استاندار کردستان به عنوان موفق‌ترین استاندار در طرح ملی شهریاران در سطح کشور و طلایه‌دار اجرای سیاست مردمی سازی دولت در نشست مشترک دستیاران مردمی سازی دولت، معرفی و تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ 14 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست یک روزه مشترک دستیاران مردمی سازی دولت متشکل از دستیاران وزرا و دستیاران استانداران، وزیر کشور و معاون اجرایی رییس‌جمهور که در تهران برگزار شد، به عنوان موفق‌ترین استاندار در طرح ملی شهریاران در سطح کشور و طلایه‌دار اجرای سیاست مردمی سازی دولت معرفی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، وی در حاشیه این نشست ضمن بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های محتوایی ستاد مردمی سازی دولت، در زمینه تجربیات موفق مدیریتی در عرصه سیاست گذاری و کارویژه‌های میدانی مواردی را بیان کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه حکمرانی مردمی مستلزم شناخت دقیق صحنه شامل بوم محلی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مردمی است، ادامه داد: در حکمرانی مردمی باید گرایش‌ها و خرده‌فرهنگ‌های محلی را لحاظ کرد تا بتوان انتظار تحقق اهداف مطلوب را داشت.

وی اضافه کرد: انگاره‌های نادرستی در حوزه امنیت از قبل در خصوص کردستان شایع شده بود که مانع پیشرفت و توسعه استان بود، اما به یمن سفر مبارک مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ بخش قابل توجهی از این دیدگاه رفع و با بصیرت و آگاهی مردم استان در سفر ریاست جمهوری این انگاره غلط به کلی زدوده شد.

زارعی کوشا افزود: تجلی این هویت دینی و فرهنگی استان که در خطابه رهبری برای کردستان متجلی بود در اعیاد و جشن‌های ملی و مذهبی ۲ سال اخیر با مشارکت بسیار بالای مردم در مقام افاده و استفاده، مشهود بود.

وی یادآور شد: تنظیم سیاست مواجهه بدون واسطه با ظرفیت آحاد مردم در نقاط محلی، بخشی و روستایی با همراهی مدیران ارشد استانی با طراحی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و شنیدن مطالبات مردم از زبان نمایندگان خود مردم در روستا‌ها و بخش‌ها و ارائه گزارش اقدامات دولت توسط استاندار و در نهایت پاسخگویی و حل مسئله مردم توسط مدیران استانی در محل به مدت چندین ساعت، گوشه‌ای از سیاست مردمی سازی را برای استان محقق کرد.

استاندار کردستان گفت: انتصاب دستیاران مردمی سازی در فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و تعریف کارویژه‌های مردمی سازی در حوزه‌های مختلف جهت حضور آحاد مردم و نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی در دستور کار دستگاه‌های تخصصی قرار گرفته و اقدامات قابل توجهی هم صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به جشنواره‌های چند بعدی فرهنگی نظیر جشنواره توت‌فرنگی، انار، گردو محمودخان دزلی و گلاب‌گیری اشاره کرد.

وی بیان کرد: در راستای بهره‌مندی از نظرات و اندیشه نخبگان، مجامع مشورتی تخصصی سازماندهی و نشست‌های هم‌اندیشی با نخبگان اقشار و طیف‌های مختلف انجام می‌شود که از این طریق می‌توان در مقام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از این ظرفیت بهره‌مند شد.

در پایان این نشست بواسطه زحمات استاندار کردستان در اجرای موفق سیاست مردمی سازی دولت در کردستان و کسب رتبه اول کشوری در طرح ملی شهریاران؛ توسط دستیار رییس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهور از استاندار کردستان تجلیل شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار