رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با توجه به اینکه نجات جان انسان‌ها اهمیت زیادی دارد، از استانداردترین روش‌های غریق نجات توسط ناجیان استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶ 17 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، مهدی حیدری امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین ماه) در مجمع عمومی سالانه هیأت نجات غریق و غواصی استان زنجان، با اشاره به گزارش‌های غرق‌شدگی، بیان کرد: طبق گزارش‌ها تابستان سال گذشته میزان غرق‌شدگی در سواحل گیلان و مازندران به ترتیب کاهش ۷۳ درصدی و ۵۰ درصدی داشته است که برای تداوم این موضوع، اقدامات پیشگیرانه در تابستان امسال تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های ناجیان در نوروز امسال، توضیح داد: در این مدت، ناجیان غریق در سراسر کشور فعال بودند که با عملکرد موفق ناجیان در هفته اول تعطیلات نوروزی در خوزستان مورد غرق‌شدگی گزارش نشد و در هفته دوم نیز مواردی از این موضوع گزارش شد که خارج از توان مدیریت بود.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره اختصاص بودجه برای پرداخت حقوق ناجیان، اظهار کرد: به دستور رئیس جمهوری از محل اعتبارات ستاد بحران برای پرداخت حقوق ناجیان بودجه اختصاص داده شده است. همچنین علاوه بر افزایش حقوق ناجیان در سواحل جنوب و شمال کشور، پرداختی‌ها به‌موقع انجام شده است.

او با توضیح اینکه آموزش از مولفه‌های‌های مهم فدراسیون نجات غریق و غواصی است، بیان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گوناگون از جمله اساتید دانشگاهی و متولیان مرتبط دیگر، اتفاقات خوبی در حوزه آموزش و وابستگی‌هایی این حوزه در دو دهه اخیر افتاده است.

حیدری با یادآوری اینکه طبق تمهیداتی که اندیشیده شده است، دوره‌های نجات غریق در قالب کلوپ برگزار می‌شود و برگزاری خارج از آن غیرقانونی است، گفت: هماهنگی مربیان و مدرسان غواصی برای برگزاری چنین دوره‌هایی از سوی فدراسیون به حداقل کاهش یافته است.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه گریزی به ظرفیت‌های زنجان در این حوزه زد و با اشاره به کسب مقام سوم آموزشی هیأت نجات غریق و غواصی استان زنجان در کشور، افزود: با توجه به این موضوع مسابقات نجات غریق شمال غرب کشور به میزبانی این استان برگزار خواهد شد.

در پایان این مجمع، از صدیقه موسویون که از پیشکسوتان نجات غریق استان زنجان است، تجلیل شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار