مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران به مناسبت ایام دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی از عملکرد ویژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در طی سی ماه خدمت در دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 03 February 2024

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، اسماعیل اعزی مدیرکل در نشست با جمعی از خبرنگاران به مناسبت ایام دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی با حضور در ستاد گرامیداشت دهه فجر استان مازندران ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در دولت سیزدهم اظهار کرد: بر اساس دستور العمل های ابلاغی و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات، دو ابر پروژه بر اساس اسناد بالادستی در سطح استان مازندران دنبال می شود که یکی از این پروژه های مهم زیرساختی، توسعه ارتباطات روستایی و دیگری ایجاد شبکه فیبرنوری منازل و کسب کارها در مناطق شهری می باشد. 

 

عملکرد ویژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران  

اعزی اقدامات مجموعه ارتباطات به ویژه در توسعه عدالت ارتباطی در مناطق روستایی را بسیار چشمگیر و اثر گذار دانست و افزود: در راستای اجرای طرح توسعه فیبرنوری در مناطق روستایی FTTh، حدود ۱۷۸۸ کیلومتر جهت اتصال ۱۳ شهرستان استان ابلاغ گرفته شد که در طی سی ماه خدمت دولت سیزدهم حدود ۳۵۲ کیلومتر آن اجرایی شد و این در حالی است که این عدد در ابتدای دولت ۹۲ کیلومتر بوده است و در حال حاضر نیز ۲۲۶ کیلومتر برای هشت شهرستان استان مازندران در حال اجرا می باشد.

وی همچنین در خصوص نصب و راه اندازی دکل های ارتباطی جهت اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات و بهره مندی روستاییان عزیز به اینترنت پر سرعت همراه با رشد ۹ درصدی در دولت سیزدهم گفت: در حال حاضر ۱۹۴ روستای مازندران با اعتباری بالغ بر ۳۲۳ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و در حال حاضر اتصال ۱۸۳ روستای استان به اینترنت پرسرعت روستایی با اعتبار بالغ بر ۷۳۴ میلیارد تومان در دست اقدام می باشد. 

وی همچنین خاطر نشان کرد: در بیست سفری که استاندار مازندران به شهرستان های استان داشتند، ابلاغ اتصال ۱۳۶ روستا به شبکه ملی اطلاعات اخذ شد که تاکنون  ۴۷ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیارد تومان به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به دیگر  ابر پروژه وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم ایجاد شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها عنوان کرد: اجرای این پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و زیرساخت کشور را برای ۵۰ سال آینده در توسعه اینترنت پرسرعت بیمه خواهد کرد و در استان مازندران از ۲۲ شهرستان ، تعداد ۱۸ شهرستان دارای ابلاغ اجرا می باشد که در حال حاضر طراحی این پروژه در ۱۲ شهرستان استان صورت گرفته که از این پروژه ۲۲۶ کیلومتر آن حفاری و در حال اجرا می باشد.

اعزی در ادامه در خصوص ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و ارائه خدمات دستگاه های دولتی در استان مازندران عنوان کرد: تعداد ۹۴۰ دفتر پیشخوان دولت شهری و ICT روستایی در سطح استان مازندران در حال فعالیت می باشند  که با رشد ۴۹ درصدی ایجاد دفاتر پیشخوان در حوزه روستایی و رشد ۶۹ درصدی در حوزه شهری شاهد افزایش میزان ارائه خدمات دستگاه ها به مردم عزیز استان هستیم.

رئیس کارگروه پیشخوان دولت استان در ادامه گفت: در حال حاضر در حوزه شهری تعداد ۵۴۰ دفتر در حال فعالیت بوده که در ابتدای دولت این آمار ۳۶۱ دفتر بود و در حوزه روستایی نیز در ابتدای دولت ۲۳۶ دفتر ICTروستایی در استان موجود بوده که این آمار در دولت سیزدهم به ۴۰۰ دفتر رسیده است.

اعزی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال در استان، تسهیلاتی به میزان ۱۶۹ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان پرداخت کردیم و در سال جاری اعتباری بالغ بر ۳۵۷ میلیارد ریال به استان مازندران اختصاص یافته که توانستیم با تلاش همکارانمان ۹۳۶ میلیارد ریال را  با اشتغال ۱۹۱ نفر جذب کنیم.

وی در ادامه افزود: در بخش اقتصاد خرد روستا نیز ، پست بانک بعنوان یک بانک تخصصی در حوزه روستایی است که در حال حاضر ۱۵ شعب شهری و ۴۱۴ باجه بانکی روستایی در استان در حال فعالیت می باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در خاتمه در خصوص افتتاح پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایام دهه فجر گفت: افتتاح پنج باجه بانکی از محل بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان ،بهره برداری از  چهار پروژه زیرساختی با اعتباری بالغ بر ۱۳۳ میلیارد تومان، دو پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان و چهار پروژه مخابراتی با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیارد تومان از جمله پروژه های قابل افتتاح در این ایام در استان مازندران می باشد.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار