وزیر راه و شهرسازی گفت: در سطح کشور، بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده، نوسازی شده اند.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 10 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، مهرداد بذرپاش در جشن واگذاری ۱۲۰۰ قطعه زمین ماده ۴ قانون جوانی جمعیت که عصر امروز در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله اول پویش قانون جوانی جمعیت به عنوان «قربان تا غدیر» و مرحله دوم با عنوان «پیامبر رحمت» واحد‌های احداثی حدود ۳۵ هزار نفر از متقاضیان مسکن قانون جوانی جمعیت تحویل شده است.

وی افزود: در مرحله سوم پویش نیز با نام «خانواده مهدوی» به ۲۸ هزار متقاضی پاسخ داده می‌شود که تا نیمه ماه مبارک شعبان و میلاد حضرت حجت عجل الله به مرز ۶۴ هزار نفر خواهد رسید. تا پایان امسال واگذاری به ۷۰ هزار متقاضی هدفگذاری شده که انشاالله محقق می‌شود و در استان قزوین هم به بیش از ۱۱۰۰ واحد به متقاضیان پاسخ داده شد.

این مقام مسوول با اشاره به تحویل ۷۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان قزوین به متقاضیان افزود: چند روز پیش تصمیم گرفته شده که برای نهضت مسکن ملی در کل کشور با همکاری بنیاد مسکن در روستا‌ها بیش از ۵۰۰ هزار زمین تامین شود. در این راستا در استان قزوین عملیات آماده سازی ۲۶ هزار قطعه انجام شد که برای اولین بار این این اتفاق رقم خورده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در خصوص الحاق به بافت شهری زمین‌های موجود در استان قزوین طبق خواست نمایندگان مجلس و استاندار قزوین، برای الحاق بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی در مجاورت قزوین دستورات لازم صادر شده که لازم است مسوولان مقدمات و امور طرح‌های تفصیلی این زمین را انجام دهند. در وزارتخانه با سرعت این موضوع پیگیری می‌شود و ظرف چند ماه آینده، فصل جدیدی در حوزه مسکن با روش‌های مختلف حمایتی و الگو‌های ساخت متقابل یعنی مردم در استان قزوین باز می‌شود.

بذرپاش بیان کرد: ساخت مسکن‌های روستایی از ۴۰۰ هزار واحد عبور کرده و در کل کشور در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده هم ۲۲۰ هزار را رد کرده و بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است.

وی با اشاره به ساخت مسکن برای نیرو‌های مسلح، خانواده‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌های آزاد و دولتی توضیح داد: ظرف چند روز آینده با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی ساخت مسکن اساتید و پرسنل دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های متاهلی به طور گسترده در کشور آغاز می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه باید پاسخ مناسبی به نیاز‌های متقاضیان مسکن علاوه بر تمرکز بر کیفیت داشته باشیم، افزود: توسعه خدمات روبنایی، افزایش سرانه‌های فرهنگی (مدرسه و کانون)، مذهبی (مسجد)، فضای سبز، درمانی و امنیتی (پاسگاه) باید برای زیست مردم در سکونتگاه‌ها فراهم شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: عزم دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است که از سال‌های گذشته باقی مانده و باید برای اتمام آن‌ها تصمیمات شجاعانه اخذ شود. با وجود وزارتخانه‌های مختلف و ادارات در استان‌ها باید مسائل و موانع پیش پای مردم برداشته و مشکلات حل شود.

بذرپاش ادامه داد: اگر در حوزه جوانی جمعیت کم توجهی کنیم شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود و تا چند سال دیگر با یک کشوری دارای مشکلات بسیار مواجه خواهیم شد و جمعیت کهنسال مانند جمعیت جوان پیگر نمی‌تواند مولد باشد.

وی اذعان کرد: گرچه جمعیت کهنسال در جایگاه متعالی قرار دارند، اما باید با افزایش جمعیت، اتفاقات خوبی را برای آینده کشور رقم بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توقع مردم، پیشرفت کشور است و اگر به مسئله جمعیت توجه نکنیم هزاران موضوع کشور را تهدید خواهد کرد. تصویب قانون جوانی جمعیت مصوبه خوبی بود که نیاز به اهتمام خاص مسوولان در این حوزه دارد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار