نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه تشکیل قرارگاه مرکزی توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان لازم است، گفت: تشکیل یک هزار جلسه خانگی قرآن در ایلام افق برنامه های فرهنگی در استان باشد.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷ 26 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛  حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با اعضای شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان، اظهار کرد: حرکت خوبی در استان برای توسعه فرهنگ قرآنی آغاز شده است که باید تلاش شود که گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی و برگزاری جلسات خانگی قرآن نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه دارد، گفت: با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اختصاص بودجه برای شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان انجام شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه نیاز است که در استان یک مجموعه دارالقرآن کریم وجود داشته باشد، ابراز کرد: تشکیل قرارگاه مرکزی توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان لازم است و بایستی هیئت امنایی برای آن تشکیل شود و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی از خیرین دعوت شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به لزوم اجرای برنامه های آموزشی برای جلسات قرآنی و برگزاری دوره های آموزشی از تلاوت تا تفسیر قرآن کریم، افزود: موسسات قرآنی در استان بیشتر منسجم شوند که از موازی کاری و تکرار فعالیت های قرآنی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای لازم در استان تشویق مقام آوران فعالیت های قرآنی است، گفت: این امر موجب تشویق و ترغیب سایر اقشار مختلف جامعه برای حضور در فعالیت های قرآنی می‌شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اهتمام شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی مبنی بر تشکیل هزار جلسه خانگی در استان در سال جاری، ابراز کرد: خانه های قرآنی ساختاری برای شناسایی حافظان قرآنی است که می شود برای تحقق تربیت یک میلیون حافظ از آن بهره برد.

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح مهارت افزایی مربیان کودکستان برای افزایش معلومات قرآنی، گفت: افزایش مهارتهای مربیان، زیرساخت بسیار مهی در راستای تعمیق فرهنگ قرآنی در سطح جامعه به ویژه در بین نسل های جوان است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه بهترین جایی که نسل جوان می توانند قرآن را یاد بگیرند آموزش و پرورش است، افزود: روش تدریس و آشنایی با آموزه های قرآنی و تفسیر قرآن باید در سطح مهدهای کودک و مدارس مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ایلام بر ضرورت پیگیری بحث نیم درصد فعالیت های قرآنی در اعتبارات استان، گفت: از بودجه مسئولیت های اجتماعی برای توسعه فعالیت های قرآنی باید استفاده کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار