در دنیای امروز، تشکیل یک زندگی مشترک مستحکم دشوار است و از آن دشوارتر، مستحکم نگه داشتن آن. بسیاری از ویژگی های جامعه ی مدرن، آدم ها را از داشتن یک ازدواج موفق بازمی دارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵ 30 January 2024

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا امروزه حفظ زندگی مشترک کار دشوارتری شده است.

۱- شبکه های اجتماعی حواس تان را از رابطه تان پرت می کنند

اپلیکیشن های زیادی بر سر گرفتن توجه شما با یکدیگر رقابت می کنند. این اپلیکیشن ها تصاویر افراد جذاب را نشان تان می دهند و تلاش می کنن حواس شما را از شریک زندگی تان پرت کنند.

و پژوهش ها نشان داده در بسیاری از ازدواج ها، برنده ی این رقابت شبکه های اجتماعی هستند. تحقیقات می گویند میان استفاده از شبکه های اجتماعی و کاهش کیفیت زندگی مشترک ارتباط وجود دارد.

همچنین پژوهش ها نشان داده کسانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند احساس شادی کمتری در زندگی مشترک خود دارند.

۲- به اهمیت ویژگی های ظاهری در روابط عاشقانه تأکید زیادی می شود

امروزه تأکید مداومی بر انتخاب یک شریک زندگی جذاب وجود دارد. بسیاری از برنامه های دوست یابی به گونه ای طراحی شده اند که کاربران فرد مورد نظر خود را صرفاً بر اساس ویژگی های ظاهری انتخاب کنند.

این امر سبب شکل گیری این ذهنیت شده که داشتن جذابیت ظاهری برای برخورداری از یک رابطه عاطفی موفق ضروری است. اما این تصور درست نیست. در حقیقت، پژوهشگران در تحقیقی بر روی تازه عروس و دامادها پی بردند هیچ ارتباطی میان میزان جذابیت ظاهری شرکای زندگی و میزان رضایت آن ها از رابطه شان وجود ندارد.

جالب است که آن ها حتی متوجه شدند مردانی که از بیشترین جذابیت ظاهری برخوردار بودند، در حقیقت کمترین میزان رضایت از زندگی مشترک را داشتند.

تأکید بر ظاهر ممکن است باعث شود افراد با شخصی ناسازگار با خود وارد رابطه شوند. به علاوه، ممکن است باعث شود زوج های متأهل این تصور را پیدا کنند که شاید با انتخاب شریک زندگی ای جذاب تر می توانستند زندگی مشترک بهتری را تجربه کنند.

۳- میان زندگی شخصی و زندگی حرفه ای تعادل برقرار نیست

تا چند دهه پیش، مرز مشخصی میان زندگی شخصی و زندگی حرفه ای آدم ها وجود داشت. اما حالا دورکاری، ابزارهای الکترونیک و اجیار برای همیشه در دسترس بودن، مرز میان زندگی شخصی و زندگی حرفه ای را تیره و تار کرده است.

پژوهش ها نشان داده افزایش حجم کاری باعث کاهش حس رضایتمندی از زندگی مشترک می شود. به علاوه، آثار این امر تدریجی است، به این معنی که هر چه فرد ساعات بیشتری را صرف کار کند، وضعیت زندگی مشترک او به تدریج بدتر خواهد شد.

بنابراین شاید بعضی بگویند که وجدان کاری شریک زندگی شان در ابتدا برایشان جذاب بود، اما صرف وقت و تلاش بیش از اندازه برای شغل از سوی یک شخص می تواند باعث کاهش نارضایتی شریک زندگی او خواهد شد.

۴- فشارهای اقتصادی می تواند باعث از هم پاشیدن زندگی مشترک شود

فشارهای اقتصادی یکی از اصلی ترین دلایل جدایی زوج ها هستند.

مسائل اقتصادی یکی از منابع بزرگ اضطراب هستند و حالا می توانند بسیاری از زندگی های مشترک را در ورطه آزمایش قرار دهد، چرا که زوج ها باید راهی برای برآمدن از عهده ی افزایش تورم و مشکلات اقتصادی پیدا کنند./ح

 

روزیاتو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار