مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان، به جامعه است و لذا سازمان بهزیستی اقداماتی را برای پاکی معتادین و عدم بازگشت آن‌ها به دام اعتیاد برنامه ریزی کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰ 16 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسن شرفی بیان کرد: برای حل مساله اعتیاد در سطح اجتماعی و برای حل مشکل، فرد معتاد نیاز به افراد متخصص با توانمندی علمی و حرفه‌ای خاص دارد و مددکاران اجتماعی با توجه به روش‌های مددکاری فردی و گروهی، مساله اعتیاد را در سطوح فرد، خانواده و جامعه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهدو تنها قشر حامی که می‌تواند بر روند تداوم بهبودی، بهبود یافتگان تاثیر گذار باشد، مددکاری اجتماعی است.

وی افزود: افزایش حس همدلی، عدم سرزنش و تحقیر و تشویق در جهت انجام فعالیت‌های اجتماعی و تقویت حس مفید بودن و خود آگاهی بیشتر از جمله تلاش‌های مددکاران اجتماعی در حمایت از معتادین و بهبودیافتگان است.

شرفی اظهار کرد: تعداد معتادین بهبودیافته ۱۷۱ نفر بوده که ۱۴۵نفر از طریق دریافت تسهیلات خود اشتغال یافته‌اند و تعداد ۵ نفر اشتغال یافته از طریق کاریابی کارفرمایی و مابقی پشت نوبت دریافت تسهیلات هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات اعطایی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است، گفت: حدود ۱۰۰ نفر از معتادین بهبود یافته در واحد مدیریت مورد و توانمند سازی، تحت پوشش حمایت‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی وابستگی به مواد مخدر از مشکلات عمده‌ای است که از یک سو سلامت جامعه را تهدید می‌کند و از سوی دیگر با بسیاری از جرائم و نیز بیماری‌ها همچون ایدز در ارتباط است، گفت: مشکل اصلی اعتیاد، بازگشت و شروع مجدد به اعتیاد بوده و از عواملی که منجر به اعتیاد دوباره افراد می‌شود، محیط زندگی آلوده، دوستان معتاد، ناکارآمدی جلسات روان درمانی، عدم پذیرش خانواده‌ها و ... را می‌توان برشمرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار