مدیر کل ثبت اسناد و املاک ایلام گفت: ۳۱ هزار و ۳۹۷ جلد سند مالکیت از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه در این استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳ 13 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی مرادپور اظهار کرد: این اسناد شامل کلیه اسناد المثنی صادره، مسکن مهر، اراضی صادره کشاورزی، اراضی موات، اراضی ملی، بافت فرسوده، قانون ساماندهی، موقوفه و تعیین تکلیف است.

وی افزود: در مدت یاد شده میزان یک هزار و ۴۶۵ میلیارد و ۵۸۱ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۶۶۹ ریال از مطالبات بانک ها، شامل مطالبات اسناد رهنی و وثیقه یا قراردادهای تنظیمی در اجرای ماده ۱۵ قانون عملیات بانکی بدون ربا پرداخت شده است.

مراد پور تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سند دار شدن متر به متر اسناد کشاورزی و اهمیت بالای این موضوع، ۴۶ هزار و ۲۹٠ هکتار از زمین های کشاورزی در استان سند دار شده که این مهم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به اجرای قانون تعیین تکلیف پرداخت و گفت: این قانون در جهت وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اجرای این مهم از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد سه هزار و ۵۷۴ مورد از اراضی در استان ایلام تعیین تکلیف شده که نسبت به سال گذشته ۹٠ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ایلام ادامه داد: در این مدت یک میلیون و ۷۵٠ هزار هکتار از اراضی ملی، انفال و جنگلی استان معادل ۹۷ درصد سند مالکیت حدنگاری صادر شده است.

مرادپور به آمار قانون ساماندهی اشاره کرد و گفت: اسنادی که در روستاهای بالای پنج خانوار و شهرهای زیر۲۵ هزار نفر جمعیت داشته باشند، از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جمع آوری شده و به اداره کل ثبت اسناد جهت صدور سند مالکیت تحویل داده خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه در مدت یاد شده تعداد ۲ هزار ۱۹۹ مورد در این راستا سند مالکیت صادر شده است، افزود:
همچنین در این مدت تعداد ۲ هزار و ۵۲۷ مورد اسناد دولتی صادر شده که با توجه به اسناد صادر شده سال گذشته میزان ۱۹۱ درصد رشد را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک ایلام به آمار تاسیس شرکت ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه تعداد ۵٠۲ مورد شرکت ثبت و تعداد ۲ هزار و ۲۹۶ مورد نیز تغییرات ثبت شرکت ها ثبت شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار