مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام از صدور ۵۷۴ سند مالکیت حدنگاری در روستای برآفتاب بی از توابع شهرستان چرداول خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 27 January 2024

به گزارش تابناک ایلام؛علی مرادپور در بازدید از واحدهای ثبتی شهرستان چرداول اظهار داشت: با تثبیت و تغییر کاربری پلاک های مربوط به حدنگاری اراضی کشاورزی، نسبت به داده آمایی و تغییر وضعیت ملکی تعداد ۲۱۰ پلاک فرعی از پلاک ۱۹۸ اصلی به زراعی باغی تغییر یافت.

وی افزود: ۵۷۴ سند مالکیت معادل ۳۱۱ پرونده به مساحت ۲۰۴ هکتار از اراضی کشاورزی روستای برآفتاب بی شهرستان چرداول در اجرای ماده ۲۱ قانون ثبت آگهی های نوبتی و تحدیدی منتشر شده و پرونده های موضوعی پس از تک پرینت ظرف هفته جاری منجر به صدور سند مالکیت حدنگاری می‌ شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام بر تسریع روند صدور اسناد مالکیت حدنگاری تثبیت و تغییر وضعیت ملکی تاکید کرد و در مورد طرح حدنگاری در مناطق روستایی گفت: تعداد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تقریباً ۳۷۵ روستا هستند که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد ۲۷۰ روستا که نقشه تفکیکی آن به بنیاد مسکن تهیه و ارسال شده پس از طی تشریفات لازم تعداد ۲۹ هزار و ۳۱۳ جلد سند مالکیت حدنگار مربوط به اراضی و املاک و بافت مسکونی روستا صادر شده است.

مرادپور بیان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، تعداد سه هزار و ۳۳۹ فقره سند مالکیت حدنگاری صادر شده اما تعداد باقیمانده روستاها که اقدام نشده‌اند، ۱۰۰ روستا هستند.

به گفته وی، از این تعداد ۴۶ روستا در عرصه مالکیت بنیاد مستضعفان است و ۵۰ روستا در حوزه مناطق جنگی که هر کدام قانون خاص خود را دارند و چهار روستا نیز در شرف انجام سند هستند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار