بیر رویداد جایزه شهردار برتر خراسان رضوی گفت: در بسیاری از مواقع شهرداران به ویژگی‌های اقدام خود آگاه نبوده و شاید فروتنانه زحمات خود را کم جلوه دادند که در چنین رقابتی اثرگذار است. فقدان بهره‌گیری از استانداردهای کیفی و کمی در عملکرد ایشان وجود دارد که باید از طریق مطالعه و پژوهش رفع شود. اصرار برخی شهرداران بر یک یا دو حوزه عملکردی و فروگذاشتن دیگر وظایف محوله می‌تواند سبب عدم توازن سازمانی شود که باید به جد پرهیز کرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸ 14 March 2024

به گزارش تابناک رضوی، محسن اکبرزاده در آیین اختتامیه رویداد جایزه شهردار برتر استان که در سالن شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: شهرهایی که سهم عمده سکونت، اقتصاد و تمدن دیرپای بی‌زیان ما را در برگرفتند، پدیده‌هایی حساس و آسیب‌پذیر هستند که هرگونه احتمال و کوته‌نگری درباره آن‌ها بی‌هیچ واسطه‌ای خود را در جامعه پدیدار می‌سازد. همین شهرها ظرف تحقق آرزوی مردمان و آبروی حکومت اسلامی هستند.

وی بیان کرد: داوران جایزه‌ای که شهرداران خراسانی را به قضاوت بنشینند باید چنین انگاره‌هایی را پاس بدارند. تجلیل از خلاقیت، نوآوری، خطرپذیری، حسابگری و دوراندیشی در شخصی که قبول کلیدداری شهرهای خراسان را بر قامت خود پذیرفته، طریقی حق‌شناسانه در تحقق آرزوهای مردمان این سامان است.

اکبرزاده عنوان کرد: هیات داوران این رویداد با این ملاحظه که این جایزه عملکرد شخص شهردار را در بوته آزمون قرار می‌دهد میزبان ۴۹۹ اثر از ۷۵ شهر بود. در نخستین رویداد توزیع آثار رسیده همنواختی مناسبی را از کمترین ۴۳ درصد در حوزه هوشمندسازی تا ۶۳ درصد در بازآفرینی شهری و کسب درآمدهای پایدار متغیر نشان می‌دهد.

دبیر رویداد جایزه شهردار برتر خراسان رضوی افزود: ۶۵ درصد از کل آثار متعلق به شهرهای کوچک درجه یک تا چهار، ۳۴ درصد متعلق به شهرهای متوسط درجه پنج تا هفت و ۳۸ درصد متعلق به شهرهای بزرگ درجه هشت به بالا است. برتری شهرهای کوچک در میان آثار راه‌یافته به مرحله نامزدی تداوم دارد. آنچه در گزینش شهرداران در مباحث داوری برجسته شد، تمایز قایل شدن میان عملکرد شهردار و رویه‌های جاری و مرسوم شهرداری بود.

وی ادامه داد: بعد از پایش اولیه اطلاعات رسیده از دبیرخانه، داوران طی یک برنامه ۱۲ ساعتی در ۲۱ اسفند در ۹ جلسه مجزا آثار را بررسی کردند. ۲۷ شهردار ۴۶ بار در مجموع محورهای رویداد نامزد جایزه شدند، تعدادی برای یک محور و برخی برای بیش از یک محور در معرض نامزدی نهایی قرار گرفتند. پس از انتخاب نامزدها داوران وارد مرحله رای‌گیری محرمانه شدند. در پایان داوری هر محور پاکت‌های آرای ۵ داور درون پاکت اصلی قرار گرفت و با امضای رئیس جلسه پاکت اصلی بسته شد تا نتایج نهایی برای اولین بار در روز اختتامیه به اعلام همگان برسد.

اکبرزاده با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع شهرداران به ویژگی‌های اقدام خود آگاه نبوده و شاید فروتنانه زحمات خود را کم جلوه دادند که در چنین رقابتی اثرگذار است. فقدان بهره‌گیری از استانداردهای کیفی و کمی در عملکرد ایشان وجود دارد که باید از طریق مطالعه و پژوهش رفع شود. اصرار برخی شهرداران بر یک یا دو حوزه عملکردی و فروگذاشتن دیگر وظایف محوله می‌تواند سبب عدم توازن سازمانی شود که باید به جد پرهیز کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار