شد.

بر اساس رای دیوان عالی کشور، احکام صادره قبلی در مورد اسلامی صدر نقض شد و پرونده او باید دوباره در دادگاهی هم عرض مورد رسیدگی قرار بگیرد.

اکنون معاون سیاسی استانداری قزوین همزمان مسوولیت فرمانداری مرکز استان را برعهده دارد. اسلامی صدر ۷ ماه پس از صدور حکم سرپرستی فرمانداری با رای دادگاه برای گذراندن دوران محکومیت مرتبط با «نشر اکاذیب» خود را به دستگاه قضایی معرفی کرد.

اسلامی صدر از جمله فعالان فرهنگی جبهه انقلاب در قزوین است و از پیگیری کنندگان اصلی پرونده‌های پر سر و صدای این استان بود.

صدور احکام نشر اکاذیب برای اسلامی صدر حاشیه‌های زیادی در قزوین به پا کرده بود که می‌توانید گزارش‌های قبلی فارس در اینجا بخوانید.

آنطور که از محتوای پرونده‌ها مشخص است، فرماندار قزوین در این پرونده منافع شخصی نداشته و در هیچ یک از پرونده‌ها ذی نفع نبوده و با نیت پیگیری امور مردم و تحقق اجرای عدالت حرکت کرده است.

به نظر می‌رسد عدم رعایت ضوابط و نکات حقوقی- رسانه‌ای در اظهار نظرها، منجر به محکومیت وی شده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار