امام جمعه موقت بیرجند گفت: «وعده صادق» عملیات مشروع، دفاعی و به موقع رزمندگان اسلام بود.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸ 19 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، امروز جمعه، ۳۱ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به طرح نور فراجا و برخورد با ناهنجاری اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: تا مردم ما عفاف و حجاب و دین دارند بر دشمن غلبه خواهند کرد لذا همه باید به این مسائل و تقوای جنسی توجه کرده و رعایت کنیم.

وی گفت: حجاب قانون کشور و رعایت قانون در همه دنیا واجب و لازم است و امروز حجاب یک مسئله ملی و امنیتی بوده و دشمن با شعار‌های فریبنده زن، زندگی و آزادی امنیت کشور را هدف قرار داده و به دنبال براندازی نظام اسلامی است.

حجت الاسلام مختاری اظهارکرد: همه مردم باید مراقب کرامت انسانی خود باشند و برخلاف مصالح ملی و امنیتی کشور حرکت نکنند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: همه نهاد‌ها و فعالان فرهنگی موظف هستند در حوزه عفاف و حجاب تبیین‌گری کنند و دشمن با غول رسانه‌ای گاهی ذهن جوانان را منحرف می‌کند که ما با تبیین‌گری وظیفه داریم آنان را نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه کنیم.

وی افزود: دولت و حکومت اسلامی نیز وظیفه دارد و باید قبل از همه در دستگاه‌های اجرایی مسئله عفاف و حجاب را نهادینه کنند و مردم باید مطالبه‌گر و خودشان سهیم باشند و با امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگانی است، وارد میدان شوند و از طرح فراجا حمایت کنند.

حجت الاسلام مختاری گفت: بی‌تفاوتی در حوزه عفاف و حجاب خطرناک است و ما باید حمایت و پشتیبانی خود را از اقدام ارزشمند فراجا اعلام کنیم و قاطعانه در چارچوب قانون تا با این پدیده شوم کشف حجاب‌ها در سطح جامعه برخورد شود.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان و کشتار مردم مظلوم غره را فاجعه جامعه بشریت دانست و «وعده صادق» عملیات مشروع، دفاعی و به موقع رزمندگام اسلام تبریک می‌گوییم و خدا را بخاطر این عملیات که مایه عزت و غرور است.

وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت: ما با نعمت فرهنگ فاخر اسلامی و شهادت‌طلبی این مسیر‌ها را طی کرده و استبداد ۲۵۰۰ ساله را برانداختیم و نباید از آن غفلت کرد.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: ولایت فقیه و رهبری امامین انقلاب نعمت دیگری است که باید قدردان آن باشیم چرا که ایشان پیوسته تأکید داشتند که با ایران قوی می‌توان با دشمن مقابله کرد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: نیرو‌های مسلح انقلابی و ولایی جمهوری اسلامی ایران نعمت دیگری است که برای کشور قدرت دفاعی ایجاد کردند و با طراحی عالی و اجرای مقتدرانه عملیات «وعده صادق» با دشمن متجاوز مقابله کردند.

وی بیان کرد: خداوند را به خاطر مردم غیرتمند و متدین ایران اسلامی شاکر بوده که در طول انقلاب به میدان آمدند و مدافع و حامی بودند و همگامی ملت، ولایت و نیرو‌های مسلح این افتخار (عملیات وعده صادق) را آفرید.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: تاریخ بشر در گستره زمین و زمان عرصه حق و باطل بوده، اما باطل با تحریف و تزور خود را حق جلوه داده، اما امروز نقاب از چهره باطل افکنده شده است.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه مقایسه فرهنگ اسلامی و فرهنگ مادی و استکباری را لازم دانست و تصریح کرد: فرهنگ اسلام مدافع مظلوم است، اما فرهنگ مادی بیش از شش ماه بوده که مردم مظلوم غزه را به خاک و خون کشانده است.

پس از اقامه نماز جمعه همزمان با سراسر کشور و استان، قشر‌های مختلف مردم در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه، از مصلای المهدی (عج) تا میدان نماز بیرجند راهپیمایی کردند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار