کد خبر: ۱۱۶۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ 02 April 2024

"مازندران در طول سالیان گذشته میزبان حضور مسافران بیش از بیست میلیون مسافر وامسال نیز بیشترین گردشگران بوده است"‌ این صحبت حسین ایزدی مدیرکل میراث گردشگری مازندران و مسوولان کشوری است او اظهار داشت ؛ یکی از علت استقبال چشمگیر گردشگران به این خطه سرسبز، فرهنگ مهمان‌نوازی مازندرانی ها از توریسم که به این خطه از شمال می آیند، است.

همچنان مسافران ازمازندران رضایت خاطر دارند

ایزدی درگفتکو‌ با خبرنگار ما تصریح کرد: بی تردید نعمات کم نظیرخدادادی وجود جنگل های انبوه و سرسبز هیرکانی، ‌بیش از ۴۰۰ کیلومتر ساحل و آب و هوای خنک مدیترانه ای به همراه وجود سه هزار اثر میراثی و تاریخی در مازندران، این استان را به کانون و مقصد نخست سفر بسیاری از گردشگران کند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری افزود: تکثر سالانه حضور مسافران در واکاوی آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به خوبی نمایان است به طوری‌که از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون افزون بر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار اقامت در اقامتگاه های رسمی استان شامل هتل ها، ‌متل ها و مهمانپذیرها ثبت شده است.

اما اینکه چطور مازندران با بیش از۲۳ هزار کیلومترمربع وسعت که از نظر وسعت رتبه هجدهم کشور را دارد توانسته میزبانی این حجم از جمعیت مسافران را به شایستگی انجام دهد حول محور فعالیت و برنامه ریزان مدیران می چرخد.

همچنان مسافران ازمازندران رضایت خاطر دارند

استاندار مازندران گفت: در تعطیلات نوروزی امسال افزون بر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر از سراسر کشور به این خطه از شمال به شهرهای مختلف آن مسافرت کردند.

سید محمود حسینی پوراستاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی ۲۳ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۲ فروردین ماه تعداد مسافران ورودی به استان از ۱۰میلیون و ۵۲۹ هزار نفر گذشت.

وی اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی امسال یک میلیون ۵۷۹ هزار دستگاه خودرو وارد این استان شدند.

حسینی پور با بیان این مطلب که دولت برای بهسازی جاده های مازندران سرمایه گذاری های ارزشمندی انجام داد، خاطرنشان کرد: برای بهره مندی مسافران در طول مسیر ارتباطی هراز، جاده های کندوان، فیروزکوه و سوادکوه بیش از ۹۰ درصد جاده ها ترمیم شده و کمتر از ۱۰ درصد باقی مانده است.

استاندار مازندران ادامه داد: مسافرات میلیونی به این خطه از شمال مختص تعطیلات نوروزی نیست و در همه فصل های سال شاهد حضور مسافران از سراسر کشور به این استان هستیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: این حجم گسترده مسافران که در شهرهای مختلف استان حضور یافتند با بازدید از طبیعت بی نظیر مازندران و اماکن تاریخی و تفریحی در حال ترک استان هستند.

همچنان مسافران ازمازندران رضایت خاطر دارند

غلامرضا چشمه نور کارشناس گردشگری بااشاره به احراز رتبه اول مازندران بعنوان مقصد گردشگران گفت: با توجه به حضور میلیونی مسافران در این خطه زرخیز سال به سال پیش بینی الزامات برای میزبانی شایسته تر در این استان از نکات مورد توجه برای مسوولان بوده تا سفر نوروزی خاطره انگیز را برای مسافران رقم زده شود.

او اظهار داشت ؛ مازندران مقصد گردشگری است که غیر قابل اشباع است گردشگران بسیاری هرساله به مازندران سفرمیکنند
چشمه نور بابیان اینکه مازندران همواره در جذب توریسم و خدمات دهی پیشرو بوده است تصریح کرد: بسترسازی و انجام اقدامات لازم برای این منظور همواره از ماهها قبل از عید نوروز انجام می شود تا کم و کاستی در نحوه و شرایط میزبانی از مسافران میلیونی ایجاد نشود. حال آنکه فراهم کردن این شرایط به انجام اقدامات برای آماده سازی فضاهای تاریخی و گردشگری نیز بر می گردد.

این کارشناس گردشگری خاطرنشان کرد:مازندران مملو از ابنیه تاریخی وطبیعت دلنواز است و در میان اشتیاق مسافران وگردشگران برای دیدن جنگل های سر سبز و موج های مسحور کننده دریا در استان مازندران، آثار باستانی و تاریخی جلوه ای دیگر از جاذبه های گردشگری این استان به شمار می روند و مجموعه های تاریخی و گردشگری، غارهای باستانی، چشمه های ابگرم رامسر و امل ، قلعه ها، کاخ ها، عمارت هادر بهشهر و نیز مکان های زیارتی، مازندران را علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی جنگل و دریا برخوردار از مناطق جذاب و دیدنی تاریخی کرده است.

او تصریح کرد؛ در کنار تمامی زیبایی های طبیعی جنگل و دریا در مازندران که براستی یکی اززیباترین جاذبه های جهان بوده ، و نیزجاذبه های تاریخی و باستانی این استان در نوع خود کم نظیر هستند و یکی دیگر از علل حضور و جذب بیشتر مسافران و گردشگران به شمار می روند

این دانش اموخته دانشگاه تهران بیان کرد: آن دسته از مسافران و گردشگرانی که مازندران را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کرده اند، با بازدید از آثار تاریخی و باستانی می توانند جلوه ای دیگر از فضای گردشگری در این استان را مشاهده کنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار