مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران جزئیات اقدامات شهرداری درخصوص نیمه شعبان را تشریح کردند.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ 23 February 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شهر، مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های نیمه شعبان شهرداری تهران گفت: برای نیمه شعبان چند برنامه طراحی شده است.

وی با پرداختن به جشن بزرگ خانوادگی بیان کرد: این جشن در روز - یکشنبه ششم اسفندماه ۱۴۰۲- از ساعت ۳ تا غروب آفتاب در سالن شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی با حضور شهروندان در سنین مختلف، همراه با برنامه‌های شاد، سرود، نورافشانی و ایستگاه‌های پذیرایی برگزار خواهد شد.

جشن محلات

وی همچنین اظهار کرد: از گذشته مردم در شب نیمه شعبان در محلات مختلف و خیابان‌های بزرگ علی الخصوص خیابان هفده شهریور و چهارراه کوکاکولا جشن‌های محلی را برگزار می‌کردند و غالب مردم در خیابان‌ها حضور داشتند تا ایستگاه‌های صلواتی و یا طاق‌های نصرت چراغانی شده را مشاهده کنند. از این‌رو جشن محلات نیز یکی دیگر از برنامه‌های نیمه شعبان می‌باشد که تیزر و تبلیغات آن در رسانه‌ها و رسانه ملی آغاز شده است و گروه‌های مردمی که توان برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌های پذیرایی و پردیس‌های فرهنگی را دارند ثبت‌نام کرده اند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در جشن محلات اصل کار توسط مردم انجام می‌شود، ادامه داد: بنا بر این است تا کمک کنیم که از انجام این کار‌ها در سطح شهر حمایت صورت گیرد تا فعالیت‌ها افزایش پیدا کند. رویکرد جشن محلات با شعار به عشق مهدی طراحی شده است و مجموعه‌های مختلف اعم از شهرداری، سازمان تبلیغات، سازمان صدا و سیما، مجموعه‌های مردمی و... گرد هم آمده‌اند تا بتوانیم کمک کنیم این جشن‌ها به صورت محله‌محور و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام شود.

جشن حرم تا جمکران

زیبایی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه در روز نیمه شعبان محور اصلی جمکران است، مطرح کرد: جشن حرم تا جمکران که در سال گذشته نیز برگزار شد، امسال هم برگزار می‌شود. منطقه ۲۱ شهرداری معین شهرداری قم شده است و بنا بر این می‌باشد که تعدادی زیرساخت در حوزه‌های خدمات‌شهری و نیازمندی‌هایی که مسجد جمکران و شهرداری قم در مجموع ستاد برگزاری جشن نیمه شعبان در قم و جمکران نیاز داشتند را برایشان مرتفع کنند و پردیس‌های فرهنگی و برنامه‌های هنری و پذیرایی از مردم را در قم بتوانیم داشته باشیم. بر همین اساس منطقه ۲۱ امکانات و تجهیزات خود را منتقل کرده‌اند و در جشن حرم تا جمکران پذیرای زائرین و عشاق حضرت امام زمان که از تهران و شهر‌های مختلف به قم سفر می‌کنند، است.

حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در گفتگو با خبرنگار شهر در خصوص برنامه‌های نیمه شعبان گفت: برای نیمه شعبان در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران چندبرنامه طراحی شده است.

قصه‌هایی برای انسان شدن

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برنامه قصه‌هایی برای انسان شدن گفت: این برنامه که کتاب‌محور است از سری پاتوق‌های کتاب‌خوانی نوجوانان در سطح فرهنگسرا‌ها و کتابخانه‌های شهر تهران برگزار می‌شود. در این برنامه به مناسبت نیمه شعبان بر خوانش و معرفی رمان‌ها و داستان‌هایی که مبتنی بر قصص قرآنی نوشته شده‌اند با تاکید بر رمان‌هایی که در حوزه انتظار مبتنی بر آیات قرآن نوشته شده‌اند، تمرکز شده است. این برنامه از روز سه‌شنبه مورخ یکم اسفندماه شروع شده است و تا تاریخ هفتم اسفند ادامه خواهد داشت.

گل برای گل

او در پایان در خصوص برنامه گل برای گل اظهار کرد: گل برای گل، جشن‌های میدانی با موضوع نیمه شعبان است که توسط نوجوانان در فضا‌های بیرونی فرهنگسرا‌ها با ایتم‌های مختلف، استیج و موضوعات ممتنوع در قالب‌های هنری مختلف توسط خود نوجوانان با حمایت و پشتیبانی فرهنگسرا‌ها طراحی و اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار