کد خبر: ۱۱۶۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴ 14 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 26/01/1403 تقدیم حضور می گردد.


-----------------------------------------------------------------------------------------


کشف بنز قاچاق ميلياردي در نور 

فرمانده انتظامي استان مازندران از کشف يك خودروي بنزقاچاق به ارزش600 ميليارد ريال در شهرستان نور خبر داد.

سردار "حسن مفخمي شهرستاني" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزييات اين خبر اظهار داشت: در اجراي طرح مقابله با خودروهاي پلاك مخدوش و قاچاق و در پي کسب خبري مبني بر تردد يك خودروي بنز cls  با پلاک منطقه آزاد در شهرستان نور، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان مازندران، تصريح کرد: در اجراي اين ماموريت ماموران پليس آگاهي با همکاري  رابطان پليس امينت اقتصادي در شهرستان نور خودروي موردنظر را متوقف کردند.

سردارمفخمي با اشاره به پايان مهلت قانوني استفاده خودروي موصوف از پلاک گذر موقت و قرار گرفتن آن در ليست خودروهاي قاچاق، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگي هاي  قضائي، خودروي مورد نظر توقيف و به پارکينگ منتقل شد.

اين مقام انتظامي ارزش خودروي مورد نظر را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 600 ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: مالک اين خودرو پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد .

فرمانده انتظامي استان مازندران خاتمه  مبارزه با جرائم اقتصادي را يکي از برنامه هاي اولويت دار پليس عنوان کرد و از مردم خواست: در صورت اطلاع از محل نگهداري هر گونه كالاي قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

--------------------------------------------

انهدام 2 کارگاه توليد لوازم پزشکي فاقد استاندارد در ساري

رئيس پليس آگاهي استان مازندران ، از کشف لوازم پزشکي قاچاق و انهدام 2 کارگاه توليد لوازم پزشکي به ارزش 80 ميليارد ريال، در ساري خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ علي قيصري با اعلام جزئيات اين خبر گفت: در پي انجام تحقيقات پليسي و کسب خبري مبني بر عرضه محصولات بهداشتي قاچاق و توليد لوازم بهداشتي فاقد استاندارد در شهرستان ساري، موضوع در دستور کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت .

رئيس پليس آگاهي استان مازندران، تصريح کرد: پس از انجام تحقيقات پليسي، کارآگاهان موفق به شناسايي 2 کارگاه غير قانوني توليد لوازم بهداشتي در شهرستان ساري شدند .

وي افزود: پس از هماهنگي هاي قضائي، ماموران در اقدامي عملياتي، با همکاري نمايندگان کارشناسان ادارات صمت ، دانشگاه علوم پزشکي و اداره نظارت براماکن عمومي پليس از محل هاي مورد نظر بازديد کردند .

سرهنگ قيصري از کشف 80 ميليارد ريالي انواع لوازم پزشکي فاقد استاندارد و کالاهاي بهداشتي قاچاق در بازديد از 2 کارگاه مذکور خبر داد و اظهار داشت: کالاهاي قاچاق کشف شده در اين عمليات به سازمان اموال تمليکي استان تحويل و متصديان اين کارگاه ها پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند .

رئيس پليس آگاهي استان، در خاتمه با بيان اين که کالاهاي حارجي، خصوصا کالاهاي سلامت محور از استاندارد هاي کافي برخوردار نبوده و تهديدي جدي براي مصرف کنندگان به شمار مي روند به شهروندان توصيه کرد: ضمن خودداري از مصرف کالاهاي خارجي و کالاهاي فاقد استاندرد، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک مراتب را به پليس اطلاع دهند .

--------------------------------------------

توقيف 2 خودروي لندکروز قاچاق در شهرستان نور

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 2 دستگاه خودروي لندکروز قاچاق به ارزش200ميليارد ريال در شهرستان نور خبر داد.

سرهنگ" محمد محمد پور " در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزييات اين خبر اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر تردد 2 دستگاه خودروي لندکروز قاچاق در شهرستان نور، تحقيق و بررسي موضوع در دستور كار پليس امنيت اقتصادي آن شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: رابطان پليس امنيت اقتصادي شهرستان نور با همکاري ماموران پليس آگاهي ، خودروهاي موردنظر را در هنگام تردد در سطح شهرمتوقف کردند .

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران با اشاره به اين که خودروهاي مورد که فاقد مدارک گمرکي و شناسايي بوده اند، اظهار داشت: پس از هماهنگي با مرجع قضايي اين خودرها توقيف و به پارکينگ منتقل شدند .

وي ارزش خودروهاي کشف شده در اين عمليات را برابر نظر کارشناسان مجموعا بالغ بر  200ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: مالکان اين خودروها پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي  معرفي شدند.

سرهنگ محمد پور ضمن تقدير و تشکر از همکاري مردم استان در مبارزه با قاچاق کالا، در خاتمه , مبارزه با جرائم اقتصادي را يکي از برنامه هاي اولويت دار پليس امنيت اقتصادي استان  عنوان کرد از مردم خواست: در صورت اطلاع از نگهداري و يا عرضه هر گونه كالاي قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف موتورسيکلت 1300 سي سي قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از توقيف يک دستگاه موتورسيکلت قاچاق به ارزش 4ميليارد ريال خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي" در تشريح اين خبر بيان داشت: ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي در راستاي مبارزه با قاچاق کالا با انجام اقدامات اطلاعاتي ، محل نگهداري يک  دستگاه موتورسيکلت خارجي فاقد مجوز و مدارک گمرکي را شناسايي کردند.

وي افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پليس آگاهي در پي هماهنگي قضائي در بازديد از محل نگهداري کالاي قاچاق، يک موتورسيکلت خارجي1300 سي سي فاقد مجوز گمرکي را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن اذعان داشت: ماموران انتظامي در اين اقدام يک قاچاقچي موتورسيکلت را دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي کردند.

سرهنگ ديلمي با اشاره به اين که کارشناسان ارزش موتورسيکلت توقيفي را 4 ميليارد ريال برآورد کردند، تصريح داشت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت هاي اقتصادي غيرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليس110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف يک تن و 300 کيلوگرم مرغ خارج از شبکه توزيع

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف يک تن و 300کيلوگرم مرغ دولتي خارج از شبکه توزيع به ارزش يک ميليارد و 300ميليون ريال در شهرستان محمودآباد خبر داد . 

سرهنگ  " محمد محمد پور " درگفت وگوي اختصاصي  با خبرنگار خبرگزاري پليس، در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت:ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اشراف اطلاعاتي و اقدامات ويژه پليسي يک سردخانه مخصوص نگهداري مرغ دولتي خارج از شبکه توزيع در شهرستان محمودآباد را شناسايي کردند.

وي افزود: ماموران انتظامي به اتفاق کارشناسان جهاد کشاورزي محمودآباد در بازديد از اين سردخانه يک تن و 300کيلوگرم مرغ  خارج از شبکه توزيع به ارزش يک ميليارد و 300ميليون ريال را کشف کردند .

در خاتمه سرهنگ محمد پور با اشاره به اينکه در اين اقدام يک متهم  دستگير و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد، ازشهروندان خواست: هرگونه اخبارمربوط به قاچاق کالا و يا احتکار و جرائم اقتصادي را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش نمايند.

--------------------------------------------

پايان جولان سارقان اماکن خصوصي در گلوگاه

فرماندهي انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري 2سارق سابقه دار اماکن خصوصي با کشف 11فقره سرقت مغازه خبر داد.

سرهنگ "  محمود کلواني" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: با وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصي و مغازه ، رسيدگي به موضوع سريعاً در دستور کار تيمي زبده از ماموران  پليس آگاهي  قرار گرفت و با توجه اهميت موضوع، عوامل اين يگان وارد عمل شدند.

وي افزود: ماموران با انجام تحقيقات دقيق پليسي ، 2متهم سابقه دار را شناسايي و با هماهنگي قضايي در اقدامي غافلگيرانه هردوي آنها را دستگير کردند..

فرمانده انتظامي شهرستان عنوان کرد: 2سارق پس از انتقال به پليس آگاهي در تحقيقات ابتدايي به جرم خود به 11فقره سرقت  اماکن خصوصي ومغازه  اعتراف کرده و انگيزه خود را تامين نياز هاي مالي ومصرف موادمخدر، عنوان کردند ، که پس از تکميل پرونده به مرجع قضائي اعزام و سپس با قرار مناسب روانه زندان شدند.

--------------------------------------------

کشف  6 هزار و 840 نخ سيگار قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 6840 هزار نخ سيگار قاچاق و دستگيري يک قاچاقچي و عامل توزيع کالاي قاچاق خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس ، سرهنگ "عبداله حسن زاده" در تشريح  جزئيات اين خبر بيان داشت: ماموران پايگاه  مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان در پي اطلاع از دپوي سيگار قاچاق توسط فردي در يکي از محله هاي ساري ، بلافاصله موضوع را به صورت ويژه در دستور کارخود قرار  دادند.

وي  با اشاره به کشف 6 هزار و 840 نخ سيگار خارجي از محل مورد نظر، افزود :  در اين رابطه يک نفر دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضاي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با اشاره به اين که ارزش سيگارهاي قاچاق کشف شده برابر اعلام کارشناسان  500 ميليون ريال برآورد شده است ، افزود:هر گونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار را بلافاصله با مرکز فوريت هاي پليسي 110 درميان بگذارند.

--------------------------------------------

كشف 4 تن چوب قاچاق در نکا 

 فرمانده انتظامي شهرستان نکا،از توقيف خودرو،حامل4 تن چوب جنگلي قاچاق جنگلي در اين شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،سرهنگ"قاسم عزيزي"درتشريح اين خبر،گفت:ماموران انتظامي اين شهرستان در راستاي طرح مبارزه با قاچاق کالا،حين گشت زني در محورجنگلي هزارجريب به خودرو هاي حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود: ماموران خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن در مجموع 4 تن چوب آلات جنگلي غير مجاز که از جنگل هاي اطراف اين شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ عزيزي، افزود: در اين راستا 3خودروي حامل چوب قاچاق توقيف، 4 نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

وي از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق چوب خبر داد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 ويا نزديکترين پاسگاه انتظامي، اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف 5 کيلو گرم ترياک در نوشهر 

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از کشف 5 کيلو گرم ترياک و دستگيري 2 قاچاقچي مواد مخدر خبر داد

به گزارش خبرگزاري  پليس، سرهنگ علي اکبر درويشي  با اعلام اين خبر اظهار داشت:ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نوشهر  با اقدامات اطلاعاتي سرنخ هايي از انتقال يک محموله 5 کيلويي مواد مخدر  به شهرستان نوشهر  را بدست آوردند.

وي از شناسايي يک خودروي سواري متعلق به يک قاچاقچي حرفه اي خبر داد و افزود: ماموران با هماهنگي هاي قضايي خودروي حامل مواد مخدر را توقيف و در بازديد از آن 5کيلو گرم ترياک را کشف کردند.

سرهنگ درويشي  تصريح کرد: ماموران در اين اقدام خود يک سوداگر مرگ را دستگير و با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر در خاتمه از عموم مردم خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود در اين زمينه را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند و پليس را در اجراي هرچه بهتر اين ماموريت خطير ياري رسانند.

--------------------------------------------


کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 4 تن چوب جنگلي قاچاق با توقيف يک خودروي کاميون خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، ماموران بخش انتظامي چهار دانگه( کياسر ) در يکي از مسيرهاي جنگلي حوزه استحفاظي به يک خودروي کاميون حامل چوب مشکوک شدند.

وي، افزود: ماموران خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 4 تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان ساري برداشت شده بود ، را کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، تصريح کرد: ماموران راننده خودرو  را پس از  دستگيري با تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و محصولات قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبيعي شهرستان ساري تحويل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلي، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند . 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار