سمنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به میلاد امام حسین و روز پاسدار گفت: شرط همنشینی با سیدالشهدا (ع) هم سنخ بودن با آن حضرت است.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ 13 February 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام و المسلمین مطیعی نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه سمنان امروز، ۲۴ بهمن همزمان با میلاد با سعادت حضرت سیدالشهدا اباعبدالحسین (ع) و روز پاسدار، در دیدار با فرمانده سپاه قائم (عج) استان به همراه جمعی از کارکنان سپاه استان با تبریک حلول ماه شعبان المعظم و میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: امام جعفر صادق (ع) می‌فرماید زائران امام حسین (ع) در روز قیامت در سایه عرش الهی قرار می‌گیرند و کسانی که بر آن حضرت گریه کرده باشند در آن روز شاد و مسرور خواهند بود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه گریه کنندگان بر سیدالشهدا (ع) در بهشت با آن حضرت هم نشین و هم سخن خواهند بود افزود: در مباحث فلسفی قاعده‌ای وجود دارد که فردی می‌تواند به فرد دیگری ملحق شود که از جنس و هم سنخ او باشد لذا اگر می‌خواهیم سرباز امام عصر (عج) و نائب آن حضرت باشیم باید ویژگی‌های خود را با ایشان تطبیق دهیم.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه پاسداران، افتخار بزرگ پاسداری از ارزش‌های اسلامی را دارند گفت: یکی از موضوعاتی که دوستداران و محبان امام حسین (ع) باید به آن توجه داشته باشند، دقت و حساسیت در رعایت بیت‌المال و حق الناس است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی ایستادگی بر شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» را یکی از ضرورت‌های پاسداری از انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز مبنای ایستادگی تمام آزادگان عالم در برابر رژیم صهیونیستی و مستکبران جهان، همان شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» است که این موضوع باید در وجوه و سطوح مختلف اجتماع تبیین شود.

وی با بیان اینکه دستیابی به عزت، افتخار و اقتدار از مکتب سرخ عاشورا نشات می‌گیرد، اظهار کرد: در طول تاریخ امام حسین (ع) بالاترین درجه عمل به وظیفه را به خود اختصاص داده است چراکه جان مبارک خویش و نیز خانواده خود را تقدیم امر الهی کرد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: هر کس در هر جایی از کشور اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهد خود را به مکتب امام حسین (ع) نزدیک کرده و سنخیت بیشتری با آن حضرت پیدا می‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان، هم‌نشینی با ائمه اطهار (س) و امام حسین (ع) را آرزوی مشتاقان و عاشقان حقیقی ایشان عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) به یکی از اصحاب خویش فرمود اگر دوست داری در بهشت هم نشین من شوی، باید با عبادت پروردگار، سجده و نماز فراوان با من سنخیت پیدا کنی.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با بیان اینکه اصلاح رفتار‌های مذموم و ناپسند زمینه‌ساز قرابت با امام حسین (ع) است خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق نزدیک شدن رفتار و گفتارمان به حضرات معصومین (س) را عنایت فرماید.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار