معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال از ۵۹ هزار و ۶۲ پرونده قابل صلح و سازش، ۱۶ هزار و ۳۷۶ پرونده معادل ۲۸ درصد به سازش ختم شده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 20 February 2024

به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی امروز (سه‌شنبه، یکم اسفند ماه) در نشست با اصحاب رسانه استان از ارجاع ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۲۴۲ پرونده مختومه شده است.

او ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۱۰ هزار و ۲۶۲ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده و ۱۱ هزار و ۴۱ پرونده مختومه شده و مانده اجرای احکام ما در شورای حل اختلاف استان ۳۹۹۲ پرونده است که جریانی بوده و در حال اجراست. در این مدت، از مجموع ۱۰۳ هزار و ۱۶۳ پرونده وارده به شورای حل اختلاف ۳۳ هزار و ۷۹۴ پرونده به‌صورت الکترونیکی و بدون تشکیل پرونده کاغذی رسیدگی شده است.

اسدی بیان کرد: با توجه به آغاز پرداخت سهام عدالت به ورثه متقاضیان، از ابتدای مهر ماه تا کنون ۱۹ هزار و ۸۱۶ فقره پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع شده که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۵.۵ برابر افزایش داشته است.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان میانگین رسیدگی به پروند را ۲۵ روز در شورای حل اختلاف اعلام و بیان کرد: در حوزه ستاد صبر در ۱۰ ماه امسال ۴۰۰۰ پرونده به صلح یاران ارجاع شده که از این تعداد ۱۸۴۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

وی از وجود ۹۱ پرونده قصاص در استان خبر داد و گفت: امسال ۱۲ پرونده قصاص توسط صلح یاران و ریش سفیدان به سازش ختم شده است. همچنین ۳۱۰ پرونده با موضوع دعاوی خانواده به صلح یاران ارجاع شده که از این تعداد ۶۰ پرونده به سازش ختم شده است. ۱۳ پرونده مهم با موضوع نزاع دسته‌جمعی و مالی به صلح یاران ارجاع داده شده که منجر به سازش شده است.

او با بیان ینکه امسال سه نفر زندانی مالی توسط خیران و صلح یاران آزاد شده‌اند، ادامه داد: در این استان ۴۰ هیأت صلح مساجد شهری، روستایی و دانش‌آموزی راه‌اندازی شده است.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان افزود: در حوزه داوری و میانجی‌گری که تازه‌تأسیس است، امسال شش پروانه در استان صادر شده و ۲۵ پروانه نیز آماده صدور داوری است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار