کد خبر: ۱۱۵۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ 24 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//زاده و پرورش‌يافته در خانواده‌اي معتقد و مردمي از ديار نخل و درياي هرمزگان، ادامه دهنده‌ي راه پرفروغ برادر شهيدش محمد سالاري، با کوله باري از سوابق و فعاليت‌هاي انقلابي و مبارزاتي غيرقابل انکار قبل و بعد از انقلاب که بر احدي پوشيده نبوده و نيست.

مديري مردمي و عمل‌گرا که اگر به گذشته‌ي او از تحصيل در دبستان سنايي محله‌ي پشت‌شهر بندرعباس تا دانشجويي فعلي‌اش در مقطع دكتراي جامعه شناسي سياسي دانشگاه علوم و تحقيقات تهران نگاهي اجمالي بيندازيم و همزمان تجربيات و اقدامات متعدد عملي او را در ابعاد اجرايي، فرهنگي، آموزشي و سياسي در مسئوليت‌ها و جايگاه‌هاي مختلف همچون:

 

- معاونت توسعه و منابع انساني استانداري هرمزگان و مشاور عالي استاندار

- دو دوره عضويت شوراي كلان شهر بندرعباس و رياست بر شوراي شهر و شهرستان بندرعباس

-مدير دفتر ديده بان شفافيت و عدالت در استان هرمزگان

- معاونت متوسطه (نظري و مهارتي) اداره كل آموزش و پرورش

- رياست كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراهاي كلان شهرها و مراكز استانهاي كشور

- مديركل حوزه دفتر استانداري هرمزگان و رياست كارگروه پژوهش، فناوري و تحول اداري استانداري هرمزگان

- دبير شوراي اداري استان هرمزگان

- رئيس كارگروه مسكن ادارات استان هرمزگان

- هادي سياسي بسيج استان هرمزگان

- رئيس كارگروه امور ايثارگران و خانواده معزز شهدا

- عضويت در هيئت واگذاري اراضي كشاورزي استان هرمزگان

- مدرس دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي استان

- مسئول ارزشيابي مراكز آموزش عالي فرهنگيان استان

- رئيس اداره امتحانات اداره‌كل آموزش و پرورش استان هرمزگان

- عضو هيئت منصفه مطبوعات استان هرمزگان

- روزنامه‌نگاري، سرپرستي و مديريت چند روزنامه كثيرالانتشار كشوري در استان هرمزگان در طول چهل سال گذشته

- و...

اگر اين مسئوليت‌ها و جايگاه‌ها را مورد بررسي موشكافانه قرار دهيم، خواهيم ديد كه اين مسئوليت‌هاي مهم و تاثيرگذاري كه به تعدادي از آنها اشاره شد و مي‌شود، فقط در حد اسم و القاب دهن پركن باقي نمانده‌اند، بلكه خروجي عملي مسئوليت‌هاي اين مدير عمل‌گرا با همراهي همكارانش در مناصب مختلف ذكرشده، منشاء خير فراواني براي مردم استان بوده است كه نگاهي گذرا به برخي از آنها در ابعاد مختلف، خالي از لطف نبوده و نيست، اقداماتي عملياتي در دو دوره شوراي شهر بندرعباس که ادعايي بر راحتي و بي‌دردسري حضور در شورا نبود اما اراده بر اين شد که با خود و خداي خود عهد بسته شود که از هرآنچه در توان است در خدمت به همشهريان و توسعه استان دريغ نشود و با آثار و پيامدهاي آشكار و ملموسي چون:

- تشكيل شوراي اجتماعي محلات براي حل مشكلات اجتماعي شهروندان

- پيگيري تشكيل اتاق فكر با بهره‌گيري ازنخبگان شهر واساتيد دانشگاه‌ها ومراكز آموزش عالي

- تشكيل كارگروه اقتصاد مقاومتي شهر بندرعباس جهت تسريع در رشد و توسعه همه جانبه‌ي شهر

- رياست كميسيون فرهنگي اجتماعي رؤساي شوراهاي كلان شهرها و مراكز استان‌ها

- پيگيري و تهيه و دستورالعمل ايمني ساختمان‌هاي شهر بندرعباس

- پيگيري و تهيه برنامه‌ي جامع پنج ساله‌ي عمران شهر بندرعباس

- اصلاح و بازنگري درتعرفه‌ي عوارض و بهاي خدمات ساليانه با رويكرد تكيه بر درآمدهاي پايدار و ماندگار

- راه‌اندازي مركز مطالعات شهر بندرعباس با همكاري مركز مطالعات شهر تهران

- پيگيري راه‌اندازي پلاژ بانوان، ساخت بوستان و سالن ورزشي ويژه بانوان در مناطق سه گانه‌ي شهري

- ارائه‌ي طرح صدور مجوز رايگان ساخت فضاي تجاري تا سقف 100 مترمربع در مدارس و مساجد داراي شرايط، در راستاي كمك به بنيه‌ي مالي مدارس

- ارائه‌ي طرح حضور اعضاي شوراي شهر در مناطق سه‌گانه‌ي شهرداري و مساجد محلات جهت تسريع در رفع مشکلات شهروندان

و يا اقدامات انجام گرفته‌ي مرتبط با مسئوليت ايشان در استانداري هرمزگان از جمله:

- ايجاد و راه‌اندازي دفتر ملي نخبگان به عنوان هفتمين استان کشور

- تهيه بانک اطلاعاتي از نيروهاي متخصص و کارآمد استان و ارائه‌ي آن به وزرا و مقامات ارشد کشوري جهت استفاده از آنها در مسئوليت‌هاي مختلف و سرمايه‌گذاري روي مديران ماندگار

- ايجاد و راه‌اندازي دفاتر پيشخوان دولت در سطح استان و واگذاري امور تصدي‌گري برخي از خدمات دستگاه‌هاي دولتي نظير ثبت احوال، آب و فاضلاب، مخابرات و... به دفاتر پيشخوان دولت

- راهاندازي پارك علم و فناوري استان

- طرح خداحافظي با كاغذ با توسعه دولت الكترونيك در کليه دستگاه‌هاي دولتي استان

- اجراي طرح دوركاري و ده‌ها مورد ديگر

و بخشي از اقدامات دوران مسئوليتي ايشان در آموزش و پرورش نظير:

- ايجاد و توسعه مدارس شبانه‌روزي و تمهيدات لازم براي تحصيل دانش‌آموزان به ويژه دختران روستايي در رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش

- توسعه‌ي شاخه‌ي آموزش فني و حرفه‌اي و كاردانش ويژه دختران

- تنوع بخشي به رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش متناسب با نيازهاي استان

- پيگيري برگزاري كنكورهاي آزمايشي براي اولين بار در سطح استان

- پيگيري و تشكيل ستادهاي هدايت تحصيلي براي اولين بار در استان كه به عنوان الگوي موفق در سراسر كشور اجرا شد

- توسعه و تجهيز مراكز مشاوره و خدمات روانشناختي ويژه دانش آموزان و والدين جهت پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي

- پيگيري راه‌اندازي هنرستان‌هاي نمونه‌ي دولتي براي اولين بار در سطح استان

- اختصاص اعتبارات ويژه به طرح اياب و ذهاب دانش آموزان روستايي جهت انتقال آنان از روستاهاي كم‌جمعيت براي اولين بار در استان

- افزايش مدارس روستا مركزي در راستاي ارتقاء کيفيت علمي و پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان روستاهاي کم‌جمعيت

حال اگر تمام موارد را زير ذره‌بين انصاف خود بگذاريم و حتي از بيان موارد مشابه بسيار ديگر به جهت جلوگيري از اطاله‌ي كلام، صرف‌نظر كنيم، باز هم ناخودآگاه اين نكته‌ي مهم و غيرقابل انكار در اذهان جرقه مي‌زند كه کمتر مديري تاكنون در استان هرمزگان داشته‌ايم كه برخوردار از اين همه تجربيات عملياتي ارزشمند در زمينه‌هاي مختلف، چون «پرويز سالاري» باشد.

حال اين مدير عملگرا كه حسن و حفظ ارتباطش با مردم در مسئوليت‌هاي متعدد، ثابت شده‌ بر همگان است و الحق والانصاف لايق نام عملگراي مردمي است، با استعانت از خالق لايزال و اميد به حمايت ما و شما، قصد ادامه‌ي بامردم بودن در سنگر مجلس شوراي اسلامي را دارد، كه بي‌شك سربلند بيرون آمدنمان از اين همراهي و با او بودن، باعث سربلندي بيشتر ديار دريايي‌مان هرمزگان خواهد بود، آنهم با اعتمادكردن به كسي كه تاكنون، در حد وسع و توان مسئوليتي‌اش بيش از بسياري از مديران ديگر جوابگوي اعتمادكنندگان به خود بوده است.

و بي‌شك با توجه به تجربيات و سوابق مديريتي گذشته چنين بزرگاني، با ديدنشان در جايگاه‌هاي بزرگتر با حوزه اختيارات بيشتر، مي‌توانيم شاهد تاثيرگذاري بيشترِ چنين افراد عمل‌گرايي در سطح كشور و به خصوص استان و شهر و زادگاه خود باشيم.

انشاالله.

1 در راستاي ترميم و جلب اعتماد عمومي، تهيه و تصويب طرح‌هاي شفاف‌سازي در کليه امور مملکتي در بخش‌هاي مختلف دولتي، خصوصي و نيمه دولتي، ( به استثناء مواردي که مغاير با امنيت ملي مي‌باشد) و پيگيري مجدانه مبني بر اجراي آن در همه سطوح اداري و مالي استان.

2 پيگيري و اخذ کليه حقوق استاني و شهرستاني هرمزگاني ها از گمرکات، صنايع، شرکت ها، معادن و نفت و گاز و ... مستقر در استان که متأسفانه تا کنون مسکوت مانده و تنها عايدي استان ما از آنها، آلودگي و تبعات منفي و صرف هزينه‌هاي سرسام آور از جيب شهروندان هرمزگاني‌ست که شاهد و ناظر آنيم.

3 ارائه طرح براي حل مشکلات ملوانان در موضوع ته لنجي و افزايش ميزان تناژ وارداتي و تصويب آن به عنوان قانون کالايي براي همه ملوانان در نقاط بندري کشور.

4 پيگيري و تصويب طرح‌هاي حمايتي و معافيتي ويژه استان‌هاي مرزي در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي و کمک به اقشار فعال جامعه هرمزگان نظير: فرهنگيان، کارمندان، هنرمندان، ورزشکاران، صيادان، کشاورزان و باغداران، توليد کنندگان، صادر و واردکنندگان، بازاريان و کسبه و...

5 پيگيري و تصويب رساندن طرح اولويت استفاده از نيروهاي بومي و ماندگار هر يک از استان‌هاي کشور در هيئت مديره شرکت ها و صنايع بزرگ ملي همان استان نظير هيئت مديره شرکت نفت، مناطق آزاد اقتصادي تجاري و...

6 پيگيري و تصويب طرح اولويت به کارگيري و استخدام حداقل 70 درصد از نيروهاي بومي و ماندگار هر استان در صنايع و شرکت هاي بزرگ و ملي مستقر در همان استان.

7 ان‌شاالله به لطف باري‌تعالي در صورت حمايت شما عزيزان و ورود به مجلس سعي خواهم کرد با عضويت در کميسيون هاي مؤثر در سرنوشت استان‌مان نظير کميسيون‌هاي فرهنگي، اقتصادي و برنامه، بودجه و محاسبات و ... با موقعيت ارتباطي خوبي که در مرکز دارم بتوانم با استفاده از سياست چانه زني در جذب منابع و منافع براي استان متناسب با درآمدهاي سرشار استان مثمر‌ثمر باشم.

8 تلاش در راستاي متعادل و منصفانه نمودن درآمدزايي استان براي کشور (که هرمزگان از جمله استان‌هاي پردرآمد براي دولت است)، با حق و حقوقي که در بودجه به استان تخصيص داده مي‌شود که متأسفانه در رده هجدهم در جذب بودجه دولتي هستيم.

9 تلاش در راستاي جلب اعتماد عمومي با حمايت از کليه طرح‌ها و لايحه‌هايي که در زمينه‌ي شفاف‌سازي ارائه مي‌شود.

10 تلاش در راستاي احياي ارزش‌هاي ايراني‌اسلامي و ملاک قرار دادن آنها در سياست خارجي.

11 حمايت کامل ولي مشروط از توليدات داخلي به شرطي که در مدت زمان خاصي که تعيين مي‌شود بتوانند کميت و کيفيت کالاهاي توليدي خود را به حد و ميزان استاندارد تعيين‌شده و قابل رقابت با مشابه وارداتي برسانند.

12 تاکيد و تکيه بر به‌کارگيري نيروهاي کارآمد، بدون توجه به ديدگاه‌هاي سياسيِ پذيرفته‌شده‌ي آنها.

13 در راستاي ارز آوري، تاکيد بر توليد و صادرات کليه‌ي محصولات و حمايت از صادرکنندگان با بسته‌هاي حمايتي ويژه و کم يا به حداقل رساندن حقوق گمرکي صادرکنندگاني که خود توليد کننده‌اند.

14 حمايت صددرصدي از کليه طرح و لوايحي که در ارتباط با بهبود اوضاع مناطق محروم در مجلس مطرح مي‌شود.

15 پيگيري و ارائه طرح اصلاح کامل قانون مناطق آزاد و ويژه‌ي اقتصادي.

16 پيگيري و ارائه طرح اصلاح بنيادين نظام بانکي کشور، در راستاي رفع شک و شبهات رباگونه بودن برخي از عمليات‌هاي بانکي.

17 پيگيري و ارائه طرح اصلاح نظام آموزش و پرورش با تاکيد و حمايت از مواردي که طي دهه‌ها، آثار و نتايج مفيد بودن اجراي آن سياست ثابت شده است و حذف کامل مواردي که نتيجه بخشي عملي خاصي نداشته‌اند.

 

سخن آخـر

صرفاً زماني مي‌توان متوقعِ داشتن شهر و استاني آباد، پررونق و توسعه‌يافته بود که انتخابمان، نمايندگاني اصلح باشد که منافع عمومي را بر منافع فردي، گروهي و قومي ترجيح داده و مهم‌ترين هدفشان پيگيري مطالبات موکلين خود باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار